LEXUS: PLANOWANE ZMIANY W GAMIE MODELOWEJ IS I GS

lexus_gs_1

Zgodnie z informacjami płynącymi z rynku amerykańskiego Lexus planuje zastąpić modele IS 200t oraz GS 200t modelami IS 300 RWD i GS 300. Nowością w ofercie będzie model IS 300 AWD.

Ten ostatni będzie napędzany dwulitrowym turbodoładowanym benzynowym silnikiem pracującym w cyklu Otto- Atkinsona.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Jednostka generuje moc na poziomie 244 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 350 Nm w zakresie od 1650 do 4400 obr./min.

lexus_gs_2

Napęd przekazywany jest na tylne koła za pomocą 8-biegowej automatycznej skrzyni biegów Sport Direct Shift z możliwością manualnej zmiany przełożeń. Sterujący przekładnią system G AI-Shift monitoruje dynamikę jazdy i zapewnia w trybach Sport S i Sport S+ jeszcze szybszą reakcję i dostosowanie obrotów silnika przy redukcji biegów.

Nowością na rynku jest Lexus IS 300 AWD. W tym przypadku pod maską znalazła się jednostka benzynowa V6 o pojemności 3,5 litra i mocy 264 KM. Maksymalny moment obrotowy 320 Nm osiągany jest w zakresie od 2000 do 4800 obr./min.

lexus_gs_3

Elektronicznie sterowany napęd na cztery koła poprawia przyczepność w różnych warunkach drogowych i zapewnia dużą stateczność pojazdu. Co więcej, w zależności od warunków może zmieniać proporcje przekazywania mocy na koła przednie i tylne od 50:50 do 30:70. Napęd przekazywany jest poprzez 6-biegową automatyczną skrzynię biegów.

W przypadku obu wersji silnikowych system Drive Mode Select umożliwia wybór pomiędzy trybami jazdy ECO, Normal, Snow i Sport. Dodatkowo Lexus IS 300 z pakietem F Sport jest wyposażony w zawieszenie o zmiennej sztywności (Adaptive Variable Suspension), kontrolowane między innymi poprzez tryby Sport S i Sport S+.

W przypadku GS 300 pod maską również znalazł się turbodoładowany 244-konny silnik benzynowy o pojemności 2 litrów, sprzężony z automatyczną skrzynią biegów o ośmiu przełożeniach.

lexus_gs_5