Nowy styl, większy komfort a także nowoczesne technologie to główne zmiany w Lexusie RX piątej generacji.
Model będzie dostępny wyłącznie z niskoemisyjnymi napędami hybrydowymi. Absolutną nowością w gamie będzie wersja RX 500h, w której połączono mocny, turbodoładowany silnik benzynowy z automatyczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach i nowym napędem na cztery koła DIRECT4.
Zobacz także:
Nowy Lexus RX został zbudowany na nowej, sztywnej platformie GA-K. W porównaniu z poprzednikiem auto ma o 6 cm większy rozstaw osi, dzięki czemu wnętrze jest bardziej komfortowe, a bagażnik ma większą pojemność. Auto jest też nieco szersze, a także niższe od dotychczasowego modelu – tym samym sylwetka ma nowe, bardzo atrakcyjne proporcje. Elementem, który zwraca największą uwagę, jest przód auta. Grill o charakterystycznych dla Lexusa kształtach został zastąpiony trójwymiarowym, futurystycznym designem przedniego pasa, który nawiązuje do modelu RZ, pierwszego zbudowanego od podstaw auta elektrycznego marki.
Nowy Lexus RX w podstawowej konfiguracji posiada trzystrefową klimatyzację, duży, 14-calowy ekran systemu multimediów, asystent głosowy Lexus Concierge, a także pakiet systemów bezpieczeństwa Lexus Safety System + 3. Samochód będzie oferowany także z układem Safe Exit Assist, który we współpracy z elektronicznymi klamkami zapobiega otwarciu drzwi w razie ryzyka zderzenia.
Napęd jakiego w Lexusie jeszcze nie było
Nowy RX w Polsce będzie dostępny w trzech zelektryfikowanych wariantach. RX 350h to dobrze znana klasyczna hybryda o łącznej mocy 245 KM. RX 450h+ ma sprawdzony napęd hybrydowy typu plug-in z wydajną baterią o pojemności 18,1 kWh. Łączna moc układu wynosi 306 KM, a prognozowany zasięg w bezemisyjnym trybie elektrycznym to około 65 km.
Prawdziwym przełomem jest wersja RX 500h. To pierwszy w historii marki układ, który wykorzystuje benzynowy silnik o pojemności 2,4 l z turbodoładowaniem i automatyczną skrzynię o sześciu przełożeniach. Lexus RX 500h ma aż 371 KM mocy, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi poniżej 6 sekund. Wersja RX 500h jest wyposażona w nowy napęd na cztery koła DIRECT4, korzystający z układu e-Axle. Rozwiązanie stworzono z myślą o autach elektrycznych. System działa precyzyjniej od tradycyjnych, mechanicznych napędów, a jego kompaktowe rozmiary pozwoliły zachować dużą przestronność kabiny i bagażnika.
Nowy Lexus RX zostanie zaprezentowany w polskich salonach we wrześniu tego roku. Wtedy też rozpocznie się przyjmowanie zamówień. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów w pierwszym kwartale 2023 roku.