Znane są już ceny specjalnych wersji modeli Lexusa: RC F i GS F 10th Anniversary Edition, przygotowanych z okazji dziesięciolecia wyczynowej serii F. Właśnie trafiły one do salonów.
Ale oczywiście amerykańskich, a nie polskich… Bogato wyposażone samochody z limitowanej edycji przyciągają wzrok naprawdę imponującym wyglądem.
Zobacz także:
Za sportowe coupe Lexus RC F 10th Anniversary Edition, które trafi na rynek amerykański w liczbie 250 egzemplarzy, trzeba zapłacić (wraz z opłatą transportową) 81 805 dolarów – o 16160 więcej, niż za standardowy model RC F.
Wyczynowy sedan Lexus GS F 10th Anniversary Edition kosztuje 90 345 USD (o 5000 dolarów więcej od zwykłego GS F) – ten model będzie jeszcze większą rzadkością, bo na rynek USA przeznaczono tylko 100 sztuk. Wyposażenie obu modeli obejmuje oprócz elementów unikalnych dla jubileuszowych wersji również pakiet Performance, potrójne reflektory i system Intuitive Park Assist.
Samochody wyróżniają się niecodzienną kolorystyką nadwozi – matowy, szary lakier Nebula Gray nadaje im prawdziwie bojowy charakter. Szarość karoserii przełamują pomalowane na niebiesko zaciski hamulców Brembo, widoczne wyraźnie poprzez 10-ramienne, czarne 19-calowe felgi BBS z kutego aluminium.
Kolor ten odnajdziemy również w kabinie – niebieskie są elementy tapicerki i pasy bezpieczeństwa, niebieską skórą pokryto tablicę przyrządów, kierownicę, centralną konsolę i lewarek zmiany biegów. Niebieskie nitki znajdziemy nawet w dekoracyjnych elementach wnętrza wykonanych z kompozytu zbrojonego włóknem węglowym. Kompozyty węglowe, tym razem w naturalnym kolorze, wykorzystano także w licznych elementach nadwozia Lexusa RC F Anniversary Edition.
Rodzinę F – linię produkowanych seryjnie samochodów wyczynowych, stanowiących gruntowne, fabryczne modyfikacje modeli standardowych – zapoczątkował przedstawiony w styczniu 2007 roku Lexus IS F, wprowadzony do sprzedaży jako model rocznika 2008. IS F, wyposażony w wolnossący, pięciolitrowy silnik V8 o mocy 423 KM i momencie obrotowym 505 Nm, został świetnie przyjęty przez rynek.
Drugim modelem w serii F był Lexus LFA, jedyne auto z rodziny F nie mające odpowiednika w standardowej ofercie firmy. Dwumiejscowy supersamochód o karoserii wykonanej z kompozytów zbrojonych włóknem węglowym zyskał wolnossący silnik V10 o pojemności skokowej 4,8 l i mocy 552 KM, zapewniający prędkość maksymalną 320 km/h.
LFA, produkowany w latach 2010-12 na indywidualne zamówienia w limitowanej serii 500 egzemplarzy, zyskał status auta kultowego, a kolekcjonerzy są skłonni płacić za egzemplarze pojawiające się z rzadka na aukcjach ceny liczone w milionach dolarów.
W roku 2014 do rodziny wyczynowych Lexusów dołączyło coupe RC F, a w 2016 – sedan GS F. Napęd tych samochodów stanowi nowatorski, pięciolitrowy silnik V8 o mocy 477 KM i maksymalnym momencie obrotowym 527 Nm, współpracujący z ośmiostopniową przekładnią automatyczną z bezpośrednią zmianą przełożeń (Sport Direct Shift).
Dzięki zastosowaniu systemu zmiennych faz rozrządu VVT-iE silnik ten może pracować zarówno w zapewniającym wysokie osiągi cyklu Otto, jak i oszczędnym cyklu Atkinsona. W układzie przeniesienia napędu na tylną oś wykorzystano aktywny mechanizm różnicowy TVD (Torque Vectoring Differential).
Obecnie Lexus prowadzi prace nad kolejnym członkiem rodziny F – wyczynową wersją flagowego coupe Lexus LC, która według nieoficjalnych informacji ma być wyposażona w silnik V8 twin turbo o mocy ponad 600 KM.