Lexus LM to pierwszy model marki w Europie, który łączy komfort ekskluzywnej limuzyny z nadwoziem przestronnego minivana.
Lexus LM powstał jako oddzielny model, a nie jako przystosowana wersja samochodu dostawczego. To dlatego LM ma układ jezdny zgodny z założeniami koncepcji Lexus Driving Signature, która opiera się na trzech filarach – pewności prowadzenia, kontroli nad autem i komforcie jazdy w każdych warunkach. Zawieszenie zestrojono z myślą o najwyższej wygodzie pasażerów. Auto ma nadwozie o dużej sztywności oraz nisko położony środek ciężkości dzięki zastosowaniu platformy GA-K.
Zobacz także:
PORSCHE: TRZECI WARIANT E-HYBRID W RODZINIE MODELU CAYENNE
Absolutnym priorytetem dla projektantów był najwyższy komfort pasażerów i zastosowanie zasad japońskiej gościnności Omotenashi w stopniu do tej pory niespotykanym. Przestrzeń pasażerska w Lexusie LM jest otwarta, przestronna i zaprojektowana w taki sposób, by każda podróż odbywała się w komforcie i spokoju. To ekskluzywne miejsce, które łączy zalety mobilnego biura z możliwością relaksu. Poczucie to wzmacnia minimalistyczny design oraz materiały najwyższej jakości.
Lexus LM oferowany jest z dwoma rodzajami kabiny – siedmiomiejscową oraz czteromiejscową. W wariancie z siedmioma fotelami środkowy rząd foteli VIP ma najwięcej przestrzeni i będzie do niego najłatwiejszy dostęp. W dodatkowym trzecim rzędzie zamontowane są składane fotele, które można złożyć, gdy potrzebna jest większa przestrzeń bagażowa.
Lexus LM z czteromiejscową kabiną to najwyższy poziom luksusu. W drugim rzędzie zamontowano dwa bardzo komfortowe, wielofunkcyjne fotele. Wyróżnikiem tej wersji jest przegroda, która oddziela kabinę kierowcy od przestrzeni pasażerskiej. W przegrodzie zabudowano 48-calowy wyświetlacz w jakości HD oraz szklany panel, który może zostać przyciemniony, by stworzyć bardziej prywatną atmosferę. Wersja z czterema miejscami ma też 23-głośnikowy system audio Mark Levinson 3D Surround Sound, a zaawansowany układ Lexus Climate Concierge wykorzystuje sensory do dobrania odpowiedniej temperatury wewnątrz.
Fotele dopracowane w najdrobniejszych detalach
Rozmieszczenie foteli oraz ich design odgrywają kluczową rolę w odbiorze auta przez pasażerów. Zazwyczaj w minivanach siedzi się wysoko, środek ciężkości też jest umieszczony wysoko, przez co pasażerowie narażeni są na przesuwanie się na boki np. podczas jazdy w zakrętach.
Regulowane elektrycznie fotele w czteromiejscowym Lexusie LM są inspirowane fotelami lotniczymi pierwszej klasy. Są to najbardziej zaawansowane technologicznie i najwygodniejsze fotele montowane kiedykolwiek w Lexusie. Podczas ich projektowania wykorzystano detaliczne dane z technologii przechwytywania ruchu oraz licznych sensorów.
Zostały zaprojektowane tak, by zminimalizować kołysanie się głów pasażerów, przez co mają oni dobre pole widzenia, a także zredukowano nieprzyjemne wibracje. Kształt foteli poprawia pozycję, bezpiecznie podtrzymując ciało od miednicy po klatkę piersiową, a tym samym powoduje lepszy rozkład nacisku na dolne partie ciała. Poziom podparcia jest tak wysoki, że umożliwia ręczne pisanie w trakcie jazdy. Boczki foteli pomagają utrzymać prostą sylwetkę i wyprostowaną miednicę, co ogranicza garbienie się pasażera podczas jazdy.
Wydłużone zagłówki dbają o komfort nie tylko szyi, ale przede wszystkim górnej partii pleców, co sprawia, że kręgosłup jest stabilny. Wydłużane i regulowane siedziska zapewniają dobre podparcie nóg. W wersji czteroosobowej tylne fotele mogą zostać rozłożone do pozycji leżącej i mają dodatkowe wysuwane podnóżki.
Funkcja masażu oraz podgrzewane podnóżki i podłokietniki
Poduszki foteli wykonano z dwóch różnych materiałów, by stworzyć miękką powierzchnię na twardej bazie. Dodatkowo mają funkcję odchylania, by zapobiec przesuwaniu się pasażerów podczas hamowania. Oprócz elektrycznej regulacji, podgrzewania i wentylacji fotele mają też pneumatyczny system podparcia lędźwiowego z czterema poziomami ustawień, dzięki czemu można wypełnić przestrzeń pomiędzy ciałem pasażera a oparciem, co redukuje nieprzyjemne wibracje. Ponadto po raz pierwszy w Lexusie podgrzewanie foteli obejmuje także podnóżki i podłokietniki. Funkcja masażu ma aż siedem poziomów ustawień, które zadbają o komfort pleców oraz nóg. Masaż może trwać nawet do 15 minut.
Fotele w kabinie kierowcy zostały zaprojektowane z myślą o jak najwyższym poziome komfortu, także podczas pokonywaniu zakrętów. Fotel kierowcy ma elektryczną regulację w ośmiu kierunkach, a fotel pasażera w czterech. Oba są obszyte skórą półanilinową, a także mają trzystopniowe funkcje podgrzewania i wentylacji.