Lexus LBX to nowy gracz w segmencie miejskich crossoverów klasy premium.
Auto zadebiutowało z nową hybrydą 1.5 o łącznej mocy 136 KM z bipolarną baterią niklowo-wodorkową, wirtualnym kokpitem oraz najnowszą generacją pakietu systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System + 3. Auto oferuje wyposażenie, którego w tym segmencie jeszcze nie było, a nowe podejście do wersji, które opiera się na koncepcji tematycznych „atmosfer”, oraz licząca aż 17 wariantów kolorystycznych paleta lakierów pozwalają stworzyć unikalny egzemplarz.
Zobacz także:
VOLKSWAGEN: PREMIERA PROTOTYPOWEGO ID.X PERFORMANCE PODCZAS ID.TREFFEN
Lexus LBX wyróżnia się nie tylko lakierami i wersjami, ale też stylistyką. Projektanci połączyli miejski charakter auta z walorami rasowego crossovera. Auto zostało stworzone z myślą o europejskich klientach, a styliści mogli na nowo podejść do fundamentów koncepcji Next Chapter, która zdefiniowała nowe generacje modeli NX, RX oraz RZ. W aucie nie brakuje też wpływu japońskiej kultury.
Przód jakiego nie ma żaden inny Lexus
Najbardziej wyrazistym elementem nowego crossovera jest jego przód z „przełamanym” grillem. Atrapa chłodnicy w Lexusie LBX ma pojedynczy, trapezoidalny kształt i została umieszczona pod wąskim otworem łączącym reflektory poniżej krawędzią maski. Grill bez obramowania nadaje dynamiczny kształt całej przedniej części nadwozia, a auto sprawia wrażenie dobrze trzymającego się drogi. Ten element został też zaprojektowany pod kątem jak najlepszych właściwości aerodynamicznych i ułatwia przepływ powietrza wokół auta. Nowy kształt przednich reflektorów jest kolejnym znakiem rozpoznawczym LBX-a. Kierunkowskazy i światła do jazdy dziennej obsługiwane są przez ten sam moduł, a charakterystyczny motyw litery „L” został odwrócony i skierowany na zewnątrz.
Mimo kompaktowych rozmiarów, kształt nadwozia LBX-a podkreśla jego przynależność do aut segmentu SUV. By samochód miał sportowy profil, wydłużono maskę i przesunięto słupki A. Poszerzone błotniki mają mocny wygląd, a duże, 18-calowe koła dają poczucie niskiego położenia środka ciężkości. Krótkie zwisy i odważne zwężenie obszaru wokół tylnych drzwi nadają autu zwinności. Z tyłu LBX też prezentuje mocny charakter. Zagłębienie na tablicę rejestracyjną jest w zderzaku, a na drzwiach bagażnika znajduje się charakterystyczny dla nowych modeli marki napis LEXUS. Auto ma też wyrazistą listwę świetlną nawiązującą do litery „L” z kierunkowskazami i światłami cofania o bardzo stonowanym wyglądzie.
Nisko osadzona maska, listwy boczne zlicowane z nadwoziem, wyjątkowy tylny spojler dachowy i precyzyjnie zaprojektowane oświetlenie poprawiają właściwości aerodynamiczne i przyczyniają się do wydajności, stabilności i doskonałego prowadzenia LBX-a.
Do 16 września specjalna oferta przedsprzedażowa
Nowy Lexusa LBX od połowy lipca jest dostępny na polskim rynku w przedsprzedaży. Do końca sierpnia zamówiono już 522 egzemplarze nowego, miejskiego crossovera. W samym tylko sierpniu klienci zarezerwowali 338 LBX-ów, co pokazuje jak dobrze ten przełomowy model został przyjęty na naszym rynku. Jeszcze do 16 września można zamówić auto w ramach specjalnej oferty przedsprzedażowej, w której rabaty i korzyści sięgają nawet 27 tys. zł.
Najwięcej można zyskać zamawiając limitowaną wersję Original Edition, która kosztuje od 182 900 zł. Auto można też sfinansować w ramach Leasingu KINTO ONE, płacąc jedynie niską, miesięczną ratę w kwocie od 1568 zł netto miesięcznie. Dostępne są ostatnie egzemplarze z puli 200 aut przewidzianych na polski rynek. LBX Original Edition ma wyposażenie, którego do tej pory w tym segmencie jeszcze nie było. Obejmuje m.in. system kamer panoramicznych z widokiem 360 stopni dookoła samochodu, asystenta wyprzedzania na drogach szybkiego ruchu (LCA), system ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu (FCTA) czy kolorowy wyświetlacz HUD na przedniej szybie i haptyczne przyciski na kole kierownicy. Z zewnątrz ta wersja wyróżnia się specjalnym ciemnymi, matowymi, 18-calowymi felgami, dodatkowymi listwami zderzaków, napisem „Original Edition” na tylnej klapie.
Aż 19 tys. zł rabatu można otrzymać zamawiając wersję LBX Elegant z pakietem Tech. Auto kosztuje od 160 900 zł lub 1330 zł netto miesięcznie w Leasingu KINTO ONE. Dużą korzyść można odnieść wybierając wersję LBX Emotion z pakietem Tech – auto w tej odmianie kosztuje od 163 900 zł (20 tys. zł rabatu) lub 1370 zł netto miesięcznie w Leasingu KINTO One.