LEXUS: LC CONVERTIBLE NIEDŁUGO POJAWI SIĘ NA DROGACH?

lexus_lc_conv1

Lexus LC ze zdejmowanym dachem prawdopodobnie pojawi się na drogach. Z Australii napływają w tej sprawie dobre wieści dla fanów modelu.

Spodziewany debiutu nowego samochodu rozbudził również plotki na temat modelu RC w podobnej wersji.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

lexus_lc_conv4

– Lexus LC Convertible jest bardzo realną możliwością na australijskim rynku, więc przyglądamy mu się teraz pod kątem możliwości produkcyjnych – powiedział Scott Thompson, dyrektor naczelny Lexusa Australia portalowi Carsales.com.au.

Wypowiedź zacytował portal Motoring, który z kolei zapytał przedstawiciela marki, czy podobną drogą mógłby pójść również mniejszy model RC, skoro flagowe coupé Lexusa najpewniej doczeka się wersji z otwartym dachem.

– Nie myślałbym o tym na tym etapie – skomentował Scott Thompson

lexus_lc_conv3

Motoring sugeruje, że samochód zadebiutuje w kraju kangurów w 2020 roku. Australijski portal podkreśla również, że nie jest pewne, czy ostatecznie auto powstanie w wersji z miękkim czy twardym dachem. Najprawdopodobniej Lexus zdecyduje jednak się na soft- top, bowiem właśnie w takiej wersji zaprezentował światu LC Convertible Concept.

Miękki dach ma wiele zalet, które w czasie salonu samochodowego w Genewie tłumaczył Pierre Gouteux z działu produktu i marketingu europejskiego oddziału marki.

– Auto wydaje się o wiele lżejsze, bardziej dynamiczne i daje więcej frajdy z jazdy. Sztywny dach obciążyłby je za bardzo. Zresztą chowanie miękkiego dachu w środku auta jest też o wiele łatwiejsze – mówił wówczas Pierre Gouteux.

lexus_lc_conv2

LC Convertible otrzyma najprawdopodobniej napęd znany z coupé, czyli 5-litrową V-ósemkę oraz układ hybrydowy z silnikiem V6 3.5.

LC Convertible nie będzie oczywiście pierwszym kabrioletem w historii Lexusa. Właśnie w takiej odsłonie od 2001 roku był dostępny na rynku model SC drugiej generacji. Samochód otrzymał V-ósemkę, napęd na tył i dwuwahaczowe zawieszenie przy z każdym z kół, a jego produkcja trwała przez 9 lat.

lexus_lc_conv5

W 2009 roku Lexus wprowadził inne cabrio – model IS C. To również tylnonapędowe, sportowe auto było z kolei napędzane przez V-szóstki, a jego sprzedaż trwała do 2015 roku. Od tamtego czasu Lexus nie oferuje żadnego kabrioletu.

Warto dodać, że rodzina samochodów z tego typu nadwoziem mogła być większa, bowiem w 2008 roku Lexus zaprezentował koncept LF-AR, będący zmodyfikowaną wersją nadchodzącego wtedy, supersportowego LFA. Samochód nie trafił jednak do produkcji.