Nowy Lexus RC, dwudrzwiowe coupe klasy premium, przyciąga wzrok stylistyką, oferując wyrafinowane wrażenia za kierownicą. Zastosowano w nim najnowsze, zaawansowane technicznie rozwiązania konstrukcyjne.
W Europie auto będzie dostępne z dwoma układami napędowymi: w pełni hybrydowym, z silnikiem o pojemności 2,5 l, w wersji RC 300h oraz z 2,0-litrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym w wersji RC 200t.
Zobacz także:
Hybrydowy układ napędowy Lexus Hybrid Drive w RC 300h wyposażony został 2,5-litrowy, 4-cylindrowy silnik benzynowy pracujący w cyklu Atkinsona, w połączeniu z wydajnym silnikiem elektrycznym, co zapewniło maksymalną moc układu wynoszącą 223 KM/164 kW. RC 300h rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,6 sekund, a jego prędkość maksymalna wynosi 190 km/h. Jednocześnie odznacza się małym zużyciem paliwa – zaledwie 4,7 l/100 km oraz niskim poziomem emisji CO2, o wartości 108 g/km, korzystnym ze względów podatkowych.
RC 300h wyposażono w ulepszony, elektrycznie wspomagany układ kierowniczy (EPS) i udoskonalone zawieszenie, wykorzystując płytę podłogową zapewniającą komfort jazdy i kierowalność auta oraz w pełni niezwykle cichy układ napędowy.
Elektronicznie sterowana, bezstopniowa przekładnia napędowa z funkcją sekwencyjnej, 6-stopniowej zmiany biegów typu shiftmatic zapewnia dynamikę jazdy, jakiej oczekuje się od sportowego coupe. Tryb EV, charakterystyczny dla pojazdów z napędem w pełni hybrydowym, pozwala na niemal bezgłośne poruszanie się z wykorzystaniem wyłącznie mocy silnika elektrycznego, przy zerowym zużyciu paliwa oraz bez emisji CO2, NOx i cząstek stałych.
W wersji RC 300h F SPORT zastosowano specjalne modyfikacje przedniego i tylnego zawieszenia, jak również układ elektronicznej modulacji charakterystyki zawieszenia (AVS), jeszcze bardziej poprawiający zwrotność i ogólnie właściwości jezdne auta.
RC 200t
Wersja RC 200t wyposażona jest w 2,0-litrową jednostkę napędową z turbosprężarką typu twin-scroll, wprowadzoną w kilku modelach Lexusa w 2015 roku. Ten 4-cylindrowy silnik, łączący różnorodne rozwiązania techniczne intensyfikujące proces spalania w systemie ESTEC (Economy with Superior Thermal Efficiency Combustion) z dynamiczną reakcją przepustnicy i wysokim momentem obrotowym przy niskich prędkościach obrotowych generuje moc 245 KM/180 kW oraz maksymalny moment 350 Nm. Pozwala to autu rozpędzać się od 0 do 100 km/h w 7,5 sekundy i osiągać maksymalną prędkość 230 km/h.
2,0-litrowy, turbodoładowany silnik przekazuje napęd na tylne koła za pośrednictwem 8-stopniowej skrzyni biegów SPDS (Sport Direct Shift), pierwotnie opracowanej dla wyczynowego RC F. Wychylne przełączniki w kierownicy pozwalają przejąć ręczną kontrolną nad zmianą przełożeń, a w trybie automatycznym, dzięki układowi G AI-SHIFT Control zmiana biegów realizowana jest z uwzględnieniem oddziałującej na samochód siły odśrodkowej.
Zarówno zawieszenie, jak i elektrycznie wspomagany układ kierowniczy (EPS) zapewniają RC 200t dynamikę jazdy, zwrotność, precyzję reakcji na ruchy kierownicy oraz mocne trzymanie się podłoża, czyli cechy pożądane w sportowym, dwudrzwiowym coupe.
Wersja 200t F SPORT odznacza się jeszcze lepszymi własnościami jezdnymi dzięki zastosowaniu mechanizmu różnicowego typu Torsen o podwyższonym tarciu wewnętrznym oraz zawieszenia o modulowanej charakterystyce (AVS).
Wymiary nowego Lexusa: długość – 4695 mm, szerokość ze złożonymi lusterkami – 1840 mm, szerokość z rozłożonymi lusterkami – 2069 mm, wysokość – 1395 mm. Rozstaw osi – 2730 mm. Pojemność bagażnika: 374 l (RC 200y) i 340 l (RC300h), pojemność zbiornika paliwa – 66 l.
CENNIK
Ceny modelu RC 200t przedstawiając się następująco:
– Elegance: 189 900 zł;
– F Sport: 229 900 zł;
– Prestige: 249 900 zł.
Wybrane opcje
– podgrzewanie kierownicy (F Sport): 1 060 zł;
– kamera cofania (Elegance): 2 090 zł;
– elektryczny szyberdach: 5 400 zł;
– pakiet ochrony (aktywny tempomat – ACC), system PCS): 6 890 zł;
– lakier metalik, opal, F: 4 400 zł.