Lexus ES utrzymuje mocną pozycję w segmencie E Premium, a liczba nowo zarejestrowanych egzemplarzy rok do roku wzrosła o 18%.
W 2024 roku na polskie drogi wyjechało już 460 tych limuzyn, które cenione są ze względu na wysoki komfort podróżowania, wyciszone wnętrze, wysoką jakość materiałów, a także oszczędny i niezawodny napęd hybrydowy. Auto ma 218 KM mocy, a zużywa przy tym średnio od 5 litrów paliwa na 100 km.
Zobacz także:
NISSAN: ODŚWIEŻONY JUKE JUŻ W POLSCE
ES 300h wyróżnia się niskimi całkowitymi kosztami użytkowania, dlatego jest tak chętnie wybierany przez przedstawicieli biznesu. Układ hybrydowy oznacza wsparcie silnika elektrycznego dla silnika spalinowego nie tylko przy ruszaniu i hamowaniu, ale także przy wyższych prędkościach. Zmniejsza to obciążenia jednostki benzynowej i wydłuża jej żywotność. Hybryda to także mniej awaryjnych i kosztownych w naprawie podzespołów.
Ze względu na zastosowanie układu hybrydowego poszczególne elementy eksploatacyjne zużywają się wolniej. System odzyskiwania energii z hamowania zmniejsza obciążenia układu hamulcowego, ogranicza zużycie tarcz i klocków, co przekłada się na niższe koszty serwisowania i przeglądów. Ponadprzeciętną żywotność hamulców Lexusa ES potwierdzają dane z polskiej sieci marki. Aż 90% egzemplarzy tych aut, które pokonały przynajmniej 100 tys. km, nie wymagały wymiany klocków i tarcz, a połowa aut z przebiegiem 150 tys. ma wciąż pierwszy zestaw tych podzespołów. Rekordowy ES ze szczecińskiej firmy transportowej Follow me! pokonał 519 tys. km w niespełna trzy lata z fabrycznymi hamulcami.
Lexus ES 300h od 222 900 zł
W salonach dostępna jest oferta specjalna na model ES 300h z 2024 roku produkcji. Auto w bogato wyposażonej wersji Business Edition kosztuje teraz od 222 900 zł, czyli blisko 47 tys. zł mniej od ceny katalogowej. Samochód można też sfinansować w ramach Najmu KINTO ONE, w którym przy umowie na dwa lata, 10-procentowej wpłacie własnej oraz 30 tys. km limitu przebiegu rata wynosi 1590 zł netto miesięcznie.
Business Edition to najchętniej wybierana wersja modelu ES przez polskich klientów. Samochód w standardzie ma pakiet systemów bezpieczeństwa Lexus Safety System +2.5, elektrycznie regulowaną i podgrzewaną kierownicę, elektrycznie regulowane i podgrzewane fotele, system multimedialny z 12-calowym ekranem dotykowym, wbudowaną nawigacją i asystentem głosowym Lexus Concierge, a także 18-calowe felgi aluminiowe, aktywny tempomat, przednie i tylne czujniki parkowania oraz kamerę cofania, system monitorowania martwego pola i elektryczny szyberdach z zasuwaną roletą.