Lexus przedstawił crossovera RX w nowej wersji stylizacyjnej Sport, wyróżniającej się obecnością czarnych elementów kontrastujących z kolorem nadwozia.
Nowe auto jest standardowo wyposażone w system audio Pioneer klasy premium i pakiet bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System +. Sprzedaż w Europie ruszy w lutym przyszłego roku.
Zobacz także:
Jedną z cech wyróżniających luksusowego crossovera RX jest zdecydowana stylistyka – ostre, a jednocześnie eleganckie linie przyciągają wzrok. Tymczasem design została w nowej wersji Sport jeszcze wzmocniony.
Wystrój zewnętrzny Lexusa RX Sport został wzbogacony o szereg elementów o czarnym wykończeniu. Należy do nich przedni grill o charakterystycznym dla nowych modeli Lexusa kształcie klepsydry, wyposażony w okolone chromem poziome listwy, po bokach którego znajdują się światła przeciwmgłowe w czarnych obwódkach.
Wykonane ze stopu lekkiego 20-calowe koła o pięciu podwójnych ramionach są również pomalowane na czarno. Profil samochodu urozmaicają czarne obudowy ogrzewanych, elektrycznie regulowanych lusterek bocznych z wbudowanymi kierunkowskazami i funkcją automatycznego składania. Czarne wykończenie dyfuzora u dołu tylnego zderzaka tworzy silny kontrast z lakierem nadwozia, podkreślając charakter RX jako pojemnego SUV-a z napędem na cztery koła.
Nowy RX Sport jest dostępny z wszystkimi rodzajami napędu przewidzianymi dla tego modelu: spalinowo- elektryczną jednostką hybrydową (RX 450h), turbodoładowanym, benzynowym silnikiem 2.0 (RX 300) i benzynowym V6 (RX 300). Wprowadzenie tej wersji jest naturalną konsekwencją powodzenia podobnych wersji Sport hatchbacka CT, sedana IS i kompaktowego crossovera NX.
Oprócz wspomnianych zewnętrznych szczegółów, RX Sport jest wyposażony w reflektory LED z funkcją automatycznych świateł drogowych, tapicerkę z gładkiej skóry lub wysokiej jakości tkaniny oraz 9- lub 12-głośnikowy system audio Pioneer klasy premium z ekranem Lexus Media Display o przekątnej odpowiednio 8 lub 12,3 cala.
RX czwartej generacji zyskał maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w testach Euro NCAP i wszystkie jego warianty są standardowo wyposażone w pakiet bezpieczeństwa czynnego i wspomagania kierowcy Safety System +.
Historia RX
Wprowadzając RX w roku 1998, Lexus stworzył zupełnie nowy segment luksusowych SUV-ów. Nowy samochód spotkał się z dużym zainteresowaniem rynku, co skłoniło innych producentów do skonstruowania własnych modeli segmentu klasy premium. Na przestrzeni lat producent wprowadzał w aucie innowacje designerskie i techniczne. Jedną z najważniejszych była hybrydowa jednostka napędowa, zastosowana przez Lexusa po raz pierwszy w modelu RX 400h w roku 2005, co z czasem doprowadziło do wyposażenia w napęd hybrydowy niemal wszystkich modeli marki.
RX pozostaje popularny i jest kupowany przez osoby ceniące elastyczność SUV-a połączoną z komfortem jazdy sedana klasy premium oraz eleganckim, nowoczesnym wyglądem. Do chwili obecnej w Europie sprzedano ponad 234 tysiące egzemplarzy RX.
Aktualnie produkowana czwarta generacja RX, wprowadzona pod koniec 2015 roku, jest dostępna z trzema jednostkami napędowymi. Hybrydowy RX 450h z możliwością napędu na cztery koła w systemie E-Four dysponuje łączną mocą 313 KM.
RX 300 wyposażony jest w turbodoładowany silnik benzynowy 2.0 o mocy 238 KM wg DIN i jest oferowany z napędem na przednie lub cztery koła. Wersję RX 350 napędza 300-konny, benzynowy silnik V6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa, współpracujący z ośmiobiegową przekładnią automatyczną.