Podczas salonu samochodowego Los Angeles Auto Show (2015 LA Auto Show) Volkswagen prezentuje nowego Beetle Dune. Crossover przypominający legendarne buggy Baja California wyróżnia się charakterystyczną stylistyką.
Posiada też liczne off- roadowe elementy, z dużymi 18-calowymi obręczami kół oraz wyżej osadzonym nadwoziem na czele. Model debiutuje w wersjach Coupé i Cabriolet.
Zobacz także:
Beetle debiutuje na targach motoryzacyjnych w USA, ale można go już zamawiać u niemieckich dealerów Volkswagena.
Zarówno nadwozie nowego Beetle Dune, jak i jego wnętrze zostały zaprojektowane od podstaw i wręcz zapraszają kierowcę, by wyruszył ku przygodzie. Swój wyrazisty styl przednia część nadwozia zawdzięcza dużemu umieszczonemu centralnie wlotowi powietrza chłodzącego, który jest obwiedziony srebrną ramką i osłonięty czarną kratką o strukturze plastra miodu. W aucie widzianym z boku w oczy rzucają się, zwłaszcza w wersjach utrzymanych w jasnych barwach, czarne poszerzenia nadkoli i progów.
Dynamiczny wygląd najnowszej wersji Beetle podkreślają czarne listwy z boku nadwozia (stylizowane na „progi Garbusa”) oraz napis „DUNE”. Odpowiednio do terenowych aspiracji tego modelu o 10 milimetrów zwiększono jego prześwit.
Z tyłu wzrok przykuwają trzy elementy: obok dużego spoilera (jego górna część błyszczy czarnym lakierem, dolna ma kolor nadwozia) oraz obok zderzaka w nowym kształcie (z dyfuzorem w kolorze „błyszczącego srebra”) futurystyczny styl nadają autu nowe lampy wykonane w technologii LED. Beetle Dune jest dostępny w dziewięciu kolorach nadwozia do wyboru. Nowością są lakiery „Sandstorm Yellow Metallic” i „Dark Bronze Metallic”.
Coupé można ponadto zamówić z dachem lakierowanym na czarno. Z kolei Beetle Dune Cabriolet jest wyposażany w czarny dach typu softtop. Modny wygląd nadano również wnętrzu auta. W oczy rzucają się przede wszystkim lakierowany w kolorze nadwozia tzw. Dash Pad (ozdobny panel na tablicy rozdzielczej) oraz szwy tapicerki utrzymane w kontrastowych barwach, znajdujące się m.in. na sportowych fotelach, pokrytej skórą kierownicy czy na dźwigni hamulca ręcznego. W kontraście do nich siedziska foteli, poszycie drzwi i słupków dachowych oraz podsufitkę utrzymano w kolorze czarnym.
Nowy Dune został wyposażony w najnowszej generacji zestawy multimedialne Volkswagena, które – zależnie od modelu – można wzbogacić o system cyfrowego odbioru radia DAB+ czy o drugi interfejs bluetooth dla telefonu. Radiem, telefonem oraz dostępem do urządzenia multimedialnego można sterować wydając komendy głosowe, w wypadku systemu „Discover Media” dotyczy to również nawigacji.
W modelach z systemami „Composition Media” i „Discover Media” Volkswagen oferuje również opcjonalnie wysokiej klasy sprzęt nagłaśniający amerykańskiej firmy Fender. Jego sercem jest 10-kanałowy wzmacniacz klasy A/B o mocy wyjściowej 400 Watt (z głośnikami niskotonowymi, wysokotonowymi, sabooferem itp.).
Nowy Beetle Dune jest dostępny w Europie z trzema benzynowymi silnikami turbo oraz z dwoma turbodieslami do wyboru. Silniki benzynowe uzyskują moc 77 kW/105 KM, 110 kW/150 KM oraz 162 kW/220 KM. Jednostki napędowe Diesla mają moc 81 kW/110 KM oraz 110 kW/150 KM.