Podczas salonu samochodowego Los Angeles Auto Show Volkswagen prezentuje jako światową premierę e-Golfa najnowszej generacji. Auto nieemitujące szkodliwych substancji ma większe moc i zasięg oraz bogatsze wyposażenie standardowe niż jego poprzednik.
Szczególnie ważne jest zwiększenie dystansu jaki może pokonać elektryczny samochód. Według normy New European Driving Cycle (NEDC) zasięg pojazdu wynosi 300 km.
Zobacz także:
W odniesieniu do rocznej średniej codziennych przejazdów, uwzględniających styl jazdy poszczególnych kierowców oraz korzystanie z klimatyzacji i ogrzewania – po pełnym naładowaniu akumulatorów, nowy e-Golf może przejechać 200 km lub więcej. Oznacza to wzrost zasięgu auta o 50 procent w porównaniu z zasięgiem modelu poprzedniej generacji.
Czterodrzwiowy e-Golf staje się więc atrakcyjny dla osób pragnących podróżować nowoczesnym samochodem, który nie emituje żadnych szkodliwych substancji. W e-Golfie z roku modelowego 2017 Volkswagen zastosował nowe akumulatory litowo- jonowe o pojemności zwiększonej z 24,2 kWh do 35,8 kWh. Na stacji szybkiego ładowania (DC/40 kW) akumulatory można w ciągu godziny naładować do 80 proc. pojemności. Korzystając z tzw. Wallboxu (AC/7,2 kW) czas ładowania do pełnej pojemności wynosi sześć godzin.
Silnik elektryczny rozwija teraz moc 100 kW, czyli o 15 kW większą niż starszy e-Golf. Wzrósł również maksymalny moment obrotowy silnika elektrycznego – z 270 Nm do 290 Nm. Średnie zużycie energii przez e-Golfa, mierzone według „Nowego Cyklu Europejskiego” (NEDC), wynosi 12,7 kWh/100 km. Wzrosły również osiągi e-Golfa – nowe auto rozpędza się do 100 km/h w czasie 9,6 sek. Prędkość maksymalna auta wzrosła do 150 km/h.
Zaledwie przed tygodniem Volkswagen zaprezentował mocno zmodernizowanego Golfa. Wszystkie istotne zmiany znalazły zastosowanie również w e-Golfie, łącznie ze zmodyfikowanym przodem i tyłem nadwozia, nowymi reflektorami wykonanymi w technice LED oraz z nowymi diodowymi lampami z tyłu.
Kolejną nowością w pokazywanym na targach motoryzacyjnych LA Auto Show e-Golfie jest cyfrowy wyświetlacz w miejscu zegarów – Active Info Display. Ponadto, jako pierwszy samochód na świecie z napędem elektrycznym, nowy Golf został wyposażony w system multimedialny, który może być obsługiwany przez kierowcę przy pomocy gestów.
Do seryjnego wyposażenia należy system nawigacji „Discover Pro” z 9,2 calowym ekranem. Poza tym e-Golf będzie nadal dostępny z systemem usług internetowych online „e-Remote” (m.in. włączania i wyłączania ładowania akumulatorów oraz ogrzewania postojowego), z „Guide & Inform” oraz z interfejsem podłączenia smartfonów „App-Connect” („MirrorLink”, „Car Play” i „Android Auto”).
Volkswagen rozszerza także gamę systemów asystujących dla e-Golfa z roku modelowego 2017. Do dyspozycji są m.in. system wspomagający jazdę w korku Traffic Jam Assist (częściowo autonomiczna jazda do prędkości 60 km/h), system rozpoznawania pieszych w autach wyposażonych we Front Assist z funkcją hamowania awaryjnego w mieście (City), a także asystenta Emergency Assist (automatyczne zatrzymywanie pojazdu gdy kierowca np. straci przytomność).