Do gamy Porsche dołącza nowy samochód sportowy przeznaczony do rekreacyjnych i półprofesjonalnych wyścigów – Cayman GT4 Clubsport, który debiutuje właśnie na targach motoryzacyjnych Los Angeles Auto Show.
Lekkie coupé z centralnie umieszczonym silnikiem o mocy 283 kW (385 KM) bazuje na uznanym, seryjnym modelu Cayman GT4, ale jako wersja jeszcze bardziej skupiona na wyścigach – nie posiada homologacji drogowej.
Zobacz także:
Podobnie jak jego „cywilny” odpowiednik, Porsche Cayman GT4 Clubsport jest napędzany 6-cylindrowym silnikiem typu bokser o pojemności 3,8 litra.
Torowy wariant występuje wyłącznie ze zmodyfikowaną, dwusprzęgłową przekładnią z manetkami zmiany biegów przy kierownicy, wyposażono go także w mechaniczną blokadę tylnego dyferencjału przeznaczoną specjalnie do wyścigów. Lekkie, kolumnowe przednie zawieszenie pochodzi z większego brata – Porsche 911 GT3 Cup, ścigającego się w 20 markowych pucharach rozgrywanych na całym świecie.
Z tyłu pracuje zmodernizowane, lekkie zawieszenie kolumnowe z wahaczami poprzecznymi, również zaadaptowane z 911 GT3 Cup. Na przedniej osi zamontowano sześciotłoczkowe, jednoczęściowe, stałe zaciski aluminiowe, a na tylnej – ich czterotłoczkowe odpowiedniki. System ABS ma 12 stopni regulacji, a oprogramowanie ESP zostało zmodyfikowane pod kątem jazdy na oponach typu slick. Układ kierowniczy otrzymał elektromechaniczne wspomaganie.
Porsche Cayman GT4 Clubsport waży jedynie 1300 kg i jest fabrycznie dostarczany z wspawaną klatką bezpieczeństwa oraz kubełkowym fotelem z 6-punktowymi pasami bezpieczeństwa. Bazowa odmiana ma standardowy, 90-litrowy zbiornik paliwa, a jako wyposażenie opcjonalne występuje bezpieczny zbiornik FT3 o pojemności 70 lub 100 l. Samochód zaopatrzono w 18-calowe, montowane na 5 śrub kute obręcze z ogumieniem Michelin w rozmiarze 25/64-18 (przód) i 27/68-18 (tył).
Pokazywane na salonie samochodowym LA Motor Show nowe Porsche można już zamawiać w siedzibie Porsche Motorsport w Weissach. Na rok 2016 planowane jest uzyskanie homologacji dla takich serii wyścigów jak Długodystansowe Mistrzostwa Nürburgring (VLN), seria SRO GT3, amerykański puchar Pirelli GT3 Cup Trophy, kanadyjskie zawody Ultra 94 GT3 Cup Challenge, a także na potrzeby wyścigów klubowych organizowanych przez Porsche Club of America i innych spotkań odbywających się na szczeblu klubowym na całym świecie.