LEXUS: NOWY LS JUŻ W RĘKACH FACHOWCÓW OD TUNINGU

Nowy Lexus LS wjeżdża właśnie do salonów. Tymczasem japońskie warsztaty tuningowe już prezentują zestawy części opracowane z myślą o użytkownikach samochodu.

Efekty swoich prac pokazało ostatnio TRD Japan, oficjalny tuner Lexusa i Toyoty.


Zobacz relacje:

ROZMAITOŚCI


 

Japończycy przygotowali przyciągający uwagę body kit i szereg dodatków. Dla inżynierów liczył się nie tylko wygląd, ale też aerodynamika zmodyfikowanej limuzyny.

Podstawowymi składnikami pakietu są przedni spojler, dokładki progów oraz tylny dyfuzor. Wspomniane elementy dodają limuzynie muskułów i wyraźnie ją obniżają – w okolicach progów prześwit zmniejsza się o 45 mm, zaś z przodu i z tyłu auta liczy odpowiednio o 35 mm i 41 mm mniej.

Oficjalny tuner Toyoty przygotował też szereg dodatków. To aerodynamiczne osłony lusterek, dwie podwójne końcówki wydechu ze stali nierdzewnej z zakończeniami o średnicy 85 mm oraz niewielki spojler montowany na klapie bagażnika.

Co istotne, wszystkie elementy – zaczynając od przedniego spojlera i dokładek progów, na osłonach lusterek kończąc – mają za zadanie usprawniać przepływ powietrza wokół samochodu i poprawiać jego stabilność na drodze. Odpowiednio zaprojektowane obudowy lusterek dodatkowo zmniejszają szum powstający w czasie szybkiej jazdy.

Specjaliści z TRD Japan zajrzeli również pod spód LS. Właściciele limuzyny mogą wybrać pakiet rozpórek usztywniających nadwozie oraz zestaw amortyzatorów poprzecznych Performance Damper montowanych z przodu i z tyłu auta. Można też dobrać też trzy komplety obręczy z kutego aluminium. 21-calowe felgi mają dwa wzory. Oba są dostępne w metaliczno- szarej barwie Diamond Gray Metallic, jeden zestaw może być też pokryty czarnym, matowym lakierem.

Ofertę uzupełniają obręcze o średnicy 20 cali również w kolorze Diamond Gray Metallic.

Części opracowane przez TRD Japan dla nowego auta są przeznaczone na japoński rynek. Pakiet składający się z przedniego spojlera, dokładek progów, osłon lusterek i tylnego dyfuzora z podwójnymi końcówkami wydechu kosztuje od 768 tys. jenów, czyli około 27,7 tys. zł w bezpośrednim przeliczeniu. A cena kompletnego zestawu felg to minimum 652 tys. jenów (ok. 23,5 tys. zł).