Ola Källenius, odpowiedzialny za sprzedaż osobowych Mercedesów, oraz Jens Thiemer, szef komunikacji marketingowej, ujawnili wczoraj w Sindelfingen kolejne plany niemieckiego producenta.
Wraz z wprowadzeniem marki Mercedes-Maybach trójramienna gwiazda poszerza swoją ofertę w segmencie najbardziej ekskluzywnych aut. Jeszcze w listopadzie, podczas salonów samochodowych w Pekinie i Los Angeles, zadebiutuje limuzyna Mercedes-Maybach S 600.
Zobacz także:
LOS ANGELES 2014: PORSCHE PANAMERA EXCLUSIVE SERIES
Stanowi on połączenie Klasy S – z prestiżem Maybacha. Ponadto, od 2015 roku Mercedes-Benz wprowadzi nową, bardziej przejrzystą nomenklaturę rosnącej gamy swoich modeli.
W ubiegłym roku Mercedes-Benz zaprezentował nową Klasę S. I choć gama modelu jest już dość szeroka, w przyszłości zostanie dodatkowo poszerzona z obecnych trzech do sześciu wariantów. Już teraz do oferty należy między innymi sportowy AMG S 63, wydajny – S 500 PLUG-IN HYBRID (w przyszłości – S 500 e), inteligentny – S 500 Intelligent Drive, oraz piękny S Coupe.
W dziedzinie bezpieczeństwa, systemów wspomagających oraz jazdy częściowo autonomicznej Klasa S należy do czołówki. 100 tys. aut sprzedanych w ciągu pierwszego pełnego roku dostępności stanowi rekord w historii modelu. Użytkownicy chcieliby autami w prestiżowym wydaniu, pozwalającym im wyróżnić się nawet na tle luksusowych limuzyn. Z tego względu Mercedes- Benz korzysta ze schematu sportowo pozycjonowanych modeli AMG i wprowadza nową markę – a dokładniej, podmarkę – Mercedes-Maybach.
Mercedes-Maybach Klasy S, którego premiera odbędzie się przed końcem listopada, otwiera nowy rozdział w historii trójramiennej gwiazdy. Od standardowej Klasy S odróżnia go między innymi dodatkowa przestrzeń, specjalne fotele oraz jeszcze bardziej luksusowo wykończona kabina, oferująca szerokie możliwości indywidualizacji. Mercedes-Maybach nie jest jednak linią wyposażenia – to podmarka, która w przyszłości będzie dostarczać nowe Mercedesy w wyjątkowo ekskluzywnej formie.
Bardziej przejrzyste nazewnictwo
Portfolio modeli Mercedes-Benz rośnie. Do 2020 roku na rynek ma trafić ponad 30 modeli, spośród których 11 nie ma swojego odpowiednika w dotychczasowej ofercie. Poza tym regularnie prezentowane są nowe odmiany nadwoziowe i silnikowe. Skutkuje to coraz bardziej złożonym systemem oznaczeń poszczególnych modeli i wymusza zmiany w obecnej nomenklaturze. Trudno o lepszy moment – w przyszłym roku odnawiana zostanie gama SUV-ów.
W przyszłości nowe modele Mercedesa otrzymają jedno-, dwu- lub trzyliterowe nazwy pisane wielkimi literami. Typ napędu będzie dodatkowo oznaczany małą literą. Nowa nomenklatura opiera się na pięciu głównych klasach oferowanych samochodów: A, B, C, E oraz S. Tu nie nastąpią żadne zmiany. W przypadku SUV-ów, poza legendarną Klasą G, wszystkie modele otrzymają trzyliterowe oznaczenia, rozpoczynające się od frazy „GL” i zakończone oznaczeniem klasy pojazdu. „G” wskazuje na terenowy rodowód, a litera „L” od lat pojawia się w historii Mercedes-Benz i ułatwia wymowę poszczególnych nazw – wystarczy wspomnieć roadstera SL czy nowsze sedany w stylu coupé z rodziny CLS oraz CLA.
Nowa nomenklatura SUV-ów Mercedes-Benz w praktyce:
• GLA = GL Klasy S;
• GLC = GL Klasy C; poprzednio GLK;
• GLE = GL Klasy E; poprzednio Klasa M lub ML;
• GLE Coupé = GL Klasy E Coupé;
• GLS = GL Klasy S; poprzednio GL;
• G – bez zmian.
Podobnie wygląda kwestia wspomnianych, czterodrzwiowych coupé. Pierwsze dwie litery, „CL”, wskazują na pochodzenie, a trzecia odnosi się do klasy pojazdu: czyli CLA i CLA Shooting Brake oraz CLS i CLS Shooting Brake.
Od 2016 roku wszystkie roadstery będą miały w nazwie trzon „SL”, zakończony trzecią literą, związaną z klasą serii modelowej. W przypadku modelu SLK oznacza to zmianę nazwy na „SLC”. Z uwagi na swój ikoniczny status, SL pozostanie SL-em – podobnie jak Klasa G pozostaje Klasą G.
Przy okazji skróceniu i uproszczeniu ulegną oznaczenia wersji napędowych:
• c: modele napędzane gazem ziemnym (obecnie Natural Gas Drive);
• d: modele napędzane silnikami Diesla (obecnie BlueTEC i CDI);
• e: modele z napędem elektrycznym (obecnie PLUG-IN HYBRID, BlueTEC PLUG-IN HYBRID oraz Electric Drive);
• f: modele napędzane ogniwami paliwowymi (obecnie F-CELL);
• h: modele hybrydowe (obecnie HYBRID i BlueTEC HYBRID).
Tak jak dotychczas, wersje zasilane jednostkami benzynowymi nie będą miały dodatkowych oznaczeń. Zmian nie przewiduje się również w odniesieniu do modeli z napędem na obie osie 4MATIC, które w przyszłym roku obchodzić będą 30. urodziny.
Producent ze Stuttgartu ma teraz w swoim portfolio dwie podmarki. Mercedes-AMG oferuje to, co najlepsze, w zakresie osiągów, a Mercedes-Maybach koncentruje się na ekskluzywności w szczególnie osobistej formie. Od wiosny br. Mercedes-Benz oferuje również wszechstronny zestaw usług, dostępnych w ramach koncepcji „Mercedes me” – począwszy od opieki serwisowej, poprzez zdalne zarządzanie autem, a na społeczności użytkowników kończąc.
Pierwsze odsłony S 600 już salonu samochodowego IAA Los Angeles Auto Show oraz targów motoryzacyjnych Auto China 2014 – 13th Beijing International Automobile Exhibition.