Lexus dostarczył klientom na całym świecie już ponad 2 miliony zelektryfikowanych samochodów. Dwumilionowy egzemplarz trafił do nowego właściciela pod koniec kwietnia 2021 roku.
Pierwszy zelektryfikowany model marki, Lexus RX 400h, zadebiutował w 2005 roku. Za sprawą tego modelu Lexus stał się pionierem elektryfikacji na rynku samochodów klasy premium. Od samego początku Lexus nieustannie rozwija swoje zelektryfikowane samochody, udoskonalając je pod względem łączenia niskoemisyjności z dynamiką i właściwościami jezdnymi.
Zobacz relacje:
Gama zelektryfikowanych samochodów Lexusa obejmuje obecnie dziewięć modeli hybrydowych i elektrycznych, które są dostępne łącznie w około 90 krajach i regionach na świecie. Samochody z silnikiem elektrycznym odpowiadają obecnie za 33% globalnej sprzedaży Lexusa, zaś w Europie Zachodniej i Środkowej za 96% wszystkich nowych pojazdów marki.
Do 2025 roku Lexus wprowadzi 20 nowych lub odświeżonych modeli, w tym ponad 10 samochodów elektrycznych, samoładujących się hybryd oraz hybryd plug-in. Do tego momentu każdy model w gamie Lexusa będzie dostępny w zelektryfikowanej wersji. Marka przewiduje, że do 2025 roku samochody z napędem opartym na silniku elektrycznym będą stanowiły ponad 50% jej globalnej sprzedaży.
Najpóźniej w 2050 roku Lexus planuje osiągnąć całkowitą neutralność węglową dla wszystkich modeli w całym cyklu ich życia – od produkcji materiałów, części i montażu samochodów, przez ich dystrybucję, użytkowanie, po utylizację i recycling.
Aby jeszcze bardziej przyspieszyć popularyzację zelektryfikowanych aut, Lexus planuje wprowadzenie w 2021 roku pierwszego masowego modelu z napędem hybrydowym plug-in. Rok później zadebiutuje zupełnie nowy model marki z bezemisyjnym napędem elektrycznym.
Wieloletnie doświadczenie w produkcji i sprzedaży hybryd sprawia, że obecnie Lexus dysponuje zaawansowanymi technologiami elektryfikacji samochodów, obejmującymi m.in. silniki elektryczne, inwertery czy baterie. Dzięki temu marka ma możliwości techniczne i organizacyjne, by opracowywać nowe generacje nisko- i bezemisyjnych samochodów.
Nowe zelektryfikowane modele Lexusa zostaną wyposażone w napęd DIRECT4 i układ kierowniczy steer-by-wire. DIRECT4, napęd na cztery koła nowej generacji, łączy skuteczną kontrolę rozkładu momentu obrotowego między poszczególne koła z precyzyjnym działaniem systemu steer-by-wire, który zwiększa szybkość reakcji samochodu na działania kierowcy. Nowe systemy zapewniają lepszą dynamikę i sprawiają, że samochody Lexusa będą się prowadziły jak żadne inne.
Łączna sprzedaż zelektryfikowanych samochodów Lexusa od 2005 roku do kwietnia 2021 roku:
Świat – 2,02 miliony aut,
USA – 540 tysięcy aut,
Europa – 480 tysięcy aut,
Japonia – 400 tysięcy aut,
Chiny – 387 tysięcy aut,
Azja Wschodnia – 138 tysięcy aut,
Pozostałe rynki – 78 tysięcy aut.
Łączna sprzedaż modeli ze zelektryfikowanym napędem do kwietnia 2021 roku:
RX 518 tysięcy aut,
ES 384 tysiące aut,
CT 372 tysiące aut,
NX 285 tysięcy aut ,
UX/UX EV 137 tysięcy aut
IS/LS/RC/LC i pozostałe 324 tysięcy aut