Land Rover nawiązał do miejsca, w którym zaczęła się historia marki, by rozpocząć przewidziane na cały rok obchody upamiętniające model Defender.
Mierzący aż kilometr wielkości szkic wykonany w zatoce Red Wharf w brytyjskim Anglesey uświetnił wprowadzenie do sprzedaży trzech limitowanych wersji modelu oraz stanowi początek nowego, rozdziału w jego historii.
Zobacz także:
– Historia Defendera rozpoczęła się przed 68 laty. Własności użytkowe i charakterystyczny kształt sprawiły, że doskonale radził on sobie przez całe dziesięciolecia. Mam zaszczyt być jednym z wielu pracujących w firmie Land Rover entuzjastów, którzy podjęli się zadania stworzenia jego godnego następcy – wyjaśnia Nick Rogers, Land Rover Vehicle Line Director.
Zapowiedź pokreślono stworzeniem największego rysunku na piasku, jaki kiedykolwiek powstał w Wielkiej Brytanii. Długi na kilometr kontur modelu Defender powstał na plaży w miejscowości Anglesey. Do jego stworzenia wykorzystano sześć Land Roverów. Wyjątkowy obraz stanowi hołd oddany Maurice’owi Wilksowi, dyrektorowi technicznemu firmy Land Rover, który w 1947 roku po raz pierwszy naszkicował oryginalny kształt Land Rovera na piasku zatoki Red Wharf i podzielił się pomysłem ze swoim bratem Spencerem, dyrektorem zarządzającym Rovera.
– Mój ojciec spotkał swojego brata na plaży zatoki Red Wharf i narysował na piasku kształt, który jego zdaniem powinny mieć samochody marki Land Rover. Tak właśnie wszystko się zaczęło. Tak powstała koncepcja modelu – zauważa Stephen Wilks, syn Maurice’a.
Rodzina Wilksów posiadała rozległe tereny na walijskiej wyspie – Maurice chciał stworzyć samochód, który mógłby pełnić zarówno rolę lekkiego traktora, jak i pojazdu terenowego. Jego nowatorski projekt otrzymał nazwę „Land Rover”. Dzisiaj wszyscy znamy go pod postacią charakterystycznej sylwetki modeli Defender.
Stworzenie gigantycznego, współczesnego dzieła sztuki w zatoce Red Wharf wymagało wykorzystania floty sześciu Land Roverów. Każdy z nich ciągnął szeroką na 4 metry rolniczą bronę, tworząc na piasku rozpoznawalny już na pierwszy rzut zarys modelu Defender. Samochody, które wzięły udział w odbywającym się na piaskach Anglesey wyścigu z przypływem doskonale obrazowały ewolucję jaką przeszedł model Defender od rozpoczęcia jego produkcji w 1948 roku.
Land Roverom serii I, II oraz III towarzyszyły na plaży samochody z pochodzącej z lat 80-tych wersji „90”, Defender 90 Hard Top oraz Defender 110 Station Wagon. Utrzymany w idealnym stanie egzemplarz serii II stanowił kiedyś własność rodziny Wilksów.
Wydarzenie na plaży było okazją do premiery serii specjalnej – trzech limitowanych wersji modelu Defender: Heritage, Adventure oraz Autobiography . Wszystkie trzy trafią również do polskiej dystrybucji. Dostawy do salonów sprzedaży Land Rover rozpoczną się w drugiej połowie tego roku. Cennik ww. modeli zostanie opublikowany w późniejszym okresie.
Land Rover rozważa również możliwość kontynuowania produkcji obecnego modelu Defender poza w. Brytanią.
Limitowane wersje modelu Defender
Ekskluzywna wersja Autobiography oferuje lepsze osiągi oraz wyższy niż kiedykolwiek wcześniej poziom luksusu i komfortu dzięki bogatej liście wyposażenia dodatkowego, wyjątkowemu, dwukolorowemu malowaniu, tapicerce ze skóry Windsor oraz mocy zwiększonej ze 122 do 150 KM. Wersja Autobiography dostępna jest wyłącznie z nadwoziem 90 Station Wagon.
Inspiracją do stworzenia wersji Heritage były pierwsze modele Land Rovera. Stanowi ona połączenie nostalgicznych elementów stylistycznych ze współczesnym poziomem komfortu. Jej cechą charakterystyczną jest nadwozie w kolorze Grasmere Green, które wyposażono w kontrastujący, biały dach. Do innych cech należy atrapa chłodnicy oraz napis HUE 166, przypominający numer rejestracyjny pierwszego przedprodukcyjnego egzemplarza Land Rovera znanego jako „Huey”.
Do sprzedaży trafi także nowa, ekscytująca wersja Adventure. Będzie ona sprzedawana na całym świecie. Samochody będą wyposażone w dodatkową osłonę podwozia oraz opony Goodyear MT/R. Wersja wyróżnia się na tle pozostałych Defenderów dzięki naklejkom oraz wykonanym ze skóry elementom wnętrza.
Autobiography Limited Edition
• zwiększona moc (do 150 KM) i moment obrotowy (do 400 Nm);
• wybór siedmiu kolorów dolnej partii karoserii;
• 7-calowe reflektory LED;
• napis ‘Defender’ na pokrywie silnika z wykończeniem “machined bright finish”;
• osłona miski olejowej;
• Bright Pack;
• 16 – calowe obręcze aluminiowe Sawtooth w kolorze Gloss Black;
• opony Goodyear MT/R;
• wykończenie środka ze skóry Windsor;
• fotele pokryte skórą premium Semi-Aniline;
• tabliczka z instrukcją obsługi blokady dyferencjału z wykończeniem „Bright machined”;
Heritage Limited Edition
(nadwozie: 90 Hard Top, 90 Station Wagon, 110 Utility Wagon, 110 Station Wagon)
• kolor nadwozia Grasmere Green metallic;
• kolor dachu Alaska White;
• srebrny zderzak przedni z końcówkami po bokach w kolorze czarnym ;
• felgi stalowe w kolorze nadwozia;
• grafika HUE 166;
• aluminiowe rączki drzwi oraz przyciski blokady drzwi;
• kierownica, lewarek zmiany biegów oraz uchwyt hamulca ręcznego wykończony skórą perforowaną;
• przednia część foteli wykonana z materiału w kolorze Almond;
Adventure Limited Edition
(nadwozie: 90 Hard Top, 90 Station Wagon, 100 Utility Wagon, 110 Station Wagon)
• kolory nadwozia: Corris Grey, Yulong White albo Phoenix Orange;
• atrapa chłodnicy “Adventure”, nadkola, pokrywa silnika, dach oraz drzwi bagażnika w kolorze Santorini Black;
• reflektory projektorowe LED;
• osłona progów oraz osłona miski olejowej;
• napis “Defender” na pokrywie silnika w kolorze Atlas;
• felgi aluminiowe o dzielonych ramionach;
• opony Goodyear MT/R z białymi oznaczeniami;
• Bright Pack;
• tapicerka skórzana Windsor;
• deska rozdzelcza wykończona skórą Windsor;
• pedały pokryte gumą z jasnym wykończeniem;
• kierownica wykończona skórą;
• lewarek zmiany biegów, uchwyt hamulca ręcznego oraz uchwyt do trzymania wykończony skórą perforowaną;
• podsufitka w kolorze Ebony Alston.
(Podaliśmy jedynie wybrane elementy poszczególnych wersji).