Nowy Lexus GS 2016 będzie dostępny w Polsce w trzech wersjach: dwóch z hybrydowym układem napędowym – GS300h i flagowej GS450h, które będą sprzedawane na wszystkich rynkach europejskich, oraz po raz pierwszy GS 200t który będzie dostępny tylko na wybranych rynkach.
Model pozostaje jedynym sportowym sedanem klasy premium oferującym do wyboru dwie wersje hybrydowych zespołów napędowych.
Zobacz także:
Rozwój filozofii wzornictwa L-Finesse zapewnił modelowi GS nową, pełną mocy i dynamiczną stylistykę nadwozia z bardziej agresywną przednią częścią pojazdu, podkreślającą charakterystyczną dla marki osłonę chłodnicy w kształcie wrzeciona i sportowe trzyelementowe lampy przednie.
Zmiany w przestronnym wnętrzu to znacząca poprawa zarówno funkcjonalności jak i wykończenia oraz jakości zastosowanych materiałów. Kokpit zorientowany na kierowcę łączy w sobie niesłychaną ergonomię z udoskonalonym interfejsem samochód-kierowca HMI (Human Machine Interface), który w tym segmencie staje się wzorcem rozwiązań technicznych we wnętrzu pojazdu.
Ulepszony zdalny sterownik dotykowy (RTI) współpracuje z multimedialnym wyświetlaczem EMV o przekątnej 12,3 cala wyposażonym w użyteczne funkcje wykorzystujące cały ekran. Jaśniejszy, bardziej wyraźny obraz z wyświetlacza projekcyjnego (HUD) przekazuje większą ilość informacji, które dotyczą również pracy systemu Lexus Safety System +.
3-strefowy układ klimatyzacji S-Flow z funkcją oczyszczania powietrza ‘nanoe’ ma teraz możliwość dostosowania trybu pracy dmuchawy, która jest połączona z indywidualnymi ustawieniami trybu jazdy Drive Mode Select. W gamie doskonałych zestawów audio znajduje się zestaw Mark Levinson Premium Audio z 17 głośnikami.
Wersje GS F Sport charakteryzują się ekskluzywną stylistyką nadwozia i wnętrza z wyjątkową osłoną chłodnicy, 19-calowymi tarczami kół ze stopu aluminium, zespołem wskaźników inspirowanym modelem LFA i elementami ozdobnymi Naguri ze stopu aluminium.
ZESPOŁY NAPĘDOWE
Całkowita moc 254 kW/345 KM pozwala flagowej wersji GS 450h o sportowych osiągach rozpędzać się od 0-100 km/h w 5,9 sek. i rozwijać prędkość maksymalną 250 km/h. Z drugiej strony średnie zużycie paliwa wynosi tylko 5,9 l/100 km, a poziom emisji CO2 137 g/km.
Wersja GS 300h dysponuje całkowitą mocą 105 kW/181 KM i zużywa 4,7 l/100 km emitując jedynie 109 g/km CO2.
DYNAMIKA JAZDY
Dynamika jazdy nowych modeli GS została w znaczący sposób poprawiona, aby zapewnić klientom jeszcze bardziej emocjonujące doznania podczas jazdy.
Sztywność nadwozia została zwiększona dzięki szerszemu zastosowaniu klejenia strukturalnego, zgrzewania wielopunktowego, spawania laserowego i laserowego spawania śrubowego.
Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy zostały zoptymalizowane, co pozwoliło na połączenie bezpośredniego i precyzyjnego działania układu kierowniczego oraz minimalnych przechyłów nadwozia z wyjątkową statecznością przy wysokich prędkościach i komfortem jazdy odpowiednim dla sportowej limuzyny marki Lexus.
Rozbudowany układ sterowania trybami jazdy Drive Mode Select ma funkcję pozwalającą na wprowadzenie indywidualnych ustawień układu napędowego, zawieszenia i klimatyzacji. W wersjach z silnikami benzynowymi wskaźnik jazdy ekonomicznej (Eco Driving Indicator) pomaga kierowcy sterować pedałem przyspieszenia tak, aby uzyskać jak najniższe zużycie paliwa.
Wyjątkowe zawieszenie F Sport ma specjalnie opracowane ustawienia przednich i tylnych elementów, które dodatkowo poprawiają skuteczność działania układu AVS sterującego w sposób adaptacyjny zmienną charakterystyką jego pracy. Wersje F Sport z napędem na koła tylne większą siłę hamowania zawdzięczają większym, 18-calowym przednim tarczom hamulcowym.
GS 450h F Sport jest wyposażony w układ LDH (Lexus Dynamic Handling), który łączy funkcje kierowania kołami osi tylnej (DRS), zmiennego przełożenia przekładni kierowniczej (VGRS) i elektrycznego wspomagania układu kierowniczego (EPS), koordynując każdy aspekt kierowania przednimi i tylnymi kołami, aby zapewnić zwrotność, precyzję prowadzenia i pewność zachowania samochodu na drodze oraz bardziej bezpośrednią reakcje na działania kierowcy.
BEZPIECZEŃSTWO
Znajdujące się w nowym Lexusie GS 2016 technicznie zaawansowane układy bezpieczeństwa czynnego i wspomagania kierowcy, stanowiące elementy wyjątkowego układu stabilizacji ruchu pojazdu (VDIM) 5 generacji, zostały ulepszone dzięki zastosowaniu wyrafinowanego systemu Lexus Safety System +.
Standardowe wyposażenie wersji Luxury i F Sport stanowi grupa układów bezpieczeństwa czynnego, do której należą układy: reagowania przedkolizyjnego (PCS), pełnozakresowej aktywnej kontroli prędkości jazdy, zaawansowanego wspomagania utrzymania pasa ruchu (A-LKA), ostrzegania o niestabilności kierunku jazdy, rozpoznawania znaków drogowych (RSA) oraz adaptacyjnego sterowania światłami drogowymi (AHS).
Wyposażenie opcjonalne stanowią: układ monitorowania martwych pól widoczności (BSM) oraz ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu samochodu (RCTA), natomiast funkcja monitorowania ciśnienia w ogumieniu (TPWS) stanowi wyposażenie standardowe we wszystkich wersjach.
Cennik
Ceny GS 200t
– Elite: 199 600 zł;
– Elegance: 226 400 zł;
– F Sport: 265 500 zł;
– Prestige: 281 000 zł;
– podgrzewana kierownica: 2 100 zł;
– elektryczny szyberdach: 6 800 zł;
– lakier metalik, F: 5 500 zł.
Ceny GS 300h
– Elite: 212 800 zł;
– Elegance: 239 600 zł;
– F Sport: 285 400 zł;
– Prestige: 306 200 zł;
– podgrzewana kierownica: 2 100 zł;
– elektryczny szyberdach: 6 800 zł;
– lakier metalik, F: 5 500 zł.
Ceny GS 450h
– Elite: 275 000 zł;
– Elegance: 304 900 zł;
– F Sport: 352 700 zł;
– Prestige: 375 200 zł;
– podgrzewana kierownica: 2 100 zł;
– elektryczny szyberdach: 6 800 zł;
– lakier metalik, F: 5 500 zł.