Salon Samochodowy Los Angeles Auto Show jest miejscem prezentacji nowej generacji Mazdy CX-5. To następca kompaktowego SUV-a, który na rynku pojawił się w 2012 roku.
Innowacje: lekkie i paliwooszczędne technologie Skyactiv oraz filozofia stylistyczna KODO – Dusza ruchu stały się wówczas kierunkiem rozwoju marki.
Zobacz także:
Wychodząc z założenia, że jazda powinna być przyjemnym przeżyciem dla kierowcy jak i jego pasażerów, zmodyfikowano i udoskonalono niemal każdy element nowej Mazdy CX-5. Prowadzący ma poczucie, że samochód w pełni wykonuje jego polecenia, a podróżujący mogą cieszyć się jazdą w komfortowym i świetnie wyciszonym wnętrzu.
Nowa Mazda CX-5 w pełni korzysta z zalet technologii Skyactiv. Samochód można będzie zamówić z jednym z dwóch silników benzynowych – Skyactiv-G 2.0 oraz Skyactiv-G 2.5, lub z niskoemisyjnym dieslem Skyactiv-D 2.2. Wszystkie jednostki napędowe zapewniają płynny, liniowy przybór mocy, niskie zużycie paliwa w warunkach codziennej eksploatacji oraz niski poziom emisji substancji szkodliwych.
Ponadto, nowy model wyposażony będzie również w system G-Vectoring Control, czyli rozwiązanie technologiczne opracowane w duchu Jinba Ittai. Kolejnymi nowościami będą wyświetlacz na szybie czołowej (pierwsze tego typu rozwiązanie w segmencie) oraz zdalnie sterowana pokrywa bagażnika.
Śmiałe stylistycznie nadwozie KODO to podstawa designu CX-5, wyróżniającego się zwartą sylwetką oraz dynamiką linii i przetłoczeń karoserii, na której intensywną grę świateł i cieni dodatkowo podkreśla nowy lakier Soul Red Crystal. Lakier ten stanowi technologiczne rozwinięcie odcienia Soul Red Metallic, charakteryzując się o 20 proc. intensywniejszym nasyceniem barwy oraz o 50 proc. większą głębią koloru.
Podobnie jak pozostałe lakiery z palety Mazdy, również i powłoka lakiernicza Soul Red Crystal powstaje z wykorzystaniem trójwarstwowej technologii Takuminuri, dzięki której pojazdy produkowane seryjnie mogą się pochwalić lakierem jakościowo nieodbiegającym od powłok wykonanych ręcznie. Zastosowanie specjalnie w tym celu opracowanego pigmentu oraz drobinek metalu, które w specyficzny sposób reagują na światło, pozwoliło Maździe stworzyć powłokę wyróżniającą się niezwykłą głębią i jakością tekstur.
Nowe auto ma nawiązać do sukcesów poprzednika, który dostępny jest w ponad 120 krajach i w skali globalnej stanowi jedną czwartą wszystkich sprzedanych samochodów marki. Model zdobył dotychczas ponad 90 nagród, w tym tytuł Samochodu Roku w Japonii w latach 2012- 2013 oraz liczne wyróżnienia dla najlepszego SUV-a i crossovera.
W Japonii nowa Mazda CX-5 dostępna będzie od lutego, poprzedzając premierę na pozostałych rynkach. Nową generację modelu będzie można podziwiać podczas targów motoryzacyjnych LA Auto Show Angeles, które dla zwiedzających dostępne będzie do 27 listopada.