Lexus RC F z roku modelowego 2023 przeszedł szereg modyfikacji
Lexus RC F to jeden z najbardziej wyjątkowych samochodów z nadwoziem coupe na rynku oraz jedno z ostatnich aut z tradycyjną, pięknie brzmiącą jednostką napędową, klasycznym napędem i mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. Zamontowany z przodu potężny, 5-litrowy, wolnossący silnik V8 o mocy 464 KM przekazuje moc na tylne koła przy pomocy automatycznej, 8-stopniowej przekładni z trybem sekwencyjnym. Egzemplarze z roku modelowego 2023 przeszły szereg modyfikacji, które poprawiły właściwości jezdne oraz wrażenia zza kierownicy, a także zwiększyły komfort codziennego użytkowania auta.
Zobacz także:
NISSAN: ZAMÓWIENIA NA MODEL ARIYA WZNOWIONE
Najbardziej zauważalne zmiany są we wnętrzu. Nowy Lexus RC F ma przeprojektowaną deskę rozdzielczą. 10,3-calowy ekran dotykowy przesunięto aż 150 mm bliżej kierowcy, co znacząco ułatwia obsługę systemu multimediów. Zmieniły się boczne nawiewy, które teraz są okrągłe. Przeprojektowano przycisk uruchamiania auta, zastosowano nowe materiały oraz przeszycia deski rozdzielczej. 17-głośnikowy system audio Mark Levinson z subwooferem i wzmacniaczem ma teraz głośniki o poprawionych właściwościach.
Lexus RC F z roku modelowego 2023 ma ulepszone zawieszenie przednie i tylne. Z przodu zmodyfikowano charakterystykę pracy amortyzatorów i sprężyn, a w wersjach Elegance i Carbon zmieniono charakterystykę tulei i średnicy stabilizatora. Z tyłu inna jest charakterystyka pracy amortyzatorów, tulei i średnicy stabilizatora, a w wersji Track Edition zmodyfikowano także parametry sprężyn.
Jeszcze lepsze prowadzenie Lexusa RC F
Do tych zmian dostosowano też sportowe adaptacyjne zawieszenie z układem korekcji sztywności (AVS), a także układ wspomagania kierownicy. Dzięki temu Lexus RC F prowadzi się pewnie, przewidywalnie i komfortowo.
Silnik V8 Lexusa RC F teraz jeszcze lepiej reaguje na naciśnięcie pedału przyspieszenia. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,3 sekundy w wersji Track Edition, a auto może rozpędzić się do 270 km/h. Tarczowe hamulce Brembo o średnicy 380 mm z przodu i 345 mm z tyłu mają pomarańczowe zaciski z logo F. Tarczowe hamulce karbonowo-ceramiczne Brembo o średnicy 380 mm z przodu i 380 mm z tyłu z czerwonymi zaciskami są standardem w wersji Track Edition.
Najwyższy poziom bezpieczeństwa w Lexusie RC F
Standardem w nowym Lexusie RC F jest pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System + 2.5, w skład którego wchodzą system ochrony w razie ryzyka zderzenia (PCS) z funkcją wykrywania pieszych w dzień i w nocy, rowerzystów w dzień oraz z asystentem wykrywania ruchu z przodu. RC F ma też ulepszony aktywny tempomat adaptacyjny, który współpracuje z układem rozpoznawania znaków (RSA), działa w pełnym zakresie prędkości i może zwalniać na zakrętach.
Od roku modelowego 2023 standardowym wyposażeniem każdego Lexusa RC F są system monitorowania martwego pola (BSM), system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTAB), który pozwala uniknąć kolizji np. podczas wyjeżdżania tyłem z prostopadłego miejsca parkingowego, a także elektryczny hamulec postojowy.
Trzy wersje Lexusa RC F
Lexus RC F kosztuje od 492 800 zł za wersję Elegance, która w standardzie ma m.in. dwustrefową klimatyzację automatyczną, skórzaną, podgrzewaną trójramienną kierownicę z łopatkami, podgrzewane i wentylowane fotele przednie, inteligentny kluczyk, system aktywnej kontroli dźwięku silnika (ASC), system multimedialny z 10,3-calowym ekranem dotykowym, nawigacją Lexus Premium Navigation oraz łącznością ze smartfonem przy pomocy Apple CarPlay® i Android Auto™, a także 17-głośnikowy system audio Mark Levinson. Tapicerka wykonana jest ze skóry naturalnej, a elementy wykończenia przy schowku pasażera oraz na listwach drzwi są w kolorze Silver Sterling. Auto ma 19-calowe felgi z kutego aluminium, elektrycznie wysuwany tylny spojler.
Lexus RC F w wersji Carbon kosztuje od 591 800 zł. We wnętrzu zastosowano elementy wykończenia Carbon, ale najwięcej zmian widać na zewnątrz. Auto ma pokrywę silnika, dach, przedni i tylny zderzak oraz wysuwany tylny spojler włókna węglowego. Tylko w tej wersji dostępnych jest aż sześć lakierów, w tym wyjątkowa kolorystyka Złocisty szafran (5C1). Ponadto, wersję Carbon można doposażyć w karbonowo-ceramiczne hamulce tarczowe Brembo z czerwonymi zaciskami oraz 19-calowe felgi BBS Track Edition.
Najwyższą wersję Track Edition wyceniono na 645 700 zł. To odmiana najbliższa wyczynowym autom wyścigowym i jest najlżejsza w całej gamie modelu RC F. We wnętrzu dominuje czarna Alcantara z niebieskimi elementami, którą wykorzystano do obicia kierownicy oraz gałki dźwigni zmiany biegów, do pokrycia foteli, a listwę przy schowku pasażera i panele w drzwiach są wykończone włóknem węglowym. Auto ma 19-calowe felgi BBS Track Edition, karbonowo-ceramiczne hamulce tarczowe Brembo, układ wydechowy z elementami tytanu, a także stały spojler z włókna węglowego. Z tego materiału wykonana jest maska, dach oraz przedni i tylny zderzak.