LEXUS: NX Z ROKU MODELOWEGO 2024 Z WIĘKSZĄ LICZBĄ NOWYCH TECHNOLOGII

Druga generacja Lexusa NX zadebiutowała na rynku w 2022 roku.

Wysoka jakość wykonania, najlepsze materiały oraz ekonomiczne i niezawodne napędy hybrydowe to największe atuty japońskiego SUV-a. Wraz z premierą nowego NX-a zadebiutował także zupełnie nowy, bardzo szybki system multimedialny z nawigacją w chmurze oraz inteligentnym asystentem głosowym Lexus Concierge. W styczniu 2023 roku Lexus NX był najpopularniejszym samochodem klasy premium na polskim rynku. W pierwszych 31 dniach tego roku zarejestrowano 544 egzemplarze tego auta.


Zobacz także:

CUPRA: LEON Z NOWYM SILNIKIEM eTSI 150 KM DSG

ROZMAITOŚCI


 

Lexus stale udoskonala swoje auta. NX z roku modelowego 2024 będzie miał odświeżone wykończenie wnętrza, a także nowe systemy, które pozwolą m.in. jeszcze efektywniej wykorzystywać atuty hybrydowych napędów. W ofercie nadal będą dwa warianty – NX 350h (243 KM) z klasyczną hybrydą oraz napędem na przód lub inteligentnym napędem na cztery koła E-FOUR oraz NX 450h+ (309 KM) z hybrydą typu plug-in i napędem E-FOUR.

Wszystkie NX-y z roku modelowego 2024 otrzymają najnowszą odsłonę nanoe X od firmy Panasonic. W tym systemie oczyszczania powietrza cząsteczki wody są uwalniane do strumienia powietrza zawierającego mikroskopijne rodniki hydroksylowe, które hamują wirusy, bakterie, pyłki i inne alergeny oraz przeciwdziałają rozprzestrzenianiu się pleśni. nanoe X pomaga również usuwać nieprzyjemne zapachy i zatrzymywać odparowywanie wilgoci, co prowadzi do nawilżenia skóry i włosów.

Wnętrze będzie jeszcze bardziej stylowe. W przypadku wariantów Black, Rich Cream, Hazel, Dark Rose oraz dostępnych w wersji F SPORT Flare Red i White w tej kolorystyce będą boczki drzwi, pokrywa schowka przed pasażerem oraz boczek konsoli centralnej od strony pasażera. Przeorganizowano też układ przycisków na konsoli centralnej, by poprawić wygodę użytkowania.

Nowe technologie w Lexusie NX

W Lexusie NX debiutuje zupełnie nowy inteligentny kluczyk z technologią Ultra-Wideband (UWB), który zwiększa ochronę przeciwkradzieżową. Za sprawą technologii UWB wykrywany jest nie tylko dystans między kluczykiem a samochodem, jak w przypadku standardowych systemów, ale określana jest dokładna lokalizacja. Precyzyjne pozycjonowanie kluczyka w czasie rzeczywistym sprawia, że samochód będzie mógł otworzyć tylko jego właściciel.

Ulepszono też działanie cyfrowego lusterka wstecznego. Wprowadzono funkcję automatycznego przyciemniania, by zredukować oślepianie reflektorami aut jadących z tyłu oraz zapewnić doskonałą widoczność. Zamontowane wysoko trzecie światło stop wykorzystuje oświetlenie powierzchniowe, by jakość światła była wyraźniejsza, a sygnał lepiej widzialny.

W wersjach z wbudowaną nawigacją zamontowany będzie system Predictive Efficient Drive, który pozwoli jeszcze efektywniej wykorzystać działanie zarówno klasycznego napędu hybrydowego jak i hybrydy typu plug-in. Dane z systemu nawigacji pomagają wcześniej i szybciej uruchomić rekuperację energii w miejscach, gdzie najczęściej dochodzi do nagłych zatorów, czy przed wjechaniem w obszar o większym natężeniu ruchu wcześniej doładuje baterię, zidentyfikuje też podjazd pod wzniesienie lub zjazd. System przygotuje auto do jazdy zarówno w ruchu miejskim jak i po autostradzie, a tym samym pozwoli zmniejszyć zużycie paliwa.

Produkcja pierwszych egzemplarzy Lexusa NX z roku modelowego 2024 rozpocznie się w marcu.