LEXUS: NOWY RX L CZYLI MOBILNY SALON OMOTENASHI

RX_Duo_1

Nowy RX L – jako pierwszy w Europie Lexus z siedmioma miejscami w kabinie – otwiera dla użytkowników nowe możliwości: pozwala przewozić większą liczbę osób lub więcej ładunków o większych rozmiarach.

Wnętrze SUV-a zaprojektowano w sposób umożliwiający łatwe dostosowanie do potrzeb i maksymalne wykorzystanie potencjału, jaki stwarza większa długość nadwozia.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Funkcjonalności towarzyszy komfort, a także gościnne podejście płynące z japońskiej tradycji omotenashi, gwarantujące zaspokojenie potrzeb każdej z osób znajdujących się na pokładzie. Gdy potrzebne są dwa dodatkowe fotele, tworzące ostatni, trzeci rząd – na rodzinną wycieczkę czy wieczorną wyprawę na miasto z przyjaciółmi – wystarczy po prostu nacisnąć przycisk, by fotele uniosły się gładko i przygotowały na przyjęcie pasażerów.

RX_Duo_2

Dla wygody użytkowników, jeden taki przycisk umieszczony jest przy drugim rzędzie foteli, a drugi w bagażniku. Tak samo łatwo można złożyć fotele, by utworzyły płaską podłogę tylnej przestrzeni ładunkowej, której długość zwiększa się wówczas do 1067 mm. Przestrzeń ładunkowa wyposażona jest w pokrywę, którą w razie potrzeby można schować w specjalnym schowku pod podłogą bagażnika.

Twórcy RX L zadbali o szczegóły. Na przykład odchylane fotele drugiego rzędu są pozbawione wystających elementów, więc nie ma możliwości potknięcia się przy wsiadaniu i wysiadaniu. Dostęp do trzeciego rzędu siedzeń jest bardzo łatwy po przechyleniu i przesunięciu foteli drugiego rzędu ku przodowi za pomocą odpowiedniej dźwigni, a wygodny stopień ułatwia wsiadanie.

RX_Duo_3

Po złożeniu tylnych siedzeń, fotele drugiego rzędu można przesuwać w zakresie 150 mm, co umożliwia pasażerom zajęcie komfortowej pozycji. Nowe auto, zaprojektowane specjalnie jako pojazd siedmiomiejscowy, posiada trójstrefowy system klimatyzacji umożliwia pasażerom siedzącym w trzecim rzędzie niezależne sterowanie ogrzewaniem i wentylacją za pomocą urządzeń regulacyjnych, które umieszczone są po obu stronach foteli. Może to także robić kierowca za pomocą ekranu multimedialnego.

Wielofunkcyjna konsola w środkowym podłokietniku trzeciego rzędu siedzeń udostępnia także dwa uchwyty na kubki, a także dwa gniazda USB, pozwalające np. dzieciom podłączać konsole do gier podczas długich podróży.

RX_Duo_4

Wszystko to stanowi uzupełnienie bogatego wyposażenia, charakterystycznego dla rodziny Lexus RX. W zależności od wersji, może ono obejmować ekran multimedialno- nawigacyjny o przekątnej 12,3 cala, opracowany specjalnie dla tego modelu 15-głośnikowy system audio surround firmy Mark Levinson, elektrycznie otwieraną i zamykaną pokrywę bagażnika z bezdotykowym sterowaniem, ogrzewane i wentylowane przednie fotele z elektryczną regulacją oraz pełne oświetlenie LED.

Zadbano także o fundamentalne kwestie bezpieczeństwa – podobnie jak pięciomiejscowy RX, również RX L zdobył pięć gwiazdek w niezależnych testach zderzeniowych Euro NCAP. Najwyższemu poziomowi bezpieczeństwa biernego towarzyszą funkcje bezpieczeństwa czynnego, zintegrowane w pakiecie Lexus Safety System +.

Należą do nich systemy: ochrony przedzderzeniowej PCS (Pre- Collision System), adaptacyjny radarowy tempomat Dynamic Radar Cruise Control oraz funkcje wspomagania utrzymywania pasa ruchu LKA (Lane Keeping Assist), rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition) i automatycznych świateł drogowych AHB (Automatic High Beam, w wersji wyposażeniowej Executive) lub adaptacyjnych świateł drogowych AHS (Adaptive High Beam System, w wersji wyposażeniowej Luxury).

RX_Duo_5