Lexus opracował nową technologię lakierów samochodowych, która pozwoliła stworzyć lśniący lakier Structural Blue. Powstał on po przebadaniu struktury skrzydeł niebieskiego motyla Morpho menelaus, aby uzyskać analogiczny efekt opalizacji.
Nowy odcień został wprowadzony wyłącznie w modelu LC Structural Blue Edition.
Zobacz także:
Niezwykłe barwy przyrody często przykuwają wzrok, wywołując zachwyt. Podobny efekt postanowił uzyskać Lexus, tworząc intrygujący odcień lakieru, dzięki któremu nowe coupe LC będzie się wyróżniać spośród wszystkich innych samochodów. Structural Blue to coś więcej niż po prostu nowy odcień. To efekt mozolnych badań, dzięki którym za pomocą zaawansowanych technologii udało się stworzyć niespotykaną głębię koloru.
Odcień użyty po raz pierwszy w Lexusie LC 500h zaprezentowanym w Genewie w 2016 roku wywołał prawdziwą sensację. Teraz został wprowadzony do produkcji, wzbogacając wyjątkowe coupe Lexusa o dodatkowy element ekskluzywności. Występuje po raz pierwszy w specjalnej wersji LC – LC Structural Blue Edition. Limitowaną serię samochodów przygotowano dla koneserów, którzy cenią zaawansowane technologie i najwyższe standardy wykonania przez mistrzów Takumi marki.
INSPIROWANY PRZEZ PRZYRODĘ
Opracowanie lakieru Structural Blue jest kulminacją 15-letniej współpracy centrów technicznych firmy w Ann Arbor w stanie Michigan i w Japonii oraz VIAVI Solutions Inc., dostawcy cienkowarstwowych powłok optycznych i pigmentów z Kalifornii.
Twórców nowego koloru zainspirował Morpho menelaus, motyl z tropikalnych rejonów Ameryki Północnej i Południowej.
Jego cechą szczególną jest jarzący się, głęboko niebieski kolor skrzydeł. W istocie jednak skrzydła motyla są bezbarwne, a kolor, który widzimy, jest efektem załamywania się światła na mikroskopijnej siateczce ich powierzchni. Uzyskanie tak dużej jasności i nasycenia barwy wymagało opracowania specjalnego wielowarstwowego pokrycia.
Początkowo zapewnienie pożądanej jakości wymagało położenia aż 40 warstw lakieru. Jednak drogą stopniowych ulepszeń procesu zespołowi udało się uzyskać właściwy efekt przy siedmiu warstwach pokrycia. Taka liczba jest do zaakceptowania w przypadku produkcji ekskluzywnych samochodów.
Proces produkcji nowego lakieru trwa 8 miesięcy i obejmuje 12 etapów technologicznych oraz 20 kontroli jakości. Lakier nakładany jest na nadwozie LC warstwą o grubości 15 mikrometrów między podkładem a przezroczystym pokryciem. Nanostruktury w postaci maleńkich płatków dają opalizujący efekt, tworząc wrażenie, że kolor zmienia się wraz ze zmianami oświetlenia. Podczas gdy konwencjonalne lakiery odbijają poniżej 50 procent światła w postaci widzialnego koloru, w przypadku Structural Blue jest to niemal 100 procent.
Na polakierowanie LC zużywane jest 300 gramów pigmentu, w których znajduje się 300 miliardów mikroskopijnych płatków. Proces lakierowania jest tak wymagający, że fabrykę Lexusa w Motomachi mogą jednego dnia opuścić zaledwie dwa egzemplarze LC w kolorze Structural Blue.
LC STRUCTURAL BLUE EDITION
Z wyjątkową jakością lakieru koresponduje znakomite wyposażenie LC Structural Blue Edition. Samochód, dostępny zarówno w napędzanej silnikiem V8 wersji LC 500, jak i LC 500h z napędem hybrydowym, zaopatrzony jest w 21-calowe obręcze kół, odkuwane ze stopów lekkich, doskonale pasujące do budzącej emocje stylistyki nadwozia. Ekskluzywny charakter podkreślają nakładki progów wykonane z kompozytu zbrojonego włóknem węglowym.
Wystrój kabiny utrzymany jest w kolorystyce Breezy Blue, z niebieskimi elementami wykończenia drzwi, kierownicy, tablicy przyrządów i konsoli centralnej, wykonanymi ze skóry semi- anilinowej. Uwagę zwraca także biała skórzana tapicerka oraz otoczenie lewarka zmiany biegów i wyściółka podłokietników na drzwiach z pomarańczowej alcantary.
W wyposażeniu znajdziemy też klimatyzację z systemem Lexus Climate Concierge, nawigację Lexus Premium Navigation, system bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System + oraz 12-głośnikowy system audio Pioneer.
Lexus rozpoczął już zbieranie zamówień na model LC Structural Blue Edition.