Zwycięstwo dwóch samochodów Peugeot 908 w wyścigu Zhuhai 6 hours, ostatniej rundzie cyklu wyścigów 2011 Intercontinental Le Mans Cup, było też okazją, aby zaprezentować zrównoważone osiągi opon wyścigowych Michelin.
Sezon międzynarodowych wyścigów wytrzymałościowych zakończył się w Zhuhai, w południo- wowschodnich Chinach. Michelin, wraz ze swoim partnerem, firmą Peugeot, ponownie zajęli dwa najwyższe miejsca na podium, zwyciężając razem już po raz szósty w tym roku.
Cykl zmagań w 2011 roku okazał się bardzo udany dla Michelin, zwłaszcza w wyścigach wytrzymałościowych, w których regulamin pozwala na rywalizację wśród producentów opon. Samochody startujące na oponach Michelin wygrały we wszystkich siedmiu wyścigach cyklu 2011 Intercontinental Le Mans Cup.
Bolidy wyposażone w opony Michelin zwyciężyły także w 24 godzinnym wyścigu Le Mans po raz 20 w historii tych zmagań. Michelin zdobył też tytuły w kategorii LMP1 z Peugeotem, oraz LM GTE Pro wraz z Ferrari.
Pasmo zwycięstw w 2011 roku zostało poszerzone o zwycięstwa w Le Mans Series oraz w klasycznych wyścigach – Nürburgring i i Spa 24-hours, w których Michelin wyposażał auta różnego rodzaju: od prototypów aż po samochody typu GT.
Wykorzystanie przez centra technologiczne firmy Michelin doświadczeń sportowych pozwoliło na stworzenie linii opon zapewniających najwyższe osiągi na torach wyścigowych, oraz trwałe i bezpieczne warunki jazdy, niezależnie od pogody, czy nawierzchni.
Sezon wyścigowy 2012 rozpocznie się za niewiele ponad 120 dni, wraz z początkiem kalendarza FIA World Endurance Championship (WEC), składającego się z ośmiu wyścigów na trzech kontynentach. Michelin zamierza dalej blisko współpracować z producentami aut i zespołami wyścigowymi w kolejnym roku rywalizacji.
W cyklu siedmiu wyścigów, Peugeot pięć razy startował z pole positions. Odniósł sześć zwycięstw, w tym cztery podwójne. W sumie załogi zespołu 13-krotnie stawały na podium!
Zobacz więcej: www.peugeot-sport.com oraz http://www.michelin.com/corporate/EN/motorsport
Wyniki 6 Heures de Zhuhai 2011
1. Peugeot 908 nr. 7: S. Bourdais i A. Davidson – 249 tours en 6:01.24 godz.;
2. Peugeot 908 nr. 8: S. Sarrazin i F. Montagny – strata 38.651 min.;
3. Audi R18 TDI nr. 2: M. Fassler i T. Bernhard – 1 okrążenie;
4. Rebellion Lola nr. 12: N. Prost i N. Jani – 6 okrążeń;
5. Oak Pescarolo nr. 24: J. Nicolet i O. Pla – A. Prémat – 9 okrążeń;
Najlepszy czas okrążenia: Sébastien Bourdais – 1.23,177 min..
KLASYFIKACJA INTERCONTINENTAL LE MANS CUP
Producenci
1. Peugeot – 211 pkt.;
2. Audi – 119 pkt.
Zespoły
1. Team Peugeot Total – 113 pkt.;
2. Audi Sport Team Joest – 85 pkt.;
3. Rebellion Racing – 50 pkt.;
4. Team Oreca Matmut – 47 pkt.;
5. Oak Racing – 33 pkt.;
6. Aston Martin Racing – 22 pkt.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.