„Listy” („Letters”) to stworzona w ramach nowej kampanii marketingowej trójwymiarowa instalacja autorstwa pioniera sztuki perceptualnej Michaela Murphy’ego, wyrażającą doznania użytkowników Lexusa.
Niemal pięciometrowa praca składa się z ponad dwóch tysięcy zawieszonych pod sufitem układanek origami wykonanych z listów z podziękowaniami, które klienci przysłali do dealerów marki.
Zobacz także:
Oglądane z jednego punktu, układanki origami tworzą kształt nowej limuzyny LS, a widziane z innej strony – logo Lexusa.
– Lexus troszczy się o doznania swych gości tak samo, jak o jakość swoich samochodów. Wykorzystane do stworzenia kompozycji prawdziwe listy z podziękowaniami dla naszych dealerów pokazują, że każda interakcja, duża czy mała, przyczynia się do zbudowania wyjątkowego zadowolenia klientów Lexusa. Te doznania sprawiają, że Lexus jest właśnie tym, czym jest – mówi Cooper Ericksen, wiceprezes Lexusa ds. marketingu.
Wraz z zaistnieniem marki w roku 1989, Lexus wprowadzadził na rynek samochodów luksusowych nowy poziom obsługi i jakości. To podejście, ujęte w Karcie Lexusa, stało się inspiracją dla kampanii „Listy” – cenić klienta jako ważną osobę, robić wszystko dobrze za pierwszym razem i zawsze przekraczać oczekiwania.
– Karta Lexusa mówi dealerom i współpracownikom, że klientów należy traktować jak gości we własnym domu i robić wszystko, aby obsłużyć ich jak najlepiej – dodaje Ericksen.
Instalacji towarzyszy stworzone przez Lexusa 60-sekundowe wideo, ukazujące gości czytających swe ręcznie pisane listy z podziękowaniami dla dealerów oraz rzemieślnika Lexusa, który starannie składa i wiesza każdy list.
Murphy nazywa swe dzieła sztuką perceptualną, ponieważ główny nacisk kładzie w nich na percepcję odbiorców.
– Połączyłem swe zdolności manualne z pasją tworzenia doznań – mówi Murphy.
Realizacja projektu zajęła setki godzin, a samo składanie i wieszanie origami trwało niemal 200 godzin.
– To bardzo precyzyjna praca. Niedokładność większa od jednego milimetra uznawana jest za błąd – dodaje Murphy.
Instalacja „Listy” – mierząca około 2,5 metra szerokości i 5 metrów długości, zawieszona ponad 4 metry nad ziemią – została zaprojektowana tak, by dało się ją transportować, dzięki czemu będzie ją można prezentować na różnych imprezach korporacyjnych i dealerskich w całym kraju. Więcej informacji można znaleźć pod adresem www.lexus.com/guest-experience.
Michael Murphy to znany i poważany artysta wizualny, jeden z pionierów sztuki perceptualnej i jeden z pierwszych i najlepszych twórców dużych instalacji trójwymiarowych. Współpracował wcześniej z wieloma popularnymi markami, w tym Nike, Air Jordan, TIME, NPR i Disney, a także ze sztabem wyborczym prezydenta Obamy.