Nowy Lexus LS jest już w Polsce, a klienci składają pierwsze zamówienia na piątą generację tego flagowego sedana. Ceny modelu zaczynają się od 490 tysięcy złotych.
Najnowsza odsłona modelu zyskała dynamiczną sylwetkę przypominającą auta typu coupe. Równocześnie auto jest dłuższe i szersze od swojego poprzednika, a przy tym o 15 mm niższe.
Zobacz także:
W nowej wersji limuzyny wolnossący V8 zastąpiono sześciocylindrowym silnikiem widlastym z podwójnym turbodoładowaniem. Rozwija on moc 421 koni mechanicznych i maksymalny moment obrotowy 600 Nm – parametry znacznie lepsze, niż pięciolitrowego V8 – zapewniając jednocześnie mniejsze zużycie paliwa.
Z silnikiem współpracuje pierwsza w segmencie luksusowych limuzyn 10-biegowa przekładnia automatyczna (wypróbowana wcześniej w sportowym coupe Lexus LC), odznaczająca się czasami przełączania biegów porównywalnymi ze skrzyniami dwusprzęgłowymi. Układ napędowy zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie rzędu 4,5 sekundy.
Ponieważ nowy LS jest niższy od swych poprzedników, w wersji z zawieszeniem pneumatycznym po raz pierwszy wprowadzono funkcję ułatwienia dostępu do samochodu. Po odblokowaniu drzwi przy użyciu elektronicznego kluczyka samochód się nieco podnosi i odchylają się boczne wyprofilowania fotela, ułatwiając kierowcy zajęcie miejsca za kierownicą.
Ceny nowego Lexusa LS zaczynają się od 490 tys. zł za wersję Elegance z napędem hybrydowym oraz od 510 tys. zł z silnikiem konwencjonalnym. Obie wersje silnikowe mają stały napęd na cztery koła. Topowa odmiana Omotenashi zaczyna się od 650 tys. w przypadku LS 500h i od 670 tys. zł w przypadku LS 500.
Na liście wyposażenia można znaleźć między innymi selektor trybu jazdy (eco, custom, sport s, sport s+), podgrzewanie i wentylację siedzeń, aktywny tempomat oraz czterostrefową automatyczną klimatyzację lub 24-drożny system audio Mark Levinson z odtwarzaczem DVD.
Przednie siedzenia mają możliwość nawet 28-punktowej elektrycznej regulacji. Tylna kanapa ma opcję wyposażenia jej w funkcję masażu Shiatsu i elektrycznie podnoszony podnóżek. Warto dodać, że z tyłu przestrzeń dla nóg jest największa spośród wszystkich wcześniejszych generacji modelu LS. Ponadto oparcie tylnego siedzenia znajdującego się za miejscem obok kierowcy można odchylać nawet o 48 stopni i można je też podnosić o 24 stopnie w celu ułatwienia wysiadania z samochodu.
Nowy Lexus LS odznacza się podwyższonym poziomem bezpieczeństwa – zarówno biernego, wynikającego m.in. z zastosowania platformy GA-L, jak i czynnego, wspomaganego przez ulepszony Lexus Safety System+. Zaawansowany pakiet bezpieczeństwa udostępnia m.in. inteligentną funkcję zapobiegania potrąceniu pieszych – po wykryciu pieszego przed samochodem system rozpoczyna hamowanie, a jeśli to konieczne, stara się go ominąć, nie opuszczając pasa ruchu.