LOGISTYKA PRZYJAZNA ŚRODOWISKU CZYLI EKOLOGICZNA WSPÓŁPRACA

No Limit_1

Lider niskoemisyjnego transportu towarów, polska spółka z branży TSL – No Limit oraz Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych nawiązały strategiczną współpracę w zakresie promocji paliw alternatywnych w logistyce.

Współpraca stron zakłada m.in. realizację wspólnych badań, raportów oraz działań budujących świadomość społeczną w tym zakresie.


Zobacz także:

UŻYTKOWE

ECO


 

Spółka No Limit już od 2016 r. realizuje dystrybucję za pomocą pojazdów zasilanych sprężonym gazem ziemnym (CNG), głównie w dużych aglomeracjach miejskich, m.in. w Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu i Krakowie. Ekologiczne pojazdy wykorzystywane są zarówno do realizacji dostaw B2C, np. w ramach home delivery, jak i B2B, np. w dostawach do najbardziej prestiżowych galerii handlowych.

– W przypadku niektórych naszych klientów, udział dostaw w oparciu o paliwa alternatywne, osiągnie w 2017 roku ponad 20 procent. Warto zaznaczyć, że to dziesiątki tysięcy takich eko-dostaw – mówi Prezes Zarządu No Limit, Marcin Blauth.

Flota z charakterystycznym logo „No Limit eko logistyka” w przyszłym roku ma liczyć kilkanaście miejskich samochodów dostawczych napędzanych CNG oraz 10 ciągników siodłowych spełniających najbardziej surową normę emisji spalin Euro 6, obudowanych aerodynamicznymi spoilerami.

No Limit_2

– Przeorganizowaliśmy naszą flotę i już dzisiaj mamy ponad 20 własnych samochodów FTL 13,6 – full truck load czyli ładunek całopojazdowy – w standardzie Euro 6. Posiadamy także kilkanaście małych samochodów dystrybucyjnych do 3,5t Euro 6. Inwestujemy również w aerodynamiczne spoilery, dzięki czemu spalanie paliwa jest znacząco mniejsze – dodaje Marcin Blauth.

No Limit analizuje także poszerzenie swojej floty o samochody zasilane LNG i pojazdy w pełni elektryczne. Aktualnie planowane są testy pojazdu napędzanego LNG na trasie Warszawa – Poznań dla jednego z klientów. Jeśli chodzi o samochody elektryczne, No Limit bacznie obserwuje rynek i czeka na pojawienie się odpowiedniego modelu samochodu do pierwszych testów. Ciekawostką jest również fakt, że w tym roku firma zainwestowała w elektryczne rowery przeznaczone do transportu miejskiego typu ekspres.

– Spółka realizuje proekologiczny program rozwoju, a jej mottem jest „Logistyka Przyjazna Środowisku”. Równolegle z tworzeniem taboru miejskich samochodów dystrybucyjnych zasilanych paliwami alternatywnymi oraz wprowadzaniem proekologicznych rozwiązań w transporcie całopojazdowym, promujemy działania „eko” wśród pracowników. Realizujemy szereg projektów w ramach obszaru Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, w tym m.in. sadzimy drzewa we współpracy z lasami państwowymi. Nasze nowoczesne podejście do rozwoju firmy, którego warunkiem koniecznym jest technologiczna innowacyjność uzupełniona o rozwiązania proekologiczne, zapewniają naszym klientom korzyści zarówno operacyjne jak i wizerunkowe – dodaje Marcin Blauth.

Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych jest organizacją branżową, promującą niskoemisyjne i efektywne ekonomicznie technologie energetyczne w transporcie. PSPA działa na rzecz ukształtowania odpowiedniego otoczenia gospodarczego, pozwalającego na rozwój i funkcjonowanie rynku elektro- mobilności i paliw alternatywnych w Polsce.

– Uważamy, że najlepsze rozwiązania prawne i organizacyjne, przyczyniające się do dynamicznego rozwoju rynku, można osiągnąć jedynie przy współpracy całej branży. Dlatego tak aktywnie reprezentujemy przedsiębiorstwa, które inwestują w proekologiczne rozwiązania. No Limit jest tego najlepszym przykładem – mówi Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający PSPA.

W ramach strategicznej współpracy No Limit z PSPA, planowane są m.in. wspólne badania i raporty branżowe. Stowarzyszenie będzie ponadto propagować tę tematykę w ramach Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych i na pierwszym w Polsce portalu edukacyjnym, w całości poświęconym paliwom alternatywnym.