W gamie RX-a debiutuje model z hybrydą typu plug-in, bazujący na 17-letnim doświadczeniu Lexusa w produkcji zelektryfikowanych napędów.
Lexus RX 450h+ ma czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra pracujący w cyklu Atkinsona oraz baterię litowo-jonową o pojemności 18,1 kWh. Tylny silnik elektryczny współtworzy z napędem hybrydowym inteligentny napęd na cztery koła E-FOUR. Łączna moc układu wynosi 309 KM/227 kW, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6,5 sekundy.
Zobacz także:
HYUNDAI: IONIQ 6 Z ZASIĘGIEM DO 614 KILOMETRÓW
Najnowsze testy homologacyjne potwierdziły doskonałą wydajność napędu Lexusa RX 450h+ oraz niskie zużycie paliwa flagowego SUV-a marki. Wg normy WLTP w cyklu mieszanym auto uzyska średnie spalanie 1,1 l/100 km benzyny, emisję CO2 24 g/km, a w trybie elektrycznym będzie w stanie pokonać do 69 km. Tak oszczędnej hybrydy w historii modelu RX jeszcze nie było.
Technologia, która gwarantuje niskie zużycie paliwa
Zasięg w trybie elektrycznym nie jest jedynym wyróżnikiem Lexusa RX 450h+ w segmencie. Bardzo ważnym elementem jest zachowanie układu hybrydowego w momencie, gdy bateria jest rozładowana. W zdecydowanej większości hybryd typu plug-in, gdy akumulator jest pusty, auto domyślnie przełącza się na silnik spalinowy, co oznacza zdecydowanie wyższe zużycie paliwa oraz emisje do momentu, gdy nie uzupełnimy energii z gniazdka. W przypadku Lexusa jest inaczej – gdy RX 450h+ ma rozładowaną baterię, auto pracuje jak klasyczna hybryda, efektywnie uzupełniając energię i utrzymując najwyższy poziom wydajności całego układu, a tym samym spalanie benzyny na niskim poziomie.
W Lexusie RX 450h+ domyślnym jest tryb elektryczny do czasu aż bateria się rozładuje. I nie ma znaczenia, jak mocno zostanie wciśnięty pedał przyspieszenia. W trybie Auto EV/HV silnik spalinowy uruchamiany jest, gdy kierowca potrzebuje o wiele większej mocy np. podczas gwałtownego przyspieszania. Z kolei w trybie hybrydowym auto utrzymuje poziom naładowania baterii, włączając i wyłączając silnik spalinowy, gdy jest to potrzebne.
Hybryda plug-in bez kompromisów
Dzięki zastosowaniu zmodyfikowanej platformy GA-K baterię o dużej pojemności umieszczono pod podłogą RX-a 450h+. Pozwoliło to nie tylko zachować walory użytkowe – wnętrze jest przestronne, a bagażnik pojemny, ale przyczynia się równocześnie do dobrych właściwości jezdnych. Środek ciężkości jest nisko położony, konstrukcja auta jest sztywna, dzięki czemu auto prowadzi się przewidywalnie i jest bezpieczne.
Lexus RX 450h+ jest też autem doskonale wyposażonym. W standardzie są m.in. elektroniczne klamki, trzystrefowa klimatyzacja, inteligentny kluczyk, zupełnie nowy system multimedialny Lexus Link Pro z 14-calowym ekranem dotykowym, nawigacja w chmurze, inteligentny asystent głosowy Lexus Concierge, możliwość aktualizacji online oraz 4-letni darmowy pakiet transmisji danych. Apple CarPlay obsługiwany jest bezprzewodowo, Android Auto przy pomocy kabla, a wybranymi funkcjami auta można sterować zdalnie z telefonu przy pomocy aplikacji Lexus Link. Przednie fotele mają elektryczną regulacje w ośmiu kierunkach i są podgrzewane, a tylna klapa otwiera się i zamyka elektrycznie.
Standardem jest też najnowsza, trzecia generacja systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System +, która obejmuje układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z funkcją wykrywania pieszych, rowerzystów i motocyklistów, asystenta utrzymania pasa ruchu (LTA) z korektą toru jazdy, układ rozpoznawania znaków (RSA) oraz system ostrzegający o zmęczeniu kierowcy (SWAY), a listę wyposażenia uzupełniają kamera cofania oraz aktywny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości.
Lexus RX 450h+ dostępny jest od 402 900 zł lub z finansowaniem w programie KINTO ONE, gdzie rabaty i korzyści mogą sięgać nawet 73 000 zł.