W 2014 roku będziemy świadkami powrotu Porsche do 24 godzinnego wyścigu Le Mans. Po 16 latach od zwycięstwa Porsche GT1, w przyszłym roku marka weźmie udział w wyścigu dwoma prototypami LMP1.
Dla marki Porsche nadchodzący rok oznaczał będzie początek długotrwałego zaangażowania Mistrzostwa Świata w wyścigach długodystansowych. Poza wyścigiem 24 godzinnym, Porsche weźmie również udział w siedmiu wyścigach sześciogodzinnych.
Zobacz także:
SPORT
Nowy regulamin stosowany w Mistrzostwach Świata w wyścigach długodystansowych wymaga użycia najnowszej technologii napędu hybrydowego. Ma to na celu znaczące zmniejszenie zużycia paliwa przez samochody biorące udział w wyścigach. Nowe Porsche LMP1 tym samym musi łączyć w sobie maksymalne osiągi i optymalną wydajność. Sprawia to, że inżynierowie pracujący nad rozwojem LMP1 napotykają wyzwania zbliżone do tych, którym czoła stawiają zespoły pracujące nad pojazdami produkowanymi seryjnie.
Zarówno samochody wyścigowe, jak i te produkowane seryjnie swój początek mają w Porsche Development Centre w Weissach. Dzięki temu inżynierowie mogę współpracować i wymieniać się spostrzeżeniami. Historia Porsche w najbardziej wymagających wyścigach długodystansowych jest obfita w sukcesy – to ponad 100 zwycięstw marki w różnych klasach. Nowoczesne technologie pozwoliły kolejnym modelom odnosić wspaniałe zwycięstwa.
Kierowcy – od Hansa Herrmanna (zwycięzcy Le Mans w 1970 roku) po kierującego LMP1 Timo Bernharda przeszli do historii, podobnie jak legendarne samochody wyścigowe – takie jak Porsche 917, 935 – nazywane „Moby Dick” czy 936 Spyder.
Przygotowania członków zespołu LMP1 do udziału w Mistrzostwach Świata w wyścigach długodystansowych oraz 24 godzinnym wyścigu Le Mans będzie można śledzić pod adresem: porsche.com/mission2014. Na odwiedzających czeka zbiór zdjęć, filmów, informacji historycznych, a nawet multimedialna podróż poprzez historię Porsche w sportach motorowych.