LEXUS: ELEKTRYCZNY RZ Z WYRÓŻNIENIEM „GREEN CHOICE”

Elektryczny Lexus RZ zyskał uznanie niezależnej i prestiżowej organizacji konsumenckiej Consumer Reports.

Pierwszy zbudowany od podstaw model marki z tym rodzajem napędu otrzymał rekomendację „Green Choice”, którą wyróżniane są auta najbardziej przyjazne środowisku. To kolejna nagroda dla SUV-a Lexusa podkreślająca jego walory ekologiczne. W listopadzie RZ triumfował we francuskim plebiscycie Grand Prix Auto Moto 2023, zdobywając tytuł niskoemisyjnego samochodu roku.


Zobacz relacje:

JAGUAR: F-TYPE ZP EDITION – OSTATNI BENZYNOWY SAMOCHÓD SPORTOWY
 

ROZMAITOŚCI


 

Niezawodność i dynamika Lexusa RZ

RZ to zdaniem Consumer Reports jeden z najlepszych elektrycznych SUV-ów klasy premium dostępnych na rynku. Wynik 74 punktów uplasował samochód Lexusa na trzeciej pozycji, a pod względem spodziewanej niezawodności RZ był zdecydowanym liderem. W tej kategorii zdobył 79 punktów, czyli aż o 20 więcej niż kolejne sklasyfikowane auto. To zasługa nie tylko najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych i wytrzymałej baterii, ale też doskonałej reputacji marki, która od lat jest nagradzana w licznych plebiscytach za jakość i niezawodność swoich produktów.

Consumer Reports na podstawie własnych testów wskazał, że największymi atutami modelu RZ są komfortowy układ jezdny oraz dynamika jazdy, w tym krótki czas przyspieszania. Auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 5,3 s. Napęd elektrycznego Lexusa składa się z baterii o pojemności 71,4 kWh brutto, która przekazuje prąd do dwóch silników elektrycznych o łącznej mocy 313 KM. Auto ma zupełnie nowy układ osi e-Axle oraz napęd na cztery koła 4×4 DIRECT4, który kontroluje przekazanie momentu obrotowego oraz przechyły nadwozia podczas przyspieszania i hamowania. W zależności od rozmiaru kół i wersji wyposażenia Lexus RZ 450e zużywa od 16,8 kWh do 18,7 kWh energii na 100 km w cyklu mieszanym WLTP.

Doskonale wyciszona kabina Lexusa RZ

Consumer Reports podkreślił też doskonałe wyciszenie kabiny. To efekt zaawansowanych rozwiązań inżynieryjnych pod kątem aerodynamiki oraz redukcji hałasów. Kształt kabiny został zoptymalizowany, aby uzyskać zmniejszony opór powietrza na zewnątrz i komfort akustyczny wewnątrz. Auto ma niski współczynnik oporu powietrza (Cx 0,263), co przekłada się nie tylko na niższe zużycie energii, ale też na ciszę w kabinie. O komfort pasażerów we wnętrzu dbają też specjalne szyby. Każdy Lexus RZ 450e ma przednią szybę akustyczną, a wersje Prestige z pakietem Design oraz Omotenashi mają dodatkowo także akustyczne szyby boczne.

Wnętrze Lexusa RZ wyizolowano od wszelkich zewnętrznych odgłosów i precyzyjnie wyciszono kabinę nawet w takich miejscach jak tylne fotele. Uszczelniono maskę na całym obwodzie, dzięki czemu powietrze nie przedostaje się przez szczeliny. Dodatkowo wygłuszono też deskę rozdzielczą, uzyskując jeszcze lepszą izolację akustyczną. Dach ma dodany arkusz tłumiący wibracje, który sprawia, że jego konstrukcja jest sztywniejsza. Z kolei udoskonalony system aktywnej kontroli dźwięków generuje dźwięk silnika, który podkreśla dynamikę Lexusa RZ.