Lexus odświeżył swoje flagowe modele z linii LC z roku modelowego 2024.
Ulepszono komfort podróżowania, funkcjonalność, a także poprawiono układ jezdny, by prowadzenie samochodu było jeszcze przyjemniejsze. Coupe Lexus LC będzie nadal oferowane jako LC 500 z wolnossącym, 5-litrownym silnikiem V8 oraz jako LC 500h z napędem hybrydowym z silnikiem 3,5 l V6. Kabriolet LC Convertible dostępny jest wyłącznie z 5-litrowym silnikiem V8.
Zobacz także:
SUZUKI: SWACE 2023 Z MOCNIEJSZYM NAPĘDEM HYBRYDOWYM
Produkcja odświeżonych modeli LC i LC Convertible rozpocznie się w maju tego roku.
Nowy system multimedialny
W kabinie modeli LC z roku modelowego 2024 najbardziej zauważalna zmianą będzie nowy, większy ekran systemu multimedialnego Lexus Link Pro, który jest bardziej intuicyjny w obsłudze, ma większą liczbę funkcji i działa szybciej. Nowy, 12,3-calowy, dotykowy wyświetlacz HD zastąpił dotychczasowy 10-calowy ekran obsługiwany przy pomocy touchpada. Żeby ułatwić obsługę multimediów, nowy ekran został przysunięty o 86 mm bliżej kierowcy.
Lexus LC będzie też wyposażony w asystenta głosowego Lexus Concierge, który może być wywoływany komendą „Hej Lexus”. System reaguje na naturalną mowę ludzką. Oparta na chmurze nawigacja przekazuje na bieżąco informacje o trasie, a w razie przerwania łączności internetowej będzie dalej pokazywać trasę, korzystając z wcześniej pobranych danych. System multimedialny może zachować ustawienia trzech użytkowników, w tym ich preferencje dotyczące pracy nawigacji, systemu audio, pozycji za kierownicą oraz pracy asystentów bezpieczeństwa.
Lexus LC łączy się bezprzewodowo ze smartfonem przy pomocy Apple CarPlay oraz przewodowo za pośrednictwem Android Auto. Przy pomocy aplikacji Lexus Link kierowca może zdalnie uruchomić klimatyzację, by ogrzać lub schłodzić wnętrze, a także otworzyć lub zamknąć auto.
W związku z zastosowaniem ekranu dotykowego oraz rezygnacją z touchpada przearanżowano układ przycisków na konsoli środkowej. Obok skrzyni biegów umieszczono aluminiowe pokrętło systemu audio, które jest łatwo dostępne zarówno dla kierowcy jak i pasażera. W schowku w konsoli środkowej znajdują się gniazda USB-A, USB-C oraz 12V.
W Lexusie LC z roku modelowego 2024 zastosowano też ulepszone nagłośnienie Mark Levison Surround Sound System. 13-głośnikowy system ma jakość dźwięku porównywalną z zestawem kina domowego.
Wnętrze w dwóch nowych wariantach
Lexus LC oraz Lexus LC Convertible zyskały dwie nowe kolorystyki wnętrza. Elegancka Blue&White ma niebieskie elementy kierownicy, lewarka zmiany biegów, boczków drzwi oraz progów. Dark Rose to wariant o sportowym charakterze, w którym czerń kontrastuje z intensywnym czerwonym kolorem obicia siedzeń, konsoli środkowej, deski rozdzielczej i boczków drzwi.
Wnętrze odświeżonego Lexusa LC przeszło jeszcze inne kosmetyczne zmiany. Deska rozdzielcza od strony pasażera ma teraz takie samo wykończenie jak na konsoli środkowej, są nowe pokrycia siedzeń, a nakładki progowe w wybranych wersjach wykonano z włókna węglowego.
Nowe lakiery i felgi
Do palety kolorów dostępnych w modelach LC i LC Convertible dołączyły dwa nowe lakiery, które idealnie podkreślają najlepsze cechy obu wersji nadwoziowych – Heat Blue oraz Sonic Cooper znany z modeli RX oraz RZ. Samochody oferowane są także z trzema rodzajami felg aluminiowych – 21-calowe w czarnym, metalicznym kolorze, 21-calowe z wykończeniem maszynowym 3D oraz 21-calowe w kontrastujących kolorach czarnego matu oraz błyszczącego chromu.
Zmodyfikowano też kształt obudowy lusterek, dzięki czemu mają jeszcze lepsze właściwości aerodynamiczne i powodują mniej hałasu. Dodatkowo, wszystkie wersje Lexusa LC mają w obudowach lusterek zamontowane kamery systemu monitorującego obraz wokół samochodu.
Rozbudowany Lexus Safety System +
Pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System + w LC z roku modelowego 2024 został rozbudowany o nowe funkcje, które pomagają uniknąć kolizji w większej liczbie sytuacji i lepiej wspomagają kierowcę.
Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) zyskał funkcję rozpoznawania rowerzystów w dzień. Dodano asystenta skrętu na skrzyżowaniu, a układ wspomagania kierowania dokonuje delikatnych korekt jazdy, by uniemożliwić zjechanie ze swojego pasa ruchu. System rozpoznawania znaków współpracuje z aktywnym tempomatem (DRCC) i jest w stanie dostosować prędkość auta do ograniczeń prędkości na znakach. Nowym elementem DRCC jest Curve Speed Reduction, który dostosowuje prędkość podczas jazdy w zakręcie.
Udoskonalony układ jezdny
Lexus LC z roku modelowego 2024 ma udoskonalony układ jezdny, który został stworzony zgodnie z koncepcją Lexus Driving Signature, by kierowca czuł się pewnie i komfortowo za kierownicą, a prowadzenie auta było przyjemne.
Inżynierowie wprowadzili szereg ulepszeń w układzie zawieszenia. Zmodyfikowano ustawienia sprężyn i amortyzatorów oraz zmieniono sztywność sprężyn stabilizatora. Dopracowano mocowanie kolumny kierownicy, przekładni kierowniczej, łożysk piasty osi, a także mocowania samych kół. Poprawiono też punkty mocowania silnika i zmniejszono drgania wywołane pracą silnika. Dzięki temu auto prowadzi się precyzyjniej i jeszcze lepiej trzyma się drogi.
Dokonano także zmian w układzie hamulcowym. Zmodyfikowano ustawienia systemu break-by-wire, by dawał on jeszcze bardziej naturalne odczucie podczas hamowania. Poprawiono pracę 10-biegowej skrzyni automatycznej w pozycji D. Skrzynia w trybie SPORT S i SPORT S+ ma jeszcze więcej sportowego charakteru, a tryb SPORT S+ daje wrażenia jak z jazdy samochodem wyposażonym w skrzynię manualną, odpowiednio dobierając biegi podczas przyspieszania lub zwalniania.
W egzemplarzach z wolnossącym silnikiem V8 oraz tylnym dyferencjałem LSD dodano przeznaczony do jazdy na torze tryb Expert, który rozłącza układ kontroli trakcji i pozwala na prowadzenie auta w poślizgu.
W coupe LC 500h ulepszono baterię hybrydową, która ma teraz ogniwa o większej pojemności. Dzięki temu moc dostarczana jest szybciej, co jest odczuwalne zwłaszcza podczas przyspieszania.