Podczas specjalnego pokazu w salonie Lexus Kraków zaprezentowany został model LX 570 w edycji specjalnej, który jednocześnie stał się dostępny dla polskich fanów marki.
Premiera nowego, największego SUV-a producenta połączona była z innym wydarzeniem. Swoje tournée po Polsce rozpoczął wprowadzany właśnie na nasz rynek najnowszy sedan klasy premium, ES siódmej generacji.
Zobacz także:
Debiutujący właśnie LX 570 po raz pierwszy trafia na polski rynek. To flagowy SUV Lexusa, a jednocześnie rasowy samochód terenowy ze stałym napędem na cztery koła – superluksusowy odpowiednik Toyoty Land Cruiser J200.
Zbudowane na solidnej ramie nadwozie, wykonane w znacznej mierze ze stali o podwyższonej wytrzymałości, odznacza się bardzo dużą sztywnością. To zwiększa możliwości auta podczas jazdy w najtrudniejszym terenie, podobnie jak wytrzymałe zawieszenie o dużym skoku.
Napęd stanowi potężny benzynowy silnik V8 o pojemności 5,7 litra, mocy 367 KM (270 kW) przy 5600 obr./min. i maksymalnym momencie obrotowym 530 Nm przy 3200 obr./min. Silnik zapewnia świetne osiągi: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,7 sekundy i prędkość maksymalną 220 km/h. W układzie przeniesienia napędu zastosowano ośmiostopniową automatyczną skrzynię biegów i centralny mechanizm różnicowy typu Torsen.
Luksusowo wyposażona kabina może w zależności od wersji pomieścić nawet do ośmiu osób. Czterostrefowy układ klimatyzacji wykorzystuje dwa agregaty i 28 nawiewów. Zaprojektowany specjalnie dla tego modelu system dźwiękowy klasy premium Mark Levinson wyposażony jest w 19 głośników. Za czynne bezpieczeństwo jazdy odpowiada zintegrowany pakiet Lexus Safety System+.
Nowa, limitowana edycja dostępna jest w cenie 650 000 zł.
Światowy przebój Lexusa
Lexus ES to najpopularniejsza limuzyna Lexusa na świecie. Siódma generacja tego modelu ambitnie wkracza na zupełnie nowy szlak, po raz pierwszy trafiając do Europy. Już w grudniu 2018 w salonach pojawi się ES 300h, napędzany przez najnowocześniejszy układ hybrydowy.
Nowe auto to jedyny sedan tej marki z przednim napędem. Cieszący się za Atlantykiem ogromną popularnością samochód, nie był do tej pory oferowany w Europie. W siódmej generacji tego modelu po raz pierwszy zastosowano nową platformę GA-K.
Nowy model będzie oferowany w Europie wyłącznie w wersji ES 300h z napędem hybrydowym czwartej generacji o łącznej mocy 218 KM. Układ napędowy odznacza się poprawionymi osiągami przy zmniejszonym zużyciu paliwa i emisji niepożądanych substancji.