LOS ANGELES 2014: NOWA MAZDA CX-3 – WAŻNY DEBIUT

CX-3_ma0

Nowy kompaktowy SUV – Mazda CX-3 – debiutuje podczas targów motoryzacyjnych Los Angeles Auto Show. Jest piątym modelem z nowej generacji samochodów marki wyposażonych w technologię SKYACTIV i zaprojektowanych w myśl filozofii projektowej KODO – „Dusza Ruchu”.

Auto oferuje interesujący design, przyjazne dla użytkownika wnętrze oraz pewność prowadzenia. W trosce o utrzymanie estetyki formy, koncepcję rozwinięto tak, by uzyskać ostrzejszą sylwetkę, mającą potęgować wrażenie szybkości i ruchu.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

LOS ANGELES 2014


 

Starannie dobrane materiały pozwoliły na stworzenie wyrafinowanego, stylowego nadwozia. CX-3 może pochwalić się pełnym asortymentem technologii SKYACTIV i zapewnia tym samym przyjemną jazdę, a także idealnie spełnia wszelkie wymogi ekologii i bezpieczeństwa.

Wśród układów napędowych znajdziemy SKYACTIV-D – 1,5-litrowy, czysty silnik Diesla – oraz SKYACTIV-G – 2-litrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem. W połączeniu z napędem na cztery koła nowej generacji, każdy z tych silników zapewnia stabilną jazdę. Przyjemność jazdy zwiększa dodatkowo szeroki wachlarz najnowszych technologii Mazdy, w jakie wyposażono ten model, w tym system łączności z urządzeniami przenośnymi MZD Connect i zaawansowane funkcje bezpieczeństwa i-ACTIVSENSE.

 

NAJWAŻNIEJSZE CECHY NOWEGO MODELU

Nadwozie

• Przednie listwy ozdobne są grube i wyprofilowane w głąb, jakby je wycięto z solidnego metalu.
• Kierunkowskazy oddzielone są od głównych reflektorów, tworząc wąski, wyrazisty układ, przywodzący na myśl spoglądające na drogę oczy dzikiego kota. Końcówki listew ozdobnych ze zintegrowanym podświetleniem LED rozciągają się do reflektorów, gdzie przechodzą gładko w pierścienie reflektorów świateł mijania.
• Wygięcie przednich błotników do tyłu, pod słupki A, sprawia że widziany z boku CX-3 wydaje się większy niż można by wnioskować z jego rzeczywistych wymiarów. Szczególną uwagę zwrócono na zmiany w każdej z trzech następujących części: długim, gładkim przodzie, części kabinowej, wygładzonej optycznie poprzez przyciemnienie słupków D, oraz masywnym tyle, wywołującym uczucie siły i mocy.
• Tablica rejestracyjna umieszczona jest nad tylnym zderzakiem.
• CX-3 występuje w nowym kolorze Ceramic Metallic.
• Auto wyposażone jest w koła o dużej średnicy (najwyższej wersji wyposażenia 18-calowe felgi aluminiowe).

 

Wnętrze
• Zwrócono uwagę na każdy szczegół, w tym również spójność projektu przestrzennego i wykorzystanych materiałów.
• Wszystkie tarcze, wyświetlacze i kontrolki rozmieszczone są odpowiednio do potrzeb kierowcy.
• Miękki materiał, pokrywający daszek deski rozdzielczej, wykończony jest eleganckimi szwami.
• Poszczególne części są idealnie dopracowane: przykładem jest ciemnoczerwona barwa, którą zaakcentowano oparcia w drzwiach i ochraniacze na kolana, a także ostry kształt zaślepek klamek, które wyglądają, jakby zostały wyrzeźbione z solidnego kawałka metalu.
• Drobne lamówki, starannie wszyte w miejsca styku komplementarnych materiałów siedzeń, takich jak biała skóra i czarny materiał Lux Suede®, dodają wnętrzu klasy.

Twórcy zapewnili także odpowiednią ilość przestrzeni. Kierowca ma zapewnione odpowiednie pole widzenia, wsiadanie i wysiadanie z samochodu nie sprawia problemu, a siedzenia rozmieszczone są tak, by nisko położony środek ciężkości dawał poczucie pewności w trakcie jazdy. Samochód korzysta również z systemu łączności MZD Connect.

