Lexus RX zajął we wrześniu pierwsze miejsce wśród samochodów klasy premium. Awans ten jest efektem wzrostu miesięcznej liczby rejestracji rok do roku o 77%.
W ciągu 30 dni września salony opuściły 522 egzemplarze flagowego SUV-a Lexusa. Łącznie od początku roku do klientów trafiło 1 275 egzemplarzy modelu, co daje mu 11,8% udziału w segmencie E-SUV. Wynik ten zdecydował również o tym, że RX wysunął się na pozycję najpopularniejszego modelu Lexusa w Polsce.
Zobacz także:
SEAT: 10 LAT MARKI W GRUPIE VOLKSWAGEN GROUP POLSKA
Lexus RX to legendarny model, który stworzył segment SUV-ów klasy premium, a potem wprowadził do niego napęd hybrydowy. Polscy klienci od lat cenią go za niezawodność, świetne wyposażenie i ponadczasową stylistykę, a wersja Final Edition, którą wprowadziliśmy do oferty na pożegnanie czwartej generacji, cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Już niedługo na ulicach zaczną się pojawiać pierwsze egzemplarze nowego RX-a. Wraz z nim gama SUV-ów Lexusa zyska m.in. nową hybrydę z silnikiem turbo oraz kolejną hybrydę plug-in – mówi Katarzyna Spalińska, manager modelu RX w Lexus Central Europe.
Bardzo dobry wynik uzyskał w ubiegłym miesiącu także Lexus UX. W Top 10 rynku premium zajął 6. miejsce, a w segmencie C-SUV Premium był drugi. Zdecydował o tym wynik 259 rejestracji, o 3% lepszy od uzyskanego we wrześniu 2021 roku. Szczególną popularnością cieszy się crossover z oszczędną hybrydą czwartej generacji (UX 250h) w wersji z napędem na przód lub na cztery koła E-FOUR. Model dostępny jest także z silnikiem benzynowym 173 KM (UX 200).
Lexus RX Final Edition i nowa generacja flagowego SUV-a
Na popularność RX-a ma wpływ pojawienie się limitowanej wersji Final Edition, której atrakcyjność to efekt połączenia dobrego wyposażenia z korzystnymi warunkami finansowania oraz bardzo krótkim czasem oczekiwania na zamówione auto. RX Final Edition jest dostępny z dwoma rodzajami napędu. Benzynowy silnik 2.0 z turbodoładowaniem o mocy 238 KM w wersji RX 300 współpracuje 6-biegową skrzynią automatyczną i napędza cztery koła za pomocą klasycznego układu mechanicznego. RX 450h z układem hybrydowym opartym na 3,5-litrowym V6 ma dwa silniki elektryczne, przekładnię E-CVT i inteligentny napęd 4×4 E-Four. Łączna moc układu to 313 KM.
Standardowe wyposażenie Lexusa RX Final Edition obejmuje m.in. rozbudowany pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System+, Apple CarPlay i Android Auto, 20-calowe felgi aluminiowe, elektrycznie regulowane, podgrzewane i wentylowane fotele przednie z pamięcią ustawienia, elektrycznie otwieraną klapę bagażnika, światła w technologii LED, aktywny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości oraz kamerę cofania.
Obecnie w salonach Lexusa na specjalnych przedpremierowych pokazach można obejrzeć także nowego RX-a. Gama piątej generacji modelu obejmuje wydajną hybrydę RX 350h, odmianę RX 450h+ wyposażoną w pierwszą hybrydę plug-in w historii modelu oraz przełomową hybrydę RX 500h z turbodoładowanym silnikiem, automatyczną, sześciobiegową przekładnią oraz nową generacją napędu 4×4 – DIRECT4.