LEXUS: GX DOJRZAŁ DO PRZYJAZDU DO EUROPY (NIE DO POLSKI)

Odświeżony Lexus GX wjeżdża właśnie do wybranych salonów marki. Na europejskich rynkach debiutuje po ubiegłorocznej premierze w Stanach Zjednoczonych.

Nic dziwnego – oparte na konstrukcji samonośnej SUV-y cieszą się coraz większa popularnością.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Terenówka otrzymała nową atrapę chłodnicy w charakterystycznym kształcie klepsydry oraz ostrzej zarysowane przednie światła.

Dzięki takim zmianom nowe auto jest bardziej wyraziste. Zaktualizowano również listę dostępnych lakierów, która obecnie obejmuje barwy Sonic Titanium, White Pearl, Mercury Grey, Black, Starlight Black, Garnet Red, Fire Agate oraz Deep Blue.

W 7-miejscowym wnętrzu pojawiła się nowa wersja wykończenia Dark Rose z czerwoną tapicerką na siedzeniach i podłokietnikach. Konfiguracja dołączyła do wcześniej dostępnych opcji Black, Sepia i Ecru. Nowością jest też drewniane wykończenie Grey Sapele, któremu towarzyszą dodatkowe wstawki z aluminium. Ponadto przeprojektowano kierownicę, a w tylnej części samochodu znalazły się dwa dodatkowe porty USB.

Z technologią w teren

Nowy GX 460 to rasowe auto terenowe oparte na ramie i wyposażone w napęd na cztery koła 4×4. Zastosowano wiele systemów, które ułatwiają jazdę poza asfaltem. Jednym z nich jest Multi- Terrain Select, który pozwala na wybór trybów jazdy terenowej. System dostosowuje pracę napędu oraz hamulców do pięciu wskazanych typów nawierzchni – skał i szutru, błota i piachu, luźnych skał, muld oraz skał.

Samochód dysponuje również układem Crawl Control, który automatycznie steruje przepustnicą i siłą hamowania w czasie wolnej jazdy po bezdrożach. W rezultacie pozwala kierowcy lepiej skupić się na omijaniu przeszkód i pomaga w pokonywaniu wzniesień.

Lexusa wyposażono również w systemy Multi- Terrain Monitor oraz Panoramic View Monitor, które bazują na kamerach umieszczonych wokół auta. Pierwszy pokazuje, co dzieje się tuż przed autem oraz po jego bokach, więc ułatwia lawirowanie w trudnym terenie. Drugi pozwala spojrzeć na otoczenie z szerszej perspektywy i ułatwia parkowanie potężnym samochodem.

Model posiada dodatkowy system oczyszczania powietrza. Cabin Clean Air Filter wyłapuje pyłki i chroni pasażerów ze skłonnością do alergii. A w czasie jazdy w mieście, kiedy układ wykryje, że powietrze jest mocno zanieczyszczone – np. tlenkami azotu lub węgla – automatycznie przełącza obieg klimatyzacji na wewnętrzny. Ponadto system może tak sterować cyrkulacją powietrza, by zapewnić jak najlepsze chłodzenie latem i zapobiegać osadzaniu się pary na szybach zimą.

Mocarne auto

Pod maską odświeżonego Lexusa GX 460 pozostał sprawdzony silnik V8 o pojemności 4,6 l. Wolnossący motor wytwarza około 300 KM oraz 438 Nm i napędza wszystkie koła przez 6-biegowy automat. W przekazywaniu momentu obrotowego pośredniczy centralny dyferencjał typu Torsen. Dzięki takim parametrom potężna terenówka może ciągnąć przyczepę o masie niemal 3 ton.

Nowy GX będzie dostępny na wschodzie Europy – w Rosji, Kazachstanie, regionie Kaukazu oraz na Ukrainie. Na rosyjskim rynku ceny auta zaczynają się od 4 758 000 rubli, czyli w bezpośrednim przeliczeniu około 270 tys. złotych. W Polsce samochodu oficjalnie nie kupimy, ale w salonach japońskiej marki jest dostępny większy kuzyn GX-a, flagowy SUV LX.