LEXUS: MARKA SPRZEDAŁA JUŻ TRZY MILIONY ZELEKTRYFIKOWANYCH AUT

Lexus sprzedał na świecie 3 019 283 hybrydy, hybrydy plug-in oraz auta elektryczne

W 2024 roku Lexus przekroczył barierę trzech milionów aut ze zelektryfikowanymi napędami, które trafiły do klientów. Marka od blisko dwóch dekad elektryfikuje klasę premium.


Zobacz relacje:

MITSUBISHI: LETNIA WYPRZEDAŻ W MITSUBISHI MOTORS!
 

ROZMAITOŚCI


 

Pionierskim modelem był SUV RX 400h, który w 2004 roku zadebiutował na rynku. Obecnie w portfolio Lexusa są nie tylko dopracowane klasyczne hybrydy, które wyróżniają się niezawodnością, niskim średnim zużyciem paliwa oraz niskimi kosztami eksploatacji, ale także mocne, turbodoładowane hybrydy, hybrydy plug-in o wiodących zasięgach w trybie elektrycznym oraz innowacyjne auta z bateryjnym napędem elektrycznym. Łączna liczba sprzedanych aut z takimi napędami na wszystkich rynkach wyniosła 3 019 283 egzemplarzy.

Hybrydowe crossovery i SUV-y napędzają sprzedaż Lexusa

Obecnie ponad połowa globalnej sprzedaży marki to samochody zelektryfikowane (52%). W pierwszej połowie 2024 roku na całym świecie kupiono 214 tys. takich aut. Najwięcej z nich trafiło do USA (61 tys.), ale pod względem udziału w całkowitej sprzedaży wyróżnia się Europa, gdzie dziewięć z dziesięciu samochodów Lexusa, które wyjeżdżają z salonów, ma zelektryfikowany napęd, a także Japonia z 81-procentowym udziałem.

Marka od lat elektryfikuje wszystkie segmenty, w których jest obecna. Hybrydy Lexusa najpierw trafiły do SUV-ów oraz limuzyn, a potem były konsekwentnie wprowadzane do kolejnych typów aut, w tym do crossoverów, aut sportowych, a nawet ekskluzywnych vanów. Z nieco ponad trzech milionów sprzedanych aut zelektryfikowanych ponad połowę stanowią crossovery i SUV-y. Samochody z tymi najpopularniejszymi obecnie rodzajami nadwozia oraz z napędami hybrydowymi lub elektrycznymi znalazły do tej pory 1 651 595 nabywców.

RX pionierem i liderem

Zdecydowanym numerem jeden w zelektryfikowanej gamie Lexusa jest RX z liczbą 753 958 sprzedanych egzemplarzy. Piąta generacja tego auta oferuje aż trzy odmiany napędu hybrydowego. Oprócz klasycznej hybrydy (RX 350h), w gamie są też hybryda plug-in (RX 450h+) oraz hybryda łącząca atuty turbodoładowanego silnika 2.4, automatycznej skrzyni biegów, silników elektrycznych oraz innowacyjnego napędu 4×4 DIRECT4 (RX 500h).

614 228 egzemplarzy to wynik sprzedaży hybrydowych wersji Lexusa ES. Zelektryfikowany napęd trafił do tego modelu w 2012 roku i jest to obecnie najczęściej wybierana limuzyna marki z tym rodzajem napędu.

Barierę pół miliona sprzedanych egzemplarzy przekroczył też model NX (545 802 auta). SUV, który na rynku zadebiutował w 2014 roku, od początku dostępny był także jako hybryda. Obecnie druga generacja tego auta oferowana jest z klasycznym napędem hybrydowym (NX 350h) lub jako hybryda plug-in (NX 450h+), która w trybie elektrycznym może pokonać nawet do 98 km.

Zelektryfikowane odmiany Lexusa UX sprzedano do tej pory w liczbie 296 612 egzemplarzy. 281 759 z nich to hybrydowe wersje UX 250h i UX 300h, a 14 853 auta to elektryczny UX 300e. Najpopularniejszym modelem zasilanym wyłącznie prądem z gniazdka jest RZ. Model, który do sprzedaży trafił w 2023 roku, znalazł już 26 696 nabywców na całym świecie.

Najnowszym zelektryfikowanym autem w gamie Lexusa jest LBX. Miejski crossover został zaprojektowany z myślą o europejskim rynku. Imponuje designem, stylem, nowoczesnymi technologiami, a także wyjątkową hybrydą z silnikiem 1.5. Pierwsze egzemplarze trafiły do klientów wiosną i do końca czerwca sprzedano już 21 900 tych aut na całym świecie.