LEXUS: UX DRUGIM NAJCHĘTNIEJ WYBIERANYM MODELEM NA POLSKIM RYNKU

Lexus UX to miejski crossover, który od 2019 roku wyrobił sobie mocną pozycję na europejskim rynku.

W pierwszych czterech miesiącach 2022 roku był najchętniej kupowanym autem marki w Europie. W Polsce UX wzmacnia markę w kategorii SUV-ów. Jest drugim najchętniej wybieranym Lexusem, tuż za modelem NX. Co czwarty zarejestrowany do maja tego roku w Polsce Lexus to właśnie UX.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Lexus UX z nowym systemem multimediów

W salonach Lexusa można już zamawiać nową odsłonę modelu UX. Zbudowany na sztywnej płycie podłogowej GA-C samochód ma teraz udoskonalony układ jezdny, który daje większą pewność prowadzenia i zapewnia jeszcze wyższy komfort jazdy.

Najwięcej zmian zaszło jednak we wnętrzu.

Nowy UX otrzymał najnowszy system multimediów, który w zależności od wersji wyposażenia ma 8- lub 12,3-calowy ekran dotykowy. Standardem jest też nawigacja w chmurze, która na bieżąco przekazuje informacje o natężeniu ruchu drogowego. Dzięki łączności z internetem, system może udostępniać (na wybranych rynkach) informacje np. o cenach na stacjach paliw. Ponadto auto aktualizuje oprogramowanie online, bez konieczności wizyty w serwisie. Korzystanie z nowego systemu multimediów jest łatwiejsze dzięki umiejscowieniu ekranu dotykowego o 143 mm bliżej kierowcy.

System multimediów można obsługiwać przy pomocy nowego, inteligentnego asystenta głosowego Lexus Concierge, wywoływanego komendą „Hey Lexus”. Układ został tak zaprogramowany, by rozumieć naturalną mowę, a także rozpoznać komendy mimo hałasów w tle. System jest w stanie rozróżnić, czy mówi do niego kierowca czy pasażer. Wybranymi funkcjami UX-a można też sterować zdalnie przy pomocy aplikacji Lexus Link – w tym otwieraniem i zamykaniem drzwi, a także systemem klimatyzacji, by schłodzić lub ogrzać wnętrze przed podróżą.

Duże możliwości konfiguracji

Lexus UX dostępny jest z silnikiem benzynowym o mocy 173 KM (UX 200) lub z wydajną i ekonomiczną hybrydą czwartej generacji (UX 250h) w wersji z napędem na przód lub na cztery koła E-FOUR. UX 250h ma 184 KM mocy i zużywa średnio od 5,3 l/100 km w wariancie z napędem na przednie koła.

Samochód oferowany jest w aż sześciu wersjach wyposażeniowych. Standardem w każdym UX-ie jest dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, nowy system multimediów, pakiet systemów bezpieczeństwa Lexus Safety System + 2.5 z udoskonalonym systemem wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS). PCS zawiera asystenta skrętu na skrzyżowaniu (ITA), który wspiera kierowcę w bezpiecznym wykonaniu manewru, a także funkcję wspomagania kierownicy w razie ryzyka zderzenia (Emergency Steering Assist), która pomaga ominąć przeszkodę bez opuszczania swojego pasa ruchu.

Paleta kolorów nadwozia obejmuje 12 lakierów, a także sześć wariantów dwukolorowych kompozycji z kontrastującym czarnym dachem. W zależności od wybranej wersji tapicerka może być wykonana z tkaniny, tkaniny Tahara, skóry syntetycznej Tahara lub skóry naturalnej. Na bogatą ofertę składa się aż 14 wariantów obszycia wnętrza.

Wersja F SPORT Design z rabatem do 35 000 zł

Nowością w gamie UX-a jest wersja F SPORT Design, w której sportowe akcenty stylistyczne połączono z bogatym wyposażeniem. F SPORT Desing wyróżnia się czarnym grillem ze wzorem kratki w kształcie litery L i tylnym zderzakiem w stylistyce F SPORT. Uwagę zwracają też 18-calowe felgi aluminiowe o 10 ramionach, które pokryto ciemnym metalicznym lakierem. Ponadto UX w wersji F SPORT Design może mieć dwukolorowe malowanie nadwozia z czarnym dachem.

We wnętrzu UX-a w wersji F SPORT Design znajdziemy tapicerkę ze skóry syntetycznej Tahara, podgrzewane przednie fotele oraz kierownicę i dwustrefową klimatyzację automatyczną z technologią oczyszczania powietrza Nanoe. Wyposażenie obejmuje również kamerę cofania, automatyczne wycieraczki, reflektory LED z automatycznymi światłami drogowymi, chromowane religi dachowe oraz czarne nakładki na błotniki. Auto ma też w ładowarkę indukcyjną, elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika, system monitorujący martwe pole w lusterkach (BSM) oraz system ostrzegający o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu z funkcją samodzielnego zatrzymania (RCTAB), który pomaga uniknąć kolizji przy wyjeżdżaniu z prostopadłych miejsc parkingowych.

UX 250h w wersji F SPORT Design dostępny jest z rabatem aż do 35 000 zł. Model z napędem na przód kosztuje od 174 900 zł. Wersja z inteligentnym napędem na cztery koła E-FOUR ma promocyjną cenę od 199 900 zł. Samochód oferowany jest także z korzystnym finansowaniem w ramach leasingu KINTO ONE.