Pierwszego crossover Lexusa czyli NX został starannie “dopieszczony” – projektanci, inżynierowie i mistrzowie rzemiosła włożyli bardzo dużo wysiłku w jego stworzenie.
Auto wyróżnia się w swoim segmencie odważnym designem z charakterystycznym grillem w kształcie klepsydry.
Zobacz także:
Po bliższym przyjrzeniu się widać, że samochód zawdzięcza swój wyróżniający się wygląd nie tylko bryle, liniom i przetłoczeniom, ale także dopracowanym detalom. Oto cztery rozwiązania stylistyczne, które demonstrują, jak bardzo Lexus jest skoncentrowany na detalach.
Oto one:
Dach panoramiczny
Jedną z najpopularniejszych opcji w segmencie premium jest otwierany dach. W Lexusie NX szklany dach po rozsunięciu pozostawia większy otwór niż w konkurencyjnych modelach, zapewniając wrażenia znacznie bliższe odczuciom z jazdy kabrioletem, bez rezygnacji z integralności struktury. W konwencjonalnych otwieranych dachach mechanizm i zatrzask zajmują około 30 proc. otworu.
Nowa konstrukcja Forward Transfer Latch przesuwa dach do przodu zamiast do tyłu, jak w konwencjonalnych systemach. Dzięki temu otwór jest o 30 proc. większy bez konieczności zwiększania wymiarów konstrukcji otwieranego dachu.
Wycieraczki – nowa forma i funkcja
Kiedy nie pada, nikt nie zwraca uwagi na wycieraczki w samochodzie, ale projektanci Lexusa nie pomijają żadnego szczegółu. Do Lexusa NX opracowano nowe wycieraczki, które nie tylko lepiej zbierają wodę z szyb, ale także poprawiają wygląd i jakość wrażeń z jazdy.
Konwencjonalne wycieraczki mają cztery punkty podparcia, natomiast w Lexusie NX zastosowano wycieraczki z jednym punktem podparcia, dzięki czemu wyeliminowano z ich konstrukcji dodatkowe ramię.
Dzięki temu ramiona wycieraczek mogą być krótsze, a przy tym powodują mniejszy szum z powodu przepływu powietrza i nie zasłaniają widoku przez przednią szybę, kiedy są wyłączone. Nowy projekt pióra ogranicza odrywanie się od szyby podczas pracy, zapewniając bardzo dokładne usuwanie wody i zanieczyszczeń przy dużych prędkościach.
Uchwyt na kubek
We wnętrzu NX znajduje się sześć uchwytów na napoje, dlatego każdy pasażer auta ma gdzie odstawić kubek czy butelkę. Uchwyty dla kierowcy i pasażera z przodu zostały wyłożone elastomerem, materiałem o dużym tarciu stosowanym w obuwiu sportowym.
Wykładziny z elastomeru opracowano specjalnie z myślą używaniu w samochodzie, tak aby plastikowe butelki nie obracały się podczas odkręcania korka jedną ręką. Materiał w dotyku przypomina gumę, lecz nie niszczy się w kontakcie z tłuszczami i jest odporny na kurz. Można go także łatwo zdjąć i umyć.
Drewniane wykończenia Shimamoku
Zdobienia z drewna są często spotykane w klasie premium, jednak drewniane wykończenia Shimamoku stawiają wnętrze NX w gronie najbardziej luksusowych samochodów. Drewno Shimamoku ma niepowtarzalny wzór dzięki specjalnej technice opracowanej przez Lexusa, która nawiązuje do długiej tradycji japońskiego rzemiosła artystycznego. Polega ona na składaniu naprzemiennie jasnych i ciemnych płatów forniru, które po poprzecznym przecięciu tworzą unikalne wzory.
Drewno Shimamoku w Lexusie NX jest wykończone techniką zwaną „steel kenma”. Powierzchnia drewna jest poddawana specjalnemu szczotkowaniu, by ją nieco zmatowić. Technika ta jest realizowana w firmie Yamaha przez mistrzów rzemiosła i wcześniej stosowano ją tylko w najwyższej klasy fortepianach.
Na obiciu tunelu środkowego można dostrzec małe, lśniące ćwieki, znane fanom sportowych samochodów – takie same ozdoby zostały użyte w supersamochodzie LFA.