Oddział Porsche Motorsport pracuje nad zbliżoną do seryjnej, wyścigową wersją lekkiego coupé Cayman GT4 (niestety zdjęcie powyżej to jedynie wersja cywilna).
Przeznaczony dla amatorów sportów motorowych model otrzyma centralnie umieszczony silnik o mocy 283 kW (385 KM). Jego oficjalna premiera odbędzie się 18 listopada, podczas salonu samochodowego Los Angeles Auto Show.
Zobacz także:
Podobnie jak jego „cywilny” odpowiednik, Cayman GT4 Clubsport będzie napędzany 6-cylindrowym silnikiem typu bokser o pojemności 3,8 litra. Wyścigowy wariant zostanie wyposażony w dwusprzęgłową przekładnię Porsche z manetkami do zmiany biegów przy kierownicy oraz mechaniczną blokadę tylnego dyferencjału.
Lekkie, kolumnowe przednie zawieszenie pochodzi z większego 911 GT3 Cup, ścigającego się w 20 pucharach markowych Porsche rozgrywanych na całym świecie. Imponujący wyścigowy układ hamulcowy zaopatrzono w komplet stalowych tarcz o średnicy 380 mm każda. Porsche Cayman GT4 Clubsport waży jedynie 1300 kg i jest fabrycznie dostarczany z wspawaną klatką bezpieczeństwa oraz kubełkowym fotelem z 6-punktowymi pasami bezpieczeństwa.
Nowy model będzie można zamawiać w Porsche Motorsport w Weissach. Na rok 2016 planowane jest uzyskanie homologacji dla takich serii wyścigów jak Pirelli World Challenge, Continental Tire Sports Car Challenge, amerykańskie zawody Pirelli GT3 Cup Trophy, kanadyjskie mistrzostwa Ultra 94 GT3 Cup Challenge, a także na potrzeby wyścigów klubowych organizowanych przez Porsche Club of America i innych spotkań odbywających się na szczeblu klubowym na całym świecie.
Zdjęcia oraz szczegółowe informacje dotyczące modelu Cayman GT4 Clubsport zostaną opublikowane 18 listopada, w dniu jego światowej premiery na targach motoryzacyjnych LA Motor Show w Los Angeles.