Ford uruchamia warty wiele milionów funtów projekt, który ma poprawić jakość powietrza w Londynie. Inicjatywa zbiega się w czasie z realizacją planu elektryfikacji.
Zakłada on wprowadzenie na rynek w ciągu najbliższych pięciu lat trzynastu nowych, globalnych samochodów elektrycznych marki.
Zobacz także:
Projekt wspierany przez jednostkę Transport for London zakłada przeprowadzenie trwających 12 miesięcy testów gamy 20 nowych, hybrydowych vanów Transit Custom typu plug-in (PHEV). Samochody te mogą pracować w całkowicie elektrycznym trybie w warunkach miejskiej eksploatacji, dzięki czemu przyczyniają się do zredukowania lokalnej emisji.
Podczas typowego dnia roboczego w Londynie, samochody użytkowe wykonują średnio 280 000 przejazdów, pokonując łączną odległość 8 milionów mil (13 milionów kilometrów). 75 procent całego drogowego ruchu towarowego stanowią samochody typu van, natomiast w okresach szczytowych w centrum Londynu w ciągu jednej godziny porusza się ponad 7 000 samochodów.
Ford dołączy dwadzieścia modeli Transit PHEV do floty samochodów użytkowych testowanych w Londynie, obejmującej samochody należące do jednostki Transport for London, w celu sprawdzenia sposobu, w jaki takie vany przyczynią się do obniżenia emisji przy jednoczesnym zwiększeniu wydajności na rzecz swoich operatorów w bardzo wymagających warunkach miejskich. Projekt jest finansowany przez brytyjską organizację rządową Advanced Propulsion Centre.
– Ford jest numerem 1 na rynku samochodów użytkowych w Europie, a teraz wkraczamy w fazę samochodów elektrycznych. Dzięki podjęciu współpracy z naszymi partnerami z Londynu będziemy mogli również przetestować oprogramowanie i rozwiązania telematyczne z ogromnym potencjałem do ograniczania emisji i kosztów podczas eksploatacji w mieści. To nowe partnerstwo demonstruje naszą ewolucję w firmę oferującą zarówno samochody, jak i rozwiązania mobilne. Mamy dużo pracy, ale wszyscy są podekscytowani możliwościami, jakie niesie ze sobą to wyzwanie – powiedział Jim Farley, prezes i dyrektor zarządzający, Ford of Europe.
Plan Forda dotyczący pojazdów EV zakłada elektryfikację najbardziej popularnych samochodów użytkowych, SUV-ów oraz modeli o wysokich osiągach, aby uczynić je bardziej wydajnymi i przyjemniejszymi w prowadzeniu. Testy floty, które mają się rozpocząć jesienią tego roku, będą realizowane w ramach obietnicy producenta dotyczącej podjęcia współpracy z dużymi miastami na całym świecie w celu rozwiązania występujących tam problemów transportowych, aby usprawnić przemieszczanie się osób i towarów.
– Przejście sektora drogowego transportu towarów na wykorzystanie samochodów niskoemisyjnych będzie miało kluczowe znaczenie w procesie oczyszczania powietrza w Londynie. Jednostka Transport for London daje dobry przykład takiego podejścia, zwiększając liczbę samochodów elektrycznych w swojej gamie. Dane uzyskane podczas testów zostaną też wykorzystane w programie LoCITY, który zachęca do przejścia na niskoemisyjny transport komercyjny – powiedział Sadiq Khan, burmistrz Londynu.
Vany Transit Custom PHEV wykorzystywane w testach w Londynie to zaawansowane modele z możliwością ładowania z sieci elektrycznej, co pozwala na jazdę w trybie zeroemisyjnym. Na pokładzie tych samochodów znajduje się również silnik spalinowy, który jest wykorzystywany podczas dłuższych podróży. Ford jest pierwszym producentem oferującym rozwiązanie PHEV w segmencie samochodów użytkowych.
Flota pojazdów testowych będzie wykorzystywana w codziennej eksploatacji w wielu różnych firmach. W autach zostanie umieszczony system telematyczny Forda, który pomoże gromadzić dane na temat działania tych pojazdów, generowanych przez nie kosztów oraz ich wydajności ekologicznej, co pozwoli zmaksymalizować pozytywny wpływ samochodów elektrycznych w przyszłości.
Flotę dwudziestu testowych modeli Transit Custom PHEV opracowano dzięki wsparciu organizacji Advanced Propulsion Centre w wysokości 4,7 mln funtów. Vany są projektowane i opracowywane w należącym do Forda centrum technicznym w Dunton w Wielkiej Brytanii oraz w centrum Prodrive Advanced Technology w Banbury w Wielkiej Brytanii przy wsparciu programowym ze strony Revolve Technologies.
– Wielka Brytania jest światowym liderem w zakresie niskoemisyjnych technologii motoryzacyjnych. Nowy projekt, realizowany przy wsparciu ze strony rządu kwotą blisko 5 milionów funtów, demonstruje nie tylko nasze zaangażowanie w obniżanie emisji dwutlenku węgla, ale również w pracę nad stworzeniem nowoczesnych technologii, które w zauważalny sposób zmienią życie ludzi. Nasz rząd będzie nadal współpracował z sektorem motoryzacyjnym, tworząc rozbudowany plan strategiczny mający na celu zwiększenie produktywności, stworzenie miejsc pracy dla wysoko wykwalifikowanych pracowników oraz utrzymanie zrównoważonego wzrostu gospodarczego – powiedział Nick Hurd, minister odpowiedzialny za zmiany klimatyczne i przemysł.
W 2016 roku Ford już drugi rok z rzędu znalazł się na pierwszym miejscu wśród producentów sprzedających najwięcej samochodów użytkowych w Europie. Transit Custom PHEV ma zadebiutować na rynku w 2019 roku w ramach wartej 4,5 miliarda dolarów inwestycji Forda w samochody elektryczne realizowanej do roku 2020. Plany te są również skupione wokół transformacji Forda w firmę oferującą samochody oraz usługi mobilne, mając na celu objęcie wiodącej pozycji na rynku pod kątem innowacji z zakresu samochodów autonomicznych i elektrycznych oraz nowoczesnych rozwiązań mobilnych.
Transit Custom PHEV jest jednym z 13 nowych, globalnych samochodów elektrycznych, które firma zamierza wprowadzić do sprzedaży w ciągu najbliższych pięciu lat. Wśród nich znalazły się także: w pełni elektryczny SUV o zasięgu wynoszącym około 480 kilometrów (300 mil), wielkoseryjny samochód autonomiczny zaprojektowany do wykorzystania w zakresie usług związanych z mobilnością, jak wspólne przejazdy (ride sharing) czy transport pasażerski (ride hailing), oferowany w Ameryce Północnej od roku 2021 oraz hybrydowa wersja kultowego modelu Mustang.
Ponadto, Ford zawarł porozumienie z kilkoma innymi producentami samochodów w celu stworzenia sieci punktów ładowania o najwyższej mocy przeznaczonej dla samochodów elektrycznych w Europie.