Amerykański instytut IIHS potwierdził najwyższy poziom bezpieczeństwa aut Lexusa
Niezależny instytut Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) to amerykański odpowiednik Euro NCAP, który sprawdza bezpieczeństwo samochodów na bazie rygorystycznych kryteriów. Na liście samochodów, które uzyskały najlepsze wyniki w najnowszej edycji badania, znalazło się pięć modeli Lexusa. Każdy z nich oferowany jest na polskim rynku.
Zobacz także:
FORD: NOWY TRANSIT CUSTOM POMAGA UNIKNĄĆ WYPADKU PRZY OTWIERANIU DRZWI
Tytuł Top Safety Pick + otrzymują auta, które osiągną najwyższy poziom ochrony pasażerów we wszystkich testach zderzeniowych, w tym podczas kolizji bocznej. Ponadto testy IIHS muszą potwierdzić skuteczność systemu zapobiegania kolizji z pieszym nie tylko w dzień, ale także w nocy. Najwyższe wyróżnienie przyznano SUV-om i crossoverom Lexusa, czyli modelom UX, NX i RX, a także pierwszemu zbudowanemu od podstaw elektrycznemu autu marki, czyli Lexusowi RZ.
Sedan Lexus ES zdobył tytuł Top Safety Pick. Żeby zasłużyć na taką notę, samochód musi uzyskać najwyższe oceny Good w testach zderzeniowych, jedną z dwóch najwyższych ocen za odporność na uderzenie w bok oraz za technologię przednich świateł. Ponadto testy IIHS muszą potwierdzić wysoką skuteczność systemu zapobiegania kolizji z pieszym w dzień.
Lexus Safety System + w standardzie w każdym modelu
Wszystkie samochody Lexusa, od najmniejszego w gamie miejskiego crossovera LBX po ekskluzywnego vana LM, wyposażone są w układy bezpieczeństwa Lexus Safety System +. Najnowsza generacja asystentów i technologii wykrywa jeszcze większą liczbę potencjalnych zagrożeń. Za sprawą modułu DCM Lexus Safety System + 3 może być aktualizowany metodą over-the-air bez konieczności wizyty w serwisie.
Jednym z kluczowych elementów pakietu jest system ochrony przedzderzeniowej (PCS) z funkcją wykrywania pieszych, rowerzystów i motocyklistów, który również jest w stanie wykryć ryzyko zderzenia z pojazdami nadjeżdżającymi z prawej lub lewej strony na skrzyżowaniu podczas manewru skrętu. Samochody wyposażone są także w aktywny tempomat, asystenta utrzymania pasa ruchu (LTA), system automatycznych świateł drogowych lub dynamiczne adaptacyjne światła drogowe, czy system rozpoznawania znaków drogowych. W zależności od wersji wyposażenia dostępne są także m.in. system monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM), system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTAB), system ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu (FCTAB) oraz asystent wyprzedzania na drogach szybkiego ruchu (LCA).
Lexus cały czas pracuje nad kolejnymi technologiami, które zwiększą bezpieczeństwo pasażerów oraz innych uczestników ruchu i sukcesywnie wprowadza je do swoich aut. Wraz z drugą generacją NX-a zadebiutowały innowacyjne elektroniczne klamki połączone z systemem zapobiegającym otwarciu drzwi w sytuacji zagrożenia kolizją (SEA) uniemożliwiają otwarcie drzwi, jeśli z tyłu nadjeżdża inny pojazd lub rowerzysta. W Lexusach RX i RZ po raz pierwszy zastosowano kamerę monitorującą skupienie kierowcy (DMC). Gdy ten poczuje się źle lub straci koncentrację i nie zareaguje na alarmy, samochód będzie w stanie bezpiecznie zwolnić i się zatrzymać, a także włączy światła awaryjne.