 

Wymiary, komfort i łatwość wsiadania

• Wymiary to: 4275 mm (ogólna długość), 1765 mm (szerokość) i 1550 mm (wysokość, bez uwzględnienia anteny). Długi przód rozciąga się na 910 mm, solidny tył na 795 mm, a rozstaw osi wynosi 2570 mm.
• Tylne siedzenia są bardziej przybliżone do środka kabiny niż przednie, a ponadto punkt H umiejscowiony jest na nich wyżej. Dzięki takiemu układowi pasażerom jadącym na tylnych siedzeniach łatwiej wyglądać naprzód i prowadzić rozmowę z osobami siedzącymi po przekątnej z przodu.
• Punkt H CX-3 przednich i tylnych siedzeń umiejscowiony jest optymalnie, co pozwala na sprawne wsiadanie i wysiadanie.
• Wzrok kierowcy znajduje się na wysokości 1250 mm, auto zapewnia szerokie pole widzenia z przodu, a zamontowanie lusterek bocznych na panelu drzwi umożliwia dodatkowe poszerzenie pola widzenia między przednim oknem a lusterkami.
• Dużą uwagę przywiązano do umieszczenia dźwigni zmiany biegów wysoko na konsoli środkowej.
• Zoptymalizowana struktura, kształt oraz twardość oparć i siedzeń, w połączeniu z zawartą w nich absorbującą wibracje pianką uretanową, umożliwia wygodną jazdę z idealnym dopasowaniem foteli.

 

Interfejs sterowania (HMI) i system łączności

● Projekt stanowiska kierowcy oparty jest na koncepcie kokpitu przeziernego (Heads-Up Cockpit), którego zadaniem jest ułatwienie kierowcy przetwarzanie wielu informacji.
● Potrzebne kierowcy informacje i kontrolki wyświetlacza są rozmieszczone optymalnie pod kątem bezpieczeństwa. MZD Connect jest samochodowym systemem łączności. System ten jest wygodny, gdyż pozwala za pośrednictwem Bluetooth na korzystanie z zestawów głośnomówiących, odbieranie krótkich SMS-ów oraz słuchanie radia internetowego.

Podwozie i nadwozie

• CX-3 oparty jest na podwoziu SKYACTIV-Chassis.
• Układ kierowniczy pozwala na lekkie i zręczne manewrowanie po mieście, ale daje też poczucie stabilności na drogach gruntowych oraz na autostradach.
• Układ hamulcowy działa sprawnie niezależnie od prędkości.
• Nadwozie SKYACTIV-Body osiąga wysoką efektywność w trzech pozornie wykluczających się zakresach: bezpieczeństwa w razie kolizji, redukcji masy i wytrzymałość..
• Kadłub i inne części pojazdu składają się w 63 proc. ze stali o wysokiej wytrzymałości, w 29 proc. ze stali ultrawytrzymałej (780 MPa i wyżej) i w 4 proc. ze stali o wytrzymałości sięgającej 1180 MPa.
• Wyciszenie uzyskuje się kontrolowaniem rezonansu zawieszenia poprzez dostosowywanie kształtu i twardości mocowań silnika oraz dopasowanie ich rozmieszczenia.
• W wersji AWD wprowadzono zmiany w celu redukcji hałasu i wibracji.

 

Układy napędowe

• Dostępne są dwa silniki: benzynowy SKYACTIV-G 2.0 dostępny w dwóch wersjach mocy i czysty Diesel SKYACTIV-D 1.5.
• Dostępna jest zarówno automatyczna, jak i ręczna skrzynia biegów. Automatyczna, sześciobiegowa skrzynia SKYACTIV-Drive zapewnia niskie zużycie paliwa. SKYACTIV-MT jest kompaktową, sześciobiegową skrzynią ręczną.
• Układ napędu AWD nowej generacji pozwala na uzyskanie doskonałej dynamiki i stabilności pojazdu. Korzysta on z systemu wykrywania poślizgu kół przednich, który wykorzystuje sygnały z czujników do monitorowania zamiarów kierowcy i ciągle zmieniających się warunków jazdy. Ponadto model używa kompaktowego i lekkiego wału napędowego oraz nowoczesnego tylnego mechanizmu różnicowego.

Bezpieczeństwo

• Wykorzystanie zaawansowanych technologii bezpieczeństwa Mazdy i-ACTIVSENSE (czujniki w rodzaju radaru milimetrowego), sprawia, że pojazd prowadzi się dobrze w każdych warunkach(miasto, po autostrada, kręte drogi gruntowe).
• CX-3 opiera się na wytrzymałym SKYACTIV-Body Mazdy.
• W razie wypadku kierowcę i pasażerów chronią różne mechanizmy, w tym system poduszek powietrznych SRS, chroniąca głowę budowa przednich siedzeń, oraz absorbujące energię uderzenia podłokietniki.

Prezentacja na salonie samochodowym LA Auto Show przyciągnęła na stoisko Mazdy rzesze zwiedzających…