Podczas targów motoryzacyjnych Los Angeles Auto Show przedstawiciele marki Volvo ogłosili plan rozwoju sprzedaży w Stanach Zjednoczonych.
Szwedzi chcą tam sprzedawać ponad 100 000 samochodów rocznie. Aby było to możliwe, w ciągu najbliższych pięciu lat firma zastąpi wszystkie modele w swojej ofercie, zwiększy wydatki marketingowe, rozwinie sieć dealerską oraz wprowadzi nowe standardy obsługi klienta.
Zobacz także:
LOS ANGELES 2014: NOWE VOLVO V60 CROSS COUNTRY
Największym zaskoczeniem jest fakt, że Szwedzi chcą całkowicie odnowić swoją ofertę. Poza debiutującym właśnie XC90, wszystkie pozostałe modele w ciągu najbliższych pięciu lat doczekają się swoich następców. Dzięki temu Volvo chce zatrzymać negatywny trend sprzedaży w USA, który trwa tam od 10 lat. W tym roku sprzedaż na tym rynku osiągnie 60 000 sztuk.
Za kilka lat sprzedaż ma wzrosnąć niemal o 70 proc. Aby osiągnąć ten ambitny cel, już w przyszłym roku budżet marketingowy Volvo w Stanach Zjednoczonych zostanie podwojony. Firma ma też poprawić system dystrybucji i dostarczania aut swojej sieci sprzedaży. Jest to o tyle istotne, że w USA większość sprzedawanych samochodów to pojazdy gotowe, eksponowane u dealerów.
Wszystkie te zapowiedzi miały miejsce na salonie samochodowym LA Motor Show przy okazji światowej premiery nowego modelu V60 Cross Country, który wraz z XC90 ma szansę podbić serca i portfele amerykańskich klientów.