LEXUS: MODEL ES LIDEREM SEGMENTU W ADAC ECOTEST 2019

lexus_ES300h_1

Nowy Lexus ES 300h potwierdził, że napęd hybrydowy czwartej generacji to oszczędna i ekologiczna technologia. W serii testów zużycia paliwa i emisji spalin ADAC Ecotest 2019 model okazał się liderem.

Luksusowy sedan – jako jedyny przedstawiciel segmentu klasy wyższej średniej otrzymał cztery gwiazdki na pięć możliwych.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

ECO


 

lexus_ES300h_2

Pod względem emisji CO2, która bezpośrednio wskazuje na zużycie paliwa, ES uzyskał dobre wyniki. W badaniu ADAC średnie spalanie wyniosło jedynie 5,5 l/100 km. Jest to uśredniony wynik, uzyskany podczas testów drogowych i laboratoryjnych. W miejskich warunkach, które pozwalają w pełni wykorzystać atuty napędu hybrydowego, Lexus ES zużył tylko 4,3 l/100 km.

Nowy ES 300h zadebiutował w Europie na początku 2019 roku. Jego samoładujący się napęd hybrydowy składa się z wydajnego, 2,5-litrowego silnika benzynowego oraz ze wspierającego go motoru elektrycznego. Ich łączna moc to 218 KM (160 kW).

Samoładujące się hybrydy Lexusa poruszają się w bezemisyjnym trybie elektrycznym przez połowę czasu jazdy w miejskich warunkach – bez względu na długość trasy i bez potrzeby ładowania baterii trakcyjnej z zewnętrznej sieci.

lexus_ES300h_3

Począwszy od 2003 roku ADAC Ecotest całościowo ocenia samochody pod względem wpływu na środowisko. Każdy testowany samochód otrzymuje określoną liczbę gwiazdek w zależności od emisji dwutlenku węgla oraz zanieczyszczeń objętych ustawowymi ograniczeniami, takich jak tlenek węgla, węglowodory, tlenki azotu i cząstki stałe. W testach ADAC wszystkie rodzaje napędów i paliw są oceniane w ten sam sposób.

Założony w 1903 roku wiodący automobilklub w Niemczech ADAC, jest obecnie największą organizacją tego typu w Europie, licząc ponad 20 milionów członków.

lexus_ES300h_4