Nowy Lexus ES trafia po raz pierwszy do Europy. Siódma generacja luksusowego sedana średniej wielkości wykorzystuje zalety nowej platformy, zapewniającej lepsze osiągi.
Global Architecture – K pozwala też tworzyć nadwozia o bardziej dynamicznych kształtach, zapewniającej znakomitą sztywność nadwozia.
Zobacz także:
Siódma generacja modelu wchodzi na rynek razem ze sportową wersją ES F Sport, a wraz z modelem debiutuje pakiet Lexus Safety System + 2. Nowy samochód jest bardziej przestronny, cichy i bezpieczny. ES 300h z nową, czwartą generacją hybrydowego zespołu napędowego Lexusa będzie dostępny w Europie Zachodniej i Środkowej od grudnia bieżącego roku.
To kolejne auto – po flagowej limuzynie LS i coupe LC – z nowym designem designu. Samochód jest dłuższy (o 65 mm), niższy (o 5 mm) i szerszy (o 45 mm) od swego poprzednika. Większy rozstaw osi (o 50 mm) pozwolił przesunąć koła bliżej narożników, zwiększono również rozstaw kół z przodu i z tyłu (odpowiednio o 10 i 37 mm).
Wygląd przodu ES jest silnie zróżnicowany w zależności od wersji. Standardowe wersje mają eleganckie, pionowe listwy, rozchodzące się od centrum charakterystycznego dla Lexusa grilla w kształcie klepsydry, zaś wersje F Sport – obecne po raz pierwszy w rodzinie ES – prezentują czarną, ukośną siatkę, obecną również w otworach na rogach przedniej części samochodu.
Linia dachu wyraźnie opada ku tyłowi. Tył samochodu jest ostro wyrzeźbiony, a zachodzące na boki zespolone lampy LED tworzą widoczną z dowolnego kąta ciągłą linię stylistyczną. W wersjach F Sport dodano tylny spojler, oznakowanie oraz ciemne akcenty podkreślające sportowy charakter. W standardowych wersjach ES dostępne są trzy rodzaje kół o średnicy 17 i 18 cali, zaś w wersjach F Sport zastosowano 19-calowe koła podobne do używanych w coupe Lexus LC.
Paleta 12 kolorów lakieru obejmuje nowe odcienie beżu i zieleni.
Wnętrze
Punktem wyjściowym projektowania kabiny ES był koncept Lexus Future Interior. Pokładowe systemy elektroniczne, w tym opcjonalny system nawigacji, będą współpracować z siecią bezprzewodową. System nawigacji obejmuje także multimedialny wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala i manipulator Remote Touch oraz system rozpoznawania głosu.
Niższe położenie bioder pasażerów i starannie zaprojektowana podsufitka zapewniają odpowiednią przestrzeń nad głową, a większy rozstaw osi – dużą ilość miejsca dla nóg. Gama wariantów kolorystycznych wnętrza obejmuje nową kombinację. Opcja Rich Cream zestawia kremową tapicerkę z brązową podsufitką. Inne możliwości obejmują Black, Chateau i Topaz Brown.
Aby uzyskać całkowicie inny wygląd wnętrza wersji F Sport, opracowano nowy wystrój z metalowymi elementami.
Osiągi
Dla zapewnienia jeszcze lepszej dynamiki, wersje F Sport będą dostępne z adaptacyjnym zawieszeniem AVS (Adaptive Variable Suspension), podobnym do stosowanego w coupe LC. Umożliwia ono regulację siły tłumienia dla każdego z kół w zakresie 650 poziomów. Wyróżnikiem jest też tryb jazdy Sport+, w którym silnik, skrzynia biegów i zawieszenie działają według najbardziej dynamicznych ustawień.
ES 300h został wyposażony w nową hybrydową jednostkę napędową czwartej generacji, odznaczającą się wysokimi osiągami oraz niską emisją niepożądanych substancji. Wykorzystuje ona pracujący w cyklu Atkinsona 2,5-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy oraz lżejszy silnik elektryczny o większej gęstości mocy. Łączna moc układu wynosi 218 KM / 160 kW, zaś zużycie paliwa w cyklu mieszanym może wynosić 4,7 l/100 km.
To całkowicie nowa konstrukcja korzystająca z technologii szybkiego spalania. Swą charakterystykę zawdzięcza także zastosowaniu pompy olejowej o regulowanym wydatku, wielootworkowych wtryskiwaczy, systemu VVT-iE dla zaworów ssących oraz układu chłodzenia o zmiennym obiegu.
Bezpieczeństwo
ES siódmej generacji jest dostępny z najnowszym pakietem bezpieczeństwa Lexus Safety System + (standardowo we wszystkich wariantach) lub Safety System +2, dostępnym w wyższych wersjach wyposażenia.
Nowe funkcje obejmują wykrywanie przeszkód (pieszych) w systemie ochrony przedzderzeniowej PCS (Pre- Collision System) oraz wykrywanie rowerzystów. Ulepszono także system adaptacyjnych świateł drogowych AHS (Adaptive High-beam System). Dwustopniowy system obejmuje zmianę kształtu snopa światła wytwarzanego przez matrycę 24 diod LED w sposób oświetlenie drogi bez oślepiania.
Debiutujący w nowym Lexusie ES 17-głośnikowy system audio Mark Levinson PurePlay ma zapewnić każdej ze znajdujących się w kabinie osób komfort. Głośniki umieszczone są na wysokości ramion pasażerów.