Lexus zaprezentował samochód wyścigowy, bazujący na zmodyfikowanej wersji nowego LC 500. Planowane jest rozpoczęcie testów pojazdu jeszcze we wrześniu.
W następnym roku nowe coupe zadebiutuje w japońskich wyścigach serii Super GT, zastępując w nich model RC F.
Zobacz także:
LC 500 i jego wersja z napędem hybrydowym LC 500h to typowe coupe do przemierzania dalekich tras. Wersja wyścigowa istotnie różni się od nich, między innymi szeregiem modyfikacji mających na celu poprawę parametrów aerodynamicznych i obniżenie masy, a także specjalnie opracowanym na potrzeby wyścigów zespołem napędowym.
Nadwozie wyścigowego LC 500 charakteryzuje się między innymi mocno poszerzonymi nadkolami, muskularnie wyprofilowanymi spojlerami progowymi i licznymi wlotami strug powietrza, których zadaniem jest chłodzenie oraz zwiększanie siły dociskowej.
Podkreślają one aerodynamikę, dynamikę krzywizn i imponującą szerokość sylwetki flagowego coupe Lexusa, które zachowało przy tym charakterystyczne wyróżniki marki w postaci wciętego zarysu osłony chłodnicy i uformowanych na kształt litery L linii świateł.
Lekki, legitymujący się minimalną masą zaledwie 1020 kg, samochód wyścigowy napędzać będzie 2-litrowy, czterocylindrowy turbodoładowany silnik spalinowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa, współpracujący z sześciostopniową, sekwencyjną skrzynią biegów.
Dane techniczne wyścigowego Lexusa LC 500
• długość (mm): 4960;
• szerokość (mm): 1950;
• wysokość (mm): 1220;
• rozstaw osi (mm): 2750;
• rodzaj silnika: czterocylindrowy z turbodoładowaniem;
• pojemność skokowa silnika (cm3): 2000;
• układ zasilania paliwem: Wtrysk bezpośredni;
• skrzynia biegów: Sześciostopniowa, sekwencyjna;
• masa minimalna (kg): 1020.