Dynamiczna oferta nowych modeli Porsche 911 Turbo zostaje poszerzona o przyjemność z jazdy osiągalną tylko w samochodach sportowych z otwartym dachem.
Chodzi o dwa nwa nowe, wiodące modele Cabrio z linii 911. Po upływie 50 lat od debiutu 911, oraz 40 lat od premiery 911 Turbo, świat powita wersje 911 Turbo i 911 Turbo S z otwieranym dachem. Po raz pierwszy samochody zaprezentowane zostaną podczas Salonu Samochodowego w Los Angeles, który odbędzie się 20 października 2013 roku.
Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE
Dzięki poszerzeniu swojej oferty o kolejne dwa modele, Porsche będzie oferowało już 4 legendarne 911 w wersji Cabrio.
Uzupełniając szeregi marki, 911 Turbo Cabriolet i 911 Turbo S Cabriolet charakteryzują się identyczną mieszanką dynamizmu, osiągów i wydajności, jak zaprezentowana kilka miesięcy wcześniej wersja Coupé. Liczby wyglądają następująco: turbodoładowany 3,8-litrowy sześciocylindrowy silnik w kabriolecie 911 Turbo dostarcza 520 KM (383 kW), a w wersji S 560 KM (412 kW). Przyśpieszają od 0 do 100 km/h odpowiednio w 3,5 i 3,2 sek., osiągając prędkość maksymalną 318 km/h.
Samochody mogą pochwalić się takimi osiągami przy stosunkowo niskim spalaniu nieprzekraczającym 10 litrów na 100 km. Oba kabriolety potwierdziły te wyniki, osiągając spalanie w wysokości 9,9l/100 km (co równa się emisji CO2 na poziomie 231 g/km) w Nowym Europejskim Cyklu Jazdy (NEDC). W porównaniu z poprzednią generacją, nowe modele są mocniejsze o 30 KM i szybsze o 0,2 sek. Ich wydajność wzrosła o 15 proc.
Aktywna tylna oś skrętna i aktywna aerodynamika zapewniają lepsze osiągi na drodze. Dynamika jazdy oferowana przez oba nowe kabriolety nie da się wyrazić za pomocą liczb. Wyposażone w dwusprzęgłową skrzynię zmiany biegów PDK w standardzie i nowy napęd PTM na wszystkie koła, a także skrętną tylną oś i aktywną aerodynamikę, nowe modele 911 Turbo Cabrio ustanawiają punkt odniesienia dla pozostałych kabrioletów w segmencie samochodów sportowych.
Podczas gdy tylna oś skrętna zwiększa właściwości jezdne obu modeli zarówno na torze jak i na drodze, za pomocą jednego przycisku aktywna aerodynamika może zostać dostosowana tak, aby osiągnąć optymalną wydajność lub imponującą dynamikę jazdy. W zależności od indywidualnych preferencji kierowcy.
Bardziej niż kiedykolwiek, oba czołowe modele już samym wyglądem zapewniają o swojej mocy. Charakterystyczny, szeroki tylny spojler 911 Turbo jest o 28 mm szerszy niż w modelach Carrera 4. Jego powierzchnia o szerokości dłoni rozciąga się od słupka C aż do zewnętrznej części samochodu. Spektakularny efekt, jaki wywiera jego szerokość spotęgowany jest przy opuszczonym dachu.
Kolejną przyciągającą spojrzenia cechą 911 Turbo Cabriolet jest wyjątkowy składany dach z lekką ramą wykonaną z magnezu. Dzięki tej innowacyjnej technologii, kiedy dach jest zamknięty, nowe Cabrio może pochwalić się wyglądem i osiągami klasycznego coupé. Tak jak w modelach poprzedniej generacji, dach otwiera się i zamyka w ok. 13 sekund, nawet gdy samochód porusza się z prędkością do 50 km/h.
Wykończenie wnętrza na najwyższym poziomie
Wnętrze nowych modeli Cabrio nie różni się od wnętrza 911 Turbo Coupé. Model S może poszczycić się szeroką gamą elementów wyposażenia wnętrza, w skład którego wchodzi ekskluzywna wersja w kolorach czarnym/ Carrera Red i adaptacyjnymi fotelami Sport Seat Plus, z pamięcią 18 ustawień.
Co więcej, tył foteli obity jest skórą z podwójnymi szwami, a elementy wyposażenia wykonane z włókna węglowego (standard w Turbo S). Tak jak w modelach poprzedniej generacji, w standardowym wyposażeniu znajduje się system nagłośnienia Bose, a po raz pierwszy na życzenie dostępne jest także nagłośnienie Burmester. Co więcej, w wyposażeniu opcjonalnym wybrać można również sterowany radarowo adaptacyjny tempomat, rozpoznawanie znaków drogowych i ograniczenia prędkości oraz kamera cofania.
Zużycie paliwa
– 911 Turbo i 911 Turbo S: w cyklu miejskim – 13,2 l/100 km; w cyklu pozamiejskim – 7,7 l/100 km; w cyklu mieszanym – 9,7 l/100 km; emisja CO2 : 227 g/km;
– 911 Turbo Cabriolet i 911 Turbo S Cabriolet: w cyklu miejskim – 13,4 l/100 km; w cyklu pozamiejskim – 7,8 l/100 km; w cyklu mieszanym – 9,9 l/100 km; emisja CO2: 231 g/km.