LOS ANGELES 2012: PREMIERA VW BEETLE CABRIOLET

Nowy Beetle Cabriolet stanowi kontynuację historii samochodu po zaprezentowanym po raz pierwszy w 1949 roku Garbusie Cabriolet (typ 15) i New Beetle Cabriolet z 2002 roku. Obecny kabriolet jest trzecią generacją zaokrąglonego Volkswagena z otwartym nadwoziem.

Auto swoja światową premierę będzie miało podczas Los Angeles Auto Show 2012.

Sylwetka uczyniła Beetla i jego poprzedników kultowymi autami. Fakt, że w latach 1949 – 1980 sprzedanych zostało ponad 330 000 Garbusów z miękkim dachem, mówi sam za siebie. Stylistyka z przeszłości została zaktualizowana przez Volkswagena w najnowszej wersji Beetla Cabriolet.

Mniej pochylona przednia szyba w połączeniu z bardziej płaskim konturem dachu przypomina sylwetkę legendarnego Garbusa Cabriolet.

W nowym modelu można znaleźć także cechy stylistyczne nowych Volkswagenów: wlot powietrza pod zderzakiem, płaski przebieg dolnej krawędzi maski i przede wszystkim tylne światła świadczą o przynależności do rodziny. W nowym Beetle Cabriolet Volkswagen łączy nowoczesną technikę i najwyższe wymagania jakościowe z tradycyjnymi elementami poprzednika. Jak w budzącym nostalgię wzorcu, reflektory pozostały okrągłe.

Uroku dodaje nowemu Beetle Cabriolet także tradycyjny miękki składany dach. W stanie otwartym jest bardzo płaski i nie ogranicza widoczności do tyłu. Mimo zwartej konstrukcji dach jest duży i długi. Otwieranie i zamykanie przebiega całkowicie automatycznie (dla wszystkich wariantów modeli), trwa około dziesięciu sekund i może być wykonane podczas jazdy z prędkością do 50 km/h.

Beetle Cabriolet będzie oferowany z seryjną osłoną złożonego dachu. Chromowana listwa wyraźnie oddziela stal od tkaniny. Wewnątrz kompaktowy zestaw wskaźników z dużym okrągłym prędkościomierzem oraz kilka klasycznych elementów, jak na przykład dodatkowy schowek podręczny, także w nowym Beetle Cabriolet podkreślają zdecydowanie odmienną od innych samochodów stylistykę.

Z przestronnym i komfortowym wnętrzem Beetle Cabriolet jest samochodem dla czterech osób. Bagażnik o pojemności 225 litrów posiada otwór do kabiny, umożliwiający transport większych przedmiotów.

W celu zapewnienia bezpieczeństwa w przypadku dachowania, opracowany został aktywny system pałąków ochronnych. Składa się on z dwóch wysuwanych modułów umieszczonych w niewidoczny sposób za oparciami tylnej kanapy.

Moduły są aktywowane w razie wypadku przez centralny sterownik poduszek powietrznych. Dzięki temu już po kilku milisekundach skutecznie chronią, razem ze stabilnymi słupkami A, wszystkich czterech pasażerów. Dodatkowe bezpieczeństwo zapewniają seryjne czołowe poduszki powietrzne i poduszki z przodu chroniące głowę i klatkę piersiową.

Nowy Beetle Cabriolet będzie oferowany z siedmioma wariantami silników. Podstawowym wariantem jest efektywny silnik 1,2 l TSI o mocy 77 kW/105 KM. W momencie wprowadzenia na rynek dostępna będzie także odpowiednia wersja tej benzynowej jednostki z BlueMotion Technology. Kolejne silniki benzynowe to 1,4 l TSI (118 kW/160 KM) i 2,0 l TSI (147 kW/200 KM). Jako silniki wysokoprężne Volkswagen oferuje jednostkę 1,6 l TDI o mocy 77 kW/105 KM (także w wersji BMT) oraz 2,0 l TDI o mocy 103 kW/140 KM.