LEXUS: NOWY LS TEŻ W WERSJI HYBRYDOWEJ JUŻ W EUROPIE

Podczas europejskiej premiery Lexus pokazał nową, odświeżoną wersję luksusowego sedana LS. Zastosowane w nim nowe technologie.

Ale też zmienione wyposażenie. Sprzedaż nowego auta w Europie rozpocznie się pod koniec tego roku.


Zobacz także:

ECO

PREMIERY


 

Moc Lexusa LS 500h została poprawiona dzięki zmianom technicznym, zwiększającym rolę litowo- jonowego, wysokonapięciowego akumulatora trakcyjnego.

Wprowadzając zmiany, producent skupił się na uzyskaniu jeszcze lepszych właściwości jezdnych samochodu, poprzez zwiększenie udziału i rozszerzenie zakresu działania silnika elektrycznego wspomaganego przez akumulator trakcyjny. Główny nacisk położono na komfort jazdy.

W wyniku tych zmian przyspieszenie jest płynniejsze i bardziej liniowe, przy jednoczesnym zachowaniu stabilności pojazdu oraz tłumieniu przeciążeń. Ponieważ akumulator trakcyjny odgrywa większą rolę, silnik benzynowy może pracować z niższymi prędkościami obrotowymi, co sprawia, że jego działanie jest jeszcze cichsze, na przykład po ponownym uruchomieniu silnika po okresie jazdy w trybie elektrycznym (EV).

Producent zwrócił uwagę również na pracę opon, zmiennego zawieszenia adaptacyjnego (AVS), stabilizatorów, a nawet konstrukcję foteli. Dodatkowo każda wersja wyposażenia dostępna jest z zawieszeniem pneumatycznym. AVS korzysta ze zmodyfikowanych amortyzatorów, które zwiększają zakres pracy układu, poprawiając komfort na nierównych nawierzchniach.

SYSTEM PARKOWANIA ADVANCED PARK

System Advanced Park debiutuje w nowym LS 500h. Ma on funkcję pamięci, rozpoznającą i zapamiętującą szczegóły przestrzeni, z których regularnie korzysta kierowca. Kontroluje układ kierowniczy, przepustnicę, hamulce i przekładnię napędową, by wykonywać bezpieczne i precyzyjne manewry.

Po przejechaniu obok miejsca parkingowego, kierowca aktywuje system, który korzysta z czujników odległości i panoramicznej kamery 360° (Panoramic View Monitor). Advanced Park automatycznie oblicza najbardziej efektywny i bezpieczny manewr parkowania, ograniczając prędkość pojazdu. Obraz na żywo i przejrzysta grafika na centralnym wyświetlaczu informują kierowcę o drodze pojazdu i wszelkich przeszkodach.

System działa niezależnie od tego, czy miejsce jest oznaczone liniami lub ograniczone przez sąsiadujące pojazdy.

NOWE TECHNOLOGIE

Nowy LS wykorzystuje technologie, aby zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy. W ślad za RX, wprowadza adaptacyjny system sterowania światłami głównymi BladeScan AHS, w którym szybko obracające się lustro odbija światło z diod LED, zapewniając gładkie i dokładne oświetlenie o większym zasięgu. Światła dostępne są w standardzie w każdej wersji wyposażenia.

Nowe cyfrowe lusterko wsteczne, wyświetla w czasie rzeczywistym obraz z tylnej kamery parkowania. Udoskonalenia obejmują kamerę panoramiczną (Panoramic View Monitor) z funkcją wykrywania pieszych oraz dodatkowe wspomaganie napinania pasów bezpieczeństwa elektrycznym silnikiem, który uzupełnia działanie napinaczy. System ochrony przedzderzeniowej (Pre- Collision System) zapewnia awaryjne hamowanie.

W LS zastosowano najnowszej generacji, bardziej funkcjonalny system multimedialny z ulepszonym interfejsem HMI, zapewniającym prostą i intuicyjną obsługę. Jest sterowany za pomocą nowego dotykowego ekranu o przekątnej 12,3 cala, umieszczonego w górnej części deski rozdzielczej. Funkcje systemu mobejmują teraz łatwą integrację ze smartfonem.

Nowy przełącznik przywołujący funkcję ekranu dotykowego, zapewnia natychmiastowy dostęp do często używanych elementów sterowania, jak regulacja fotela i ogrzewanie kierownicy. Przyciski z kierownicy zyskały teraz jednolite czarne wykończenie. Również panel klimatyzacji ma nowe wykończenie w kolorze Piano Black.

STYLISTYKA NADWOZIA I WNĘTRZA

Modyfikacjom poddano kształt przedniego zderzaka, a charakterystyczna osłona chłodnicy o kształcie klepsydry ma nowe, ciemne, metaliczne wykończenie. Światła główne zamieniono na wąskie, potrójne zespoły projektorów z nowym systemem BladeScan AHS, ze światłami do jazdy dziennej ułożonymi w kształcie litery „L”. Czarne, polerowane felgi aluminiowe o średnicy 20 cali są dostępne w wyższych wersjach wyposażenia.

Dodatkowe wloty powietrza w dolnej części zderzaka zostały przesunięte na zewnątrz i mają teraz bardziej kwadratowy kształt. W wersji F Sport wewnętrzna część osłony chłodnicy ma nowe, czarne, matowe wykończenie. Koła otrzymały czarne wykończenie z czarnymi środkowymi osłonami, a tylne zespolone lampy mają obramowanie w kolorze Piano Black.

Nowy lakier Lunar Silver występuje w połączeniu z nowym, ręcznie wykonanym czarno- srebrnym zdobieniem wnętrza Nishijin i Haku.

Wersje wykończenia wewnętrznych paneli drzwi Nishijin i Haku splatają czerń i srebro w organiczny wzór, inspirowany falami, mieniącymi się w świetle księżyca. Techniki tkackie i metaloplastyczne zostały zastosowane zgodnie z japońską sztuką korzystania z różnorodnych materiałów do wyrażania piękna i charakteru świata przyrody.