Już pół miliona SUV-ów Lexusa znalazło nabywców na europejskich rynkach. To istotne dokonanie w historii firmy, która wprowadziła na przełomie wieków model RX 300.
Łączna sprzedaż marki w tym segmencie od 2000 roku na naszym kontynencie osiągnęła na koniec listopada 2019 wynik ponad 501 000 egzemplarzy.
Zobacz relacje:
Lexus RX, dostępny obecnie jako czwarta generacja modelu, z wynikiem niemal 275 000 dostarczonych samochodów pozostaje najchętniej kupowanym SUV-em marki w regionie.
W 2005 roku wraz z debiutem modelu RX 400h Lexus RX stał się pierwszym luksusowym hybrydowym SUV-em na świecie.
Od tego przełomowego kroku Lexus nieustannie rozwija technologię napędu hybrydowego. Powstają nowe generacje modeli, w tym średniej wielkości NX, który dołączył do oferty w 2014 roku, a następnie kompaktowego modelu UX, wprowadzonego na początku 2019 roku.
Użytkownicy coraz chętniej wybierają napęd hybrydowy producenta ze względu na jego osiągi oraz wydajność. Dzisiaj hybrydy Lexusa mogą przez nawet 50 proc. czasu jazdy poruszać się w zatłoczonym środowisku miejskim w trybie bezemisyjnym, który nie angażuje silnika benzynowego.
Modele hybrydowe stanowią niemal połowę z 500 000 SUV-ów Lexusa, które marka sprzedała dotąd na europejskim rynku. Ich proporcja do wersji z konwencjonalnym napędem nieprzerwanie rośnie. W 2019 roku hybrydy stanowiły 63 proc. sprzedaży w całym regionie i 96 proc. na rynkach Europy Zachodniej i Środkowej.
Na ofertę SUV-ów Lexusa składają się również niedysponujące napędem hybrydowym modele LX oraz GX, dostępne w Rosji oraz na innych rynkach wschodnich.