Podczas salonu samochodowego Los Angeles Auto Show (dla zwiedzających od 1 do 10 grudnia), odbędzie się światowa premiera nowego Infiniti QX50.
To najbardziej wyrafinowane i dopracowane auto w historii marki. Jest średniej wielkości SUV-em klasy premium, wykorzystującym jako pierwszy na świecie kilka najnowszych technologii.
Zobacz także:
Wyróżnia się designem i cechuje przestronnością wnętrza. A wszystko to w oparciu o zupełnie nową platformę.
– QX50 to najważniejszy samochód, jaki kiedykolwiek wprowadziliśmy na rynek. Uosabia on wszystko to, co marka uważa za swe atrybuty – piękny design, ultranowoczesne technologie i znakomite osiągi. Jako średniej wielkości SUV premium jest właściwym samochodem we właściwym czasie, w tym jednym z najszybciej rozwijających się segmentów rynku na świeci – powiedział Christian Meunier, wiceprezes Infiniti.
Technologie i systemy wsparcia ProPILOT Assist pomagają kierowcy kontrolować przyspieszenie, hamowanie i kierowanie podczas jazdy po jednopasmowych drogach, pozwalając jednocześnie kierowcy zachować najważniejszy głos w kontroli pojazdu.
VC-Turbo – rewolucyjny silnik
Silnik VC-Turbo to pierwszy na świecie seryjny silnik o zmiennym stopniu sprężania, który dostosowuje się do potrzeb lub żądań kierowcy. Jego wprowadzenie oznacza przełom w konstruowaniu silników spalania wewnętrznego. Dwulitrowy VC-Turbo dostosowuje swój stopień sprężania tak, by optymalizować moc i wydajność, co zapewnia świetne osiągi.
Łączy w sobie moc benzynowej dwulitrowej jednostki turbodoładowanej z momentem obrotowym i wydajnością czterocylindrowego silnika wysokoprężnego. Jest alternatywą wobec diesli oraz wyzwaniem dla opinii, że tylko konstrukcje hybrydowe i wysokoprężne potrafią być jednocześnie oszczędne i wytwarzać wysoki moment obrotowy.
Wielodźwigniowy system nieprzerwanie dopasowuje się do potrzeb, zwiększając lub zmniejszając skok tłoka, by zmienić stopień sprężania w komorze spalania ponad tłokiem. Wysoki stopień sprężania wspiera wydajność, podczas gdy niski dostarcza więcej mocy i momentu obrotowego. Silnik VC-Turbo zapewnia wszelkie stopnie sprężania – od 8:1 (dla osiągów) po 14:1 (dla wydajności), maksymalizując kontrolę kierowcy nad napędem.
Silnik rozwija moc 268 KM (200 kW) oraz moment 380 Nm. Modele z napędem na przednie koła zapewniają niższe o 35 proc. zużycie paliwa w porównaniu z silnikiem benzynowym V6 w poprzednim QX50, zaś modele z napędem na 4 koła – spalanie niższe o 30 proc. Jednostka współpracuje z bezstopniową skrzynią biegów (CVT). Nieskończona liczba przełożeń pasuje do zdolności nieprzerwanego przekształcania przez silnik jego charakterystyki.
Zupełnie nowa platforma
– W skali globalnej rynek SUV-ów i crossoverów klasy premium jest rynkiem numer jeden. QX50 – najważniejszy obecnie model Infiniti – oferuje nabywcom aut premium wszystko to, czego mogliby oczekiwać po samochodzie tego typu. Także za sprawą zupełnie nowej platformy, pozwalającej na doskonałe połączenie przestronności i pojemności transportowej – mówi François Bancon, wiceprezes Infiniti ds. strategii produktu.
QX50 jest zbudowany na zupełnie nowej płycie podwoziowej, przewidzianej dla silników montowanych z przodu i przedniego napędu, z opcją napędzania wszystkich kół. Skonstruowana z myślą o elastyczności zastosowań, nowa platforma ustanawia nowe standardy sztywności i możliwości kształtowania przestrzeni wewnętrznej w segmencie SUV-ów premium. Konstrukcja platformy pozwala na lepsze rozplanowanie modułowe, dzięki czemu QX50 ma idealne proporcje wnętrza między kabiną pasażerską a przestrzenią transportową.
W konstrukcji QX50 po raz pierwszy w przemyśle motoryzacyjnym w ogóle zastosowano stal SHF (Super High Formability), czyli o superwysokiej formowalności i superwytrzymałej (jej wytrzymałość na rozciąganie to 980 MPa), co dodatkowo wzmacnia nową płytę podłogową. Wysokowytrzymały materiał może być formowany w nieosiągalne dotąd kształty i profile, co redukuje masę, a zarazem podnosi wytrzymałość skrętną o 23 proc. w porównaniu z poprzednikiem nowego QX50. Sztywność przekłada się na odporność auta na skręcanie i wibracje, a także na obniżenie poziom hałasu przenoszonego do kabiny.
Design
Zachowując wierność prototypom QX50 Concept i QX Sport Inspiration, aerodynamiczne nadwozie QX50 reinterpretuje wyrazistą stylistykę Infiniti „Powerful Elegance”, tworząc nowy język designu dla segmentu SUV.
1679 mm wysokości wyróżnia nowe auto na drodze. Wyniesiona pozycja kierowcy maksymalizuje widoczność, znakomitą zarówno podczas prowadzenia auta, jak i manewrowania nim. Kluczową cechą designu QX50 jest aerodynamika – współczynnik oporu powietrza obniżono o 6 proc. Maska, zderzaki, słupki przednie, klapa bagażnika i zabudowane podwozie – wszystkie są zaprojektowane tak, by ułatwić opływ powietrza wokół i pod samochodem oraz minimalizować zawirowania.
Przestronność wnętrza, artystyczne zestawienie wysokiej jakości materiałów i ich spasowania czynią kabinę gościnną i komfortową. I wszechstronną. Wnętrze jest skupione wokół kierowcy, ale zarazem stworzone z myślą o pasażerach. Niesymetryczny rozkład kokpitu i stonowane w nastroju wykończenie zaprojektowano tak, by wychodziło naprzeciw różnym potrzebom kierowcy i pasażerów.
Kabina imponuje przestronnością. Tylna kanapa jest przesuwna, by podnieść użyteczność przestrzeni pasażerskiej i transportowej oraz zapewniać wygodę dla nóg pasażerów. Pojemność bagażnika wynosi od 895 l (wg SAE) do 1048 l, w zależności od położenia przesuwnej kanapy, zaś po złożeniu tylnych siedzeń osiąga 1699 l (SAE). Kiedy wszystkie siedzenia są rozłożone, bagażnik mieści trzy torby golfowe lub umieszczony wzdłuż wózek dziecięcy i wciąż pozostaje dużo miejsca na dodatkowe bagaże.
Schowki pod podłogą bagażnika pozwalają ukryć przed spojrzeniami mnóstwo drobniejszych przedmiotów. Auto debiutuje podczas targów motoryzacyjnych LA Auto Show.
DANE TECHNICZNE
* Silnik: benzynowy o zmiennym stopniu sprężania, turbodoładowany, napędzający koła przednie lub wszystkie cztery za pośrednictwem przekładni bezstopniowej;
– pojemność skokowa (cm3): 1997 (stopień sprężania 8:1) do 1970 (14:1);
– średnica cylindra x skok tłoka: 84,0 x 90,1 mm (8:1) do 84,0 x 88,9 mm (14:1);
– moc maksymalna: 268 KM (200 kW) ptzy 5600 obr./min.;
– maksymalny moment obrotowy: 380 Nm przy 4400 obr./min.;
– zasilanie: wtrysk bezpośredni i wielopunktowy, pośredni (zmienny);
– przeniesienie napędu: XTRONIC przekładnia bezstopniowa z trybem zmiany manualnej, predefiniowanej;
– przyspieszenie 0-100 km/h: 6,3 sek (AWD) / 6,7 sek. (FWD);
– prędkość maksymalna: 230 km/h.
* Wymiary (mm): długość – 4693, wysokość – 1679, szerokość bez lusterek – 1903, rozstaw osi – 2800, prześwit – 218.