Podczas ubiegłorocznego salonu samochodowego w Tokio Lexus zaprezentował futurystyczny nowy model koncepcyjny o nazwie LF-30.
Powstał on w ramach nowej strategii elektryfikacji marki i zyskał uznanie obserwatorów swoim designem i wyrafinowaniem technologicznym.
Zobacz także:
Strategia, nazwana Lexus Electrified, ma na celu doprowadzenie do prawdziwego przełomu w dziedzinie osiągów i właściwości jezdnych samochodu oraz kontroli kierowcy oraz dostarczanej mu przyjemności z jazdy.
Obecnie producent pokazuje nowy fundament tej wizji: Direct4, system kontroli napędu elektrycznego, zaprojektowany z myślą o kolejnej generacji modeli hybrydowych i elektrycznych na baterię.
Direct4 precyzyjnie kontroluje doprowadzany do kół moment obrotowy wytwarzany przez przedni i tylny silnik elektryczny, a także siłę hamowania wszystkich kół. Automatycznie rozdzielając napęd pomiędzy przednią i tylną oś, system dostosowuje sposób napędzania auta do działań kierowcy, nadając samochodowi najlepszą możliwą dynamikę.
System opiera się na przedniej i tylnej e-osi, na które składają się rozwijający wysoki moment obrotowy silnik elektryczny i układ transaxle, skupiając się na optymalizacji rozdziału siły napędowej. A ponieważ silniki są połączone z kołami bezpośrednio, całość działa bez wahań i opóźnień.
Jego działanie jest intuicyjne i szybkie w reakcjach, dając kierowcy prawdziwe poczucie pełnej integracji z samochodem.
Wiedza w tworzeniu technologii związanych z elektrycznymi i zelektryfikowanymi pojazdami to wsparcie dla opracowywania Lexus Driving Signature, standardu, który definiować będzie dynamiczne możliwości kolejnej generacji samochodów marki. Nowe technologie związane z elektryfikacją wpłyną na stylistykę i osiągi samochodów, np. przez brak wymogu instalowania z przodu chłodnicy utrzymującej właściwą temperaturę silnika.
To stworzy nowy etap możliwości artystycznego wyrażenia w trójwymiarowej formie samochodu technologicznego zaawansowania